Podľa Norrisa nie je fér pravidlo, ktoré pomohlo Sainzovi | Magazín F1 - F1online.sk

Carlosovi Sainzovi a celému Ferrari počas červenej vlajky spadol kameň zo srdca, keď FIA oznámila, že po prerušení sa vráti späť na tretie miesto. A hoci v tomto prípade to mnohých ľudí potešilo, je správne pravidlo, ktoré mu to umožnilo? Lando Norris si to nemyslí.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/156570/podla-norrisa-nie-je-fer-pravidlo-ktore-pomohlo-sainzovi

Není no. V každém případě ta neférovost vzniká tou podmínkou že daný bod projeli všichni jedoucí, tam ta neférovost vzniká a myslím že se to dá udělat i bez toho, jen to chce snahu. A proč nevzít do úvahy mikrosektory, tomu vůbec nerozumím, v čem je nějaká SC2 čára lepší než minisektor? No jsem přesvědčen že se to dá udělat lépe, ale je to na nich. Taky nevím jak poznají kdo vlastně určitě vypadl že na něm jako by nezáleží. Čou se třeba mohl belhat s nějakým poškozením a najednou by stejně nestihl nastoupit protože to nakonec nestihli opravit, to by to měnilo všechno nebo jak? :thinking: Při určování pořadí mi přijde že auta která budou připravena na restart nemusí být známé.

Nech urcia poradie podla zaberov z kamier v momente vyvesenia cervenej vlajky. S nejakymi ciarami a minisektormi sa podla mna vobec netreba zaoberat.

Dnes ty možnosti maj a čas po červené vlajce taky, takže já bych byl pro. U sporných případů kdy by to nebylo jednoznačné určit by měl přednost ten kdo byl vpředu v nejbližší předchozí moment :man_shrugging: Je to trochu práce navíc pro ně ale tak strašný to nebude. Ono při SC to vlastně nefunguje jinak, každý si jednoznačně určí pořadí a u sporných případů komisaři kontrolují jak to má být, takže nic nového by nedělali.

1 Like

je to sproste pravidlo 1 je dosť nefer že po červenu vlajku smiete meniť gumy plus aj opraviť auto a pak tu mame tie čiary a určovania poradi skrata nech po rade je take ako pri vjazde do boxou a prečo by sa to malo zmeniť no jednak bolo by zabavne sledovať jazdcov ktory by štartovaly na starej gume vlasne keby sa to stalo niekde počas zavodu niektory by mohli mať aj pozastavke a tak by mali vyhodu čo by prinieslo miešane poradia a to my cheme a čo sa tika oprav ako pohopim v ramci bezpečnosti ked niekto nema cele kridlo tak ano mohlo bito ohraziť bezpečnosť ale mierne poškodene krido už nie nebo poškodena podlaha

A v Miamy to bolo fér?

A v Miami byly červené vlajky, chytráku? :slight_smile:

To pravidlo mi ani nevadí.
Vadí mi to pokrytectví, kterým určovali pořadí pro restart. Naprostá hovadina a prasárna.

Ano tam porusili pravidla o SC a jeden co sa opusta v tomto clanku natom zarobil.

Takže keď Lando dostal zadarmo víťazstvo vďaka SC, tak to bolo fér, nefňukal, ale že teraz Sainz mohol pokračovať podľa platných pravidiel, to už fér nebolo. Aké pokrytecké.

K diskutujúcim vyššie: je mi jedno, že sa to týka iného pravidla. Je povolený pit stop počas SC, keď ti to pomôže? Je. Využil to Lando? Využil. Je povolené vymeniť gumy počas red flag? Je. Využil to Sainz? Využil. Ak využiješ jedno, nemáš dva týždne po tom morálne právo kritizovať niekoho, že využil to druhé.

1 Like

pravo na to urcite mas, tak ako na vela veci, ktore su pod pomyselnym otaznikom … ale to, co to u Landa moze spustit patri k tomu

to je takto ale so vsetkym, kym jednemu to pomoze, druhemu to uskodi, a tyzden co tyzden to je, resp moze byt naopak.

Aj taka je F1

Samozrejme, právo máš, ale napr. mne by morálka asi nedovolila sa takto “rozbehnúť”, keby som chvíľu predtým za (veľmi vzdialene) podobných okolností oslavoval.
Podľa mňa sú tie pravidla nastavené jasne, nikoho konkrétne nezvýhodňujú a netrestajú, to isté sa mohlo stať Landovi alebo komukoľvek inému a zachoval by sa rovnako. Ak sa dá niečo napadnúť ako nespravodlivé, tak to je skôr nekonzistentné rozhodovanie komisárov (na ktoré často poukazovali Vettel a Alonso) a videli sme to aj v Monaku

2 Likes

mas pravdu, ja suhlasim, lenze vysvetli 20 magorom, ze to neni tak ako si myslia, a teda ze dolezite su len tie najposlednejsie preteky :smiley: nejake Miami lando podla mna neriesi, kort ked muto prinieslo win - za 10 rokov si na ten SC spomenie mozno tak 5 ludi, podobne ako so sainzovym pitstopom.

1 Like

"V športových pravidlách sa uvádza, že poradie bude stanovené podľa “posledného bodu, na ktorom bolo možné určiť pozície všetkých monopostov” ".

Ak by sme aj brali na vedomie, ze sa dohodli, ze minisektory nepouzivaju, co by bolo proti pravidlam urcit poradie restartu z poradia na S1? Aj ked Zhou v case RF jediny nepresiel, vsetci ostatni ano, cize je lahko urcitelne jeho poradie (posledny)…

Ak by dali toto S1 poradie, Sainz by bol myslim vzadu (predposledny), Zhou posledny, ake pravidlo by sa tym porusilo? Vtedy by asi Lando neriesil ostatne veci ako oprava atd.

Samozrejme , ze to nieje fer , teda az do okamziku , kym vdaka tomuto , alebo jemu podobnemu , pravidlu dokaze Lando zvitazit . Ako to tu uz bolo spominane , v Miami neprotestoval , ze ze je nefer , ze si mohol pocas SC vymenit pneu .

Podla mna porovnanie situacie Miami/Monako je natolko vzdialene (odlisne), ze je az nezmyselne…

3 Likes

Tak nieje to fer ale plati to pre vsetkych, tak ako to pomohlo Alonsovi v Australii co bolo tiez na hlavu postavene, chcelo by to zrusit toto pravidlo ako aj vymenu pneu

1 Like

Já bych to hodil za hlavu.
Dnes pravidla pomohly Sainzovi, jindy na kolizi, nebo výjezdu SC v pravou chvíli mu zase můžou ublížit a pro změnu pomoci někomu jinému.
Berme to tak. že dokonalé pravidla v motosportu prostě vytvořit nejdou.
V každém případě nejpoctivější pravidla byly když se časy neanulovaly výjezdem SC, ale hezky se sčítaly podle posledního projetí cílovou čárou.
A jak by v dobách spravedlivých byl řešený problém Sainze?
Vůbec nijak.
Téměř všechny týmy totiž měly v boxech pro případy kolize připravený jeden náhradní vůz, takže Sainz by stejně startoval a jediný kdo by na kolizi by byl jeden jezdec Haasu, který by nemohl mít dva náhradní vozy.
Dokonce i Ocon by mohl přesednout do náhradního vozu a odjet zbytek závodu.