Posledná nádej pre ozvláštnenie stratégií? Imola bude svedkom premiéry zmesí C6 | Magazín F1 - F1online.sk

Formula 1 momentálne nestojí pred vyhliadkou na veľmi vzrušujúcu sezónu 2025. Veľkým strašiakom bola pre každého Veľká cena Japonska, keď zvolili všetky tímy v podstate rovnaké stratégie a jazda v špinavom vzduchu znemožnila predbiehanie. Formula 1 a Pirelli sa snažia zareagovať, ale po ruke majú len provizórne riešenia. Jedným z nich je nová zmes pneumatík C6.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/198479/posledna-nadej-pre-ozvlastnenie-strategii-imola-bude-svedkom-premiery-zmesi-c6

nemaju vymyslat a nariadit 2 zastavky s povinnym pouzitim vsetkych 3 zmesi. Alebo nosit len 2. A dalsiu vyhradenu zastavku na tankovanie :slight_smile:

problemom je 25s co stoji jedna zastavka, to ked prepocitas na 15 max 20 kol ktore v tom stinte odjazdia tak proste 2 stinty s pitstopom budu trvat dlhsi cas ako 1stint bez pitstopu, staci len spravne od zaciatku do konca manazovat gumy

navyse ked sa k tomu pripocita, ze ten co skusi o pistop viac tak musi aj viac predbiehat a kazde predbiehanie aj vyrazne pomalsieho stoji cas, tak sa nieje co cudovat, ze timy naucili jazdcov manazovat gumy a ist len na 1 povinny pitstop

lebo potom tu najmaksiu pouziju len na kvalifikaciu, maximalne to niekto nasadi nakonci na velmi kratky stint a aj to len vtedy ak nebude mat co stratit

lenze vtedy sa to rozpadalo nebezpecne, nehovoriac o bordelu mimo idealnej stopy ktory vtedy vznikal a tiez blokoval predbiehanie, na to sa zabuda

ak bude len prichadzat prepad, ale bude to bezpecne a ta celkova delta bude taka, ze pitstop navyse bude dostatocne rychlejsi, aby vyvazil riziko premavky/predbiehania, v tom momente sa prezuvat bude

lenze zaroven, ono by sa to mozno dalo aj teraz, akurat ze zaroven tie gumy musia zvladnut aj kusok na nich zatlacit, co pri tom predbiehani treba; proste nemoze to byt tak, ze pilot sa vlastne o nic nemoze pokusit, lebo prehreje okamzite pneu a ta je v tom momente na odpis a cely pistop vysiel nazmar

Načo vyrábajú 2 zmesi C4 a C3, medzi ktorými je prakticky 0 rozdiel. Už viackrát sa tá tvrdšia ukázala ako nepoužiteľná pretože je pomalšia a degradácia oproti mäkšej nebola nijak výrazne menšia

no preco asi? zabudol si ako to vsetci ti ktori natahovali stint a nevyslo im to vo velkom kritizovali? v pirelli pochopili, ze napriek tomu, ze take gumy od nich fia chcela a su dobre pre zaujimave preteky tak pre image pirelli to nieje vobec vyhodne a tak zacali vyrabat trvacnejsie gumy s ktorymi sa dalo ist v pohode na 1 zastavku a keby nebola prikazana tak niektori by to skusali aj bez nej

ako som pisal, problemom je dlhy cas ktory trva vymena, na niektorych tratiach je to aj cez 25s a to je proste strasne vela a tak kazdy sa snazi ist na minimum zastavok
za sucastnych podmienok ak vyrobca gum nema byt podrobeny takej kritike aka sa dostavala pirelli by bolo riesenie len uprava okruhov aby cas ktory trva pitstop bol vyrazne skrateny
ten okruh co mal byt vo vietname tak tam strata pocas pitstopu mala byt udajne len okolo 14s. to by uz prinieslo viac moznosti

drviva vacsina tych znicenych pneu bola preto, ze bud isli priliz dlhy stint, alebo nebrali do uvahy odporucanie pirelli o minimalnych tlakoch, co nakoniec viedlo k tomu, ze tie minimalne tlaky neboli odporucania, ale stali sa povinnymi

a jeden cas niektore timy vymienali prave a lave gumy cim menili smer ich otacania na ktore boli projektovane. malo to vyhody pre vykon inak by to nerobili, ale casto to tie gumy nevydrzali lebo neboli na to projektovane

pirelli dodalo presne take gumy ake si fia objednala, lenze timy sa odmietli zmierit s tym, ze pocas pretekov maju ist na 2-3 zastavky a tak skusali to natahovat tak aby sa islo na 1-2 a este robili veci proti odporucaniam pirelli

ono vyrobit take gumy ktore maju vykon pocas XY km, ale zrazu ma prist k velkemu prepadu nieje jednoduche, ovela jednoduchsie je vyrobit trvacne gumy take ake su dnes ktore degraduju postupne a podla toho ako ich zatazuju, cize daju sa perfektne manazovat
no len vysledkom je, ze na vacsine trati sa ide na 1 povinny pitstop

no len vyrobit 6 zmesi gum medzi ktorymi bude vzdy 1s rozdiel nieje pre f1 mozne :slight_smile:

proste na tie auta nieje mozne dat lubovolne tvrdu a ani lubovolne makku gumu, lebo bud to nebude mat ziadny grip alebo ich za par kol totalne znicia

Jak dlouho bude beduínům z FIA trvat, že přemíra pravidel pestrost závodů pouze omezuje.
Dnes už jsou gumy udělaná tak, že by celý závod nevydržely snad ani při extrémním šetření, tak proč nařizovat nějaké povinné zastávky v boxech?
Já bych tuhle povinnost zrušil a ponechal bych týmům další možnost navíc.