Podľa Webbera je Hamilton “o štipku” lepší ako Schumacher | F1online.sk

DomovSprávyVýsledkyPilotiTímyKalendárPartneriLive

redakcia@f1online.skRSSZásady ochrany údajov© 2020 F1online.sk

Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/6701/podla-webbera-je-hamilton-o-stipku-lepsi-ako-schumacher

Webberko srandista :joy::joy:

Už jenom čekám, kdy se Hamiltonovi začnou přinášet lidské oběti.

Ne, Marku, ono je to tak, že žádný jiný pilot nikdy neměl k dispozici během své kariéry takovou techniku jako Hamilton, a to od prvního roku jeho kariéry. A ta jeho statistika “každý rok aspoň jedna výhra”, taky každý rok seděl v autě, které dokázalo vyhrát aspoň několik závodů. I ten Mercedes 2013 vyhrál tři závody a v Maďarsku si Hamilton pochvaloval, že kdyby to auto jelo takto v každém závodě, těch výher má v daném roce aspoň deset.

V tom prípade prečo MSC nevyhral v Mercedese? ROS to tam dal, aj tých pódií mal viac. Takže to auto na to asi malo.

MSC mal super auto a to využil. Zbytočné, absolútne zbytočné boli tie teatrálne vytúpenia s prepustením prvého miesta v sezóne, ktorá nakoniec vyzerala tak ako vyzerala. A 1997 bol hnusný zákrok.

kazdy pretekar resp uspedny sportovec musi prejst skusku casom
nemec bude mat furt ciarku za jerez 1997, kvalifikacne monako, baricelove madarsko a spa 99
vsade to boli mentalne kiksy kvoli tomuze prichadzal o vitazstva
to ze sa tradovalo ze si za marku necha i koleno vrtat je fakt
nebyt rozbitej hlavy sa sumacher zdaleka tak neglorifikuje
mal stastie na spickove auta, ci beneton ci ferartia dokazal ich vyuzit
to iste mal i hamilton, hamilton ale nezostreloval supeov z trate vidinou straty titulu, prebiehackam sa branil tvrdo ale ferovo
oproti nemcovi pre neho hraje fakt ze nikdy ho timovy kolega nemusel pustat na cielovej rovinke v polek sezony v dominantnom aute

za mna hamilton
pametne preteky pre mna su fuji rok sa mi zda 97 a este jeden pretek kde v mokrych podmienkach dokazal prejst suchymi gumami az do fazy prezuvania kde ostatni menili hore dole mokre suche /sa mi zda valencia a uz to bolo asi v mercedese u benzivej ery/

V porovnaní so Schumacherom je Hamilton určite lepší. Ale že by bol aj najlepší? Ani náhodou.

Títul “nejlepšího pilota” všech dob nebo určité “éry” neuznávám, podle mě je hrozně podmíněný. Schumachera jsem opravdu nemusel, místy to byl až podlý pilot. Fandil jsem Mikovi.

Blíží se období, kdy Hamilton začne přebírat prvenství ve vítězných a mistrovských statistikách, pomalu usedá na trůn krále F1 všech dob. Srovnání s Michaelem Schumacherem je široké téma, ti co jeho éru zažili a fandili mu na něj nedají dopustit, já se nemohu zbavit dojmu, že si jednoduše spoustu věcí v kariéře nezasloužil, dost často nehrál čistou hru, byl schopen před zraky celého světa F1 podvádět, ať už vědomě, nebo jen nedokázal zaostřit skrze své závodnické ego.

Jedna věc se mu upřít nedá, jako jediný pilot F1, ve spolupráci se svým nejbližším týmem dokázal přimět Ferrari k mistrovské sérii, která se podle všeho nebude dlouho opakovat.

Schumacher se nijak ideově ani názorově neprojevoval, byl zaměřen pouze jedním směrem, bral vítězství za jakoukoliv cenu, na rozdíl od Hamiltona, ten při cestě za úspěchem neztrácí čas, užívá a využívá popularity, někdy zbytečně, chce se říct urputně až nesmyslně. Kupodivu to z něj nedělá zoufalce bojujícího s nepochopením okolí, ani neklesá jeho výkon, naopak všechny jeho boční aktivity vedou k posílení nastavení mysli, vždy připraven podat elitní výkon.

Po návratu do F1 nastoupil Schumacher u Mercedesu, společně s Rosbergem položili základy úspěchu dnešního týmu, není pochyb o tom, že část zásluh úspěchu Hamiltona má na svědomí Schumacher. Přístupem se nezměnil, chtěl další úspěchy, ty se však bohužel pro něj dostavili se zpožděním, až po jeho definitivním odchodu.

Nabízí se otázka, bude Hamilton lepším králem F1 než Schumacher? Pokud se mu to povede, myslím, že jednoznačně ano. Rok 2020 je zatím zcela v jeho režii, ziskem titulu by dohnal Schumachera, příští rok se zásadních změn nedočkáme, cesta Hamiltona k trůnu se zdá být volná. Nic z toho se však ještě nestalo, stále bude platit známé, stát se může cokoliv.

Je těžké předvídat, jak bude budoucnost vnímat toho či onoho pilota, ale myslím, že určité zvětrávání Schumacherovy pověsti vytváří precedent pro Hamiltona. Sám si pamatuji, že Schumacher byl ve své době prakticky nedotknutelný. NIc se mu nedalo vytknout. Jeho fanoušci mu udržovali ikonickou pověst a totéž odborní komentátoři. Jak se ukazuje i v této diskusi, dnes se realisticky poukazuje i na ty temné stránky Schumacherových úspěchů: podlé manévry, závěr sezóny 1994, Jerez 1997, preferenční zacházení Ferrari ze strany Bridgestonu, degradace Rubense Barichella. Schumacher stále zůstává vynikajícím pilotem, který profesionalizoval řadu stránek práce pilota F1, ale jeho portrét je realističtější.

A totéž se stane i s Hamiltonem. I jeho nadřazenost zvětrá. Stojí totiž na hliněných nohách. Má to příliš snadné. Jeho vítězení se už prakticky rovná jen kroužení. Jenže sport vždycky oceňoval tvrdé soupeření, řecký “agon”, hraniční vypětí sil. To je dáno v DNA sportu jako takového. A tomuto DNA je prostě Hamilton neskutečně dlužen. Jednou nebude králem motosportu, ale tím, kdo vyhrál v technologické loterii. Zůstane mu pověst vynikajícího pilota, ale ne krále. Snadnost vyhrávání totiž sport nikdy neoceňoval.

Navíc prestiž F1 klesá a bude klesat. Jako sport už totiž prakticky nemá co nabídnout. Jestliže Djokovič a Federer svedli loni ve finále Wimbledonu fenomenální bitvu dvou titánů, pak F1 je proti tomu jen nepodarek, méněcenný bastard. Po velkých osobnostech zůstávají velké souboje a velká vítězství. Po Hamiltonovi zůstane velká hromada nerozlišitelných vítězství. Ta statistická převaha bude hrát proti němu. Prakticky u každého rekordu bude jeho jméno - a časem budou přibývat poznámky: “ale to bylo díky převaze Mercedesu”. Kdyby byl moudrý, musel by to vědět.

Méně je někdy více.

Jen připomenu, co se týče obrazu F1, je to k neuvěření, ale podle dobového tisku se kritická témata v podstatě min. 40 let nemění, už v té době se řešila přetechnizovanost, dominance, komerce. Z toho se dá velmi slušně odvodit, o čem se bude psát za dalších x let.

Profily jezdců se většinou snaží popisovat hrdiny přehlížející smrt, to v dnešní době odpadá, svět byl celkově pohodovější, nebyl problém zahlédnout jezdce močícího mezi pneumatiky :), nebo vykuřovat na zdi…to by se dnes novináři asi upsali k smrti.

Jenže současné dění v F1 překračuje všechny historické meze a vnáší jeden nový fenomén: absolutní statičnost. Otázka je, jestli to není kritická mez. A druhá poznámka: portfolio událostí, které usilují o volný čas konzumentů, se zásadním způsobem rozšířilo (streamovací služby, internet, e-publishing…). Z tohoto hlediska si F1 kope hrob - ne že by měla zaniknout, ale spíše utrpí, abych tak řekl, její rating. Změní se na něco druhořadého. Upřímně, daleko více než na F1 jsem se letos těšil na Tour de France. Já mám F1 opravdu rád, ale už si ji nevážím, necítím tu hrdost, kterou jsem cítil kdysi. Právě proto, že zanikl ten sportovní étos. Ano, v minulosti se tento étos taky pral s přetechnizovaností, komercí apod., to je pravda. Ale dnes už se nepere, protože neexistuje, byl nejméně na deset let poražen a to, zda vstane z mrtvých, je otázka. V roce 2022 to určitě nebude, tomu už nemůže věřit nikdo.

V určitý moment se všechno nakonec stočí do stereotypu, všechno má svůj vrchol a přirozený pokles, F1 nabrala rychlost a fičí setrvačností, obsah zůstává stejný. Jsi vázaný na Ferrari, to se taky nemění :slight_smile:

Je malá korekce: nejsem vázaný na Ferrari, fandím pilotům (aktuálně Sebastian a Charles, na vzestupu je u mě Lando). A pokud má F1 fungovat tak, že (realisticky vzato) vítězit mohou, pouze pokud se dostanou do Mercedesu, a tam potom budou vítězit formálním kroužením do alelujá deset let po sobě, pak mi vychází, že něco tu bylo totálně vykostěno.

To že Mercedes dominuje je výsledek jejich práce, nelze jim to vyčítat, navíc každou chvíli jsou za to šikanováni, holt zbytek musí zabrat. Je to jako ve škole, ti s jedničkama fuj…

A tady je právě hlavní rozdíl, v čem se lišíme - neberu Mercedesu jeho práci, ale půdu si předem důkladně proloboval a teď těží z toho, že dostal úrodnější parcelu než ostatní. Obhospodařuje ji příkladně, ale rozdíl v možnostech byl dán už předem. FIA šla Mercedesu moc na ruku a týmy si Toto povodil. Jejich blbost, ale politikaření a férovost jsou dvě úplně jiné věci.

Takto to prostě vidím já.

Ano, Schumacher a jeho tým, kamarád Todt společně mohli položit základy úspěchu týmu Mercedes, ten měl ale v F1 s motory úspěchy už předtím.