Podľa Hamiltona je McLaren „s jeho pohyblivými krídlami“ v Singapure príliš rýchly | Magazín F1 - F1online.sk

Lewis Hamilton a Mercedes zažili v singapurskej kvalifikácii skutočné obrodenie. Tento tím bol prakticky vo všetkých tréningoch o sekundu za najlepšími, ale prišla Q3 a monopost odrazu fungoval. Sedemnásobný majster sveta sa v tejto sezóne nesmierne trápil hlavne v kvalifikáciách, takže po treťom mieste na okruhu Marina Bay z neho sálala úľava.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/172616/podla-hamiltona-je-mclaren-s-jeho-pohyblivymi-kridlami-v-singapure-prilis-rychly

Škoda že si na ty pohyblivý křídla McLarenu nestěžoval Mercedes. Aspoň by jsme teď vyvolávali Fiarcedes a svět by byl zase v pořádku. :grin:

6 Likes

O vlásečnicových prvcích víme už od jara, teď aspoň vidíme k jaké dokonalosti je týmy dokázaly dotáhnout.
Jen ať si jich týmy využijí až do konce roku. Za chytrost a vlastní um si přece odměnu zaslouží.

Ved to. keby sa stazoval mercedes tak by to tu inak vyzeralo :joy:

Já tedy nevím kdo si na co stěžuje, ale přední křídlo RB se ohýbá tak, že v zatáčce neviditelný nápis se na rovince objeví skoro celý. Tož asi tak.

Uprime Carle Davidsone, spis v pripade tebe a kdokoliv, je mozne vsechno vid. :wink:

Max krome jednoho nestastneho incidentu s Landem, ma problem jen s tebou. A nejen Max vid? Oscar, Nando, Carlos a i tvuj teammate, mel s tebou nejakej ten problemecek.

A mam takoveho tucha, ze se v tve vysilacce zitra opet ozve “nenechal mi misto” a to ze tam budes mit dva metry se uplne pocitat asi nebude.

Tak jen aby jsem byli tak nejak na spolecne vlne, sire. :wink:

Zasa mimo témy, ale kopol si si. Klasický Timurko skrytý hejterko. :see_no_evil::hear_no_evil:

2 Likes

No no no, nac ta ostra slova. :grin:, Vasnosti, oni nectou clanky az do konce? Kdyby to delali, mozna by si nejake to psani pismenek mohli odpustit a misto toho se zkusili zamyslet.

Ale chapu, kdyz jeden fandi Hamiltonovi mysleni je spise na skodu. :wink:

Hezkej vecir preji, vasnosti.

2 Likes

RB to kridlo priniesol tusim az do Baku, lebo sa od FIA par tyzdnov predtym dozvedel, ze ohybne kridla su vlastne v poriadku a cim ohybnejsie, tym lepsie (len to nemohli priniest prvi, museli pockat na McLaren a nemoze sa im ohybat viac). V roku 2021 zadne kridlo riesili rovnakym prisutpom ako teraz McLaren riesi obe kridla (cim ohybnejsie, tym lepsie), ale vtedy to podla FIA v poriadku nebolo. :slight_smile:

Jen něco napíšu k tomu, jak tu flexibilitu u karbonu vyrábějí.
Je to neuvěřitelně časově náročné.

Existuje velké množství karbonových tkanin, které se liší průřezem vláken jak podélných, tak příčných. A právě to jaké tkaniny do jakých míst použijí dělá tu flexibilitu, pevnost a vodivost tepla.
Je to velká věda, protože třeba zavěšení musí mít ohromnou pevnost v podélné ose, malou v příčné ose a co největší tepelnou vodivost, protože fungují i jako chladiče…
Je možné vyrobit třeba díl, který má všude stejný průřez a přesto je podélně flexibilní jako guma a příčně pevný jako beton. Navíc třeba umí vodit teplo jenom podélně a né do boků, nebo třeba nevede teplo skoro vůbec, přestože je grafit jeden z nejlepších vodičů tepla ever.

Tím jenom chci demonstrovat jak obrovskou roli hraje inženýring u tak jednoduchých věcí jako je kousek karoserie v porovnání s tím jak šikovně někdo umí točit volantem…

A to nepíšu o složitějších věcech, jako je mechanika, nebo motor…

2 Likes

Dokážu si představit jak moc je struktura uhlíkového vlákna důležitá. Pro názornost bych použil třeba pneumatiky. Diagonálky s radiálními.
Musím mazat, tak až odpoledne.