Pirelli v Abú Zabí vyskúšalo novú zmes C6: Nevydržala ani jedno kolo | Magazín F1 - F1online.sk

Jednou zo zaujímavých, ale menej nápadných noviniek roku 2025 bude nová zmes pneumatík. Pirelli chystá na nový rok najmäkšiu sadu C6, ktorá rozšíri súčasné portfólio šiestich (C0 až C5) zmesí. Taliansky dodávateľ testoval nové pneumatiky aj na posezónnych testoch v Abú Zabí a zástupcovia spoločnosti priznávajú, že zatiaľ celkom nevedia, na ktorých okruhoch by mohla byť použiteľná.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/183853/pirelli-v-abu-zabi-vyskusalo-novu-zmes-c6-nevydrzala-ani-jedno-kolo

Perfektní práce Pirelli.

1 Like

Tým pádom by sa mohlo vrátiť staré prehľadné pomenovanie:

  • hypersoft
  • ultrasoft
  • supersoft
  • soft
  • medium
  • hard
  • superhard

A nie tieto C-chuyoviny, kde si človek stále mýli, či je to číslované podľa tvrdosti vzostupne alebo zostupne, by sa mohli konečne vykašlať.

A ak sú na dané preteky alokované napríklad supersoft-soft-medium, tak ich tak volať aj počas daného víkendu a nevolať názvami soft-medium-hard každý víkend inú C-zmes podľa alokácie.

Prípadne dať tímom voľnú ruku. Na každý víkend dať XY sád každej zmesi každému tímu a nech si jazdia na akej chcú. Bolo by to strategicky oveľa zaujímavejšie, keďže každému autu sedia viac (alebo menej) iné zmesi. :slight_smile:

3 Likes

Miesto desiatich nepoužiteľných zmesí, by títo neschopáci, mohli konečne prísť s pneumatikou do dažďa, na ktorej sa bude v tom daždi aj dať reálne jazdiť

2 Likes

Nejdříve vyrobit gumu a teprve pak hledat využití.
Pirelli taky asi využívá praktiky Wichterleho a doufají, že místo žmolků vymyslí kontaktní čočky. :grin:

Zase nesklouzávej do demagogie. plán využití měli a zřejmě se i ze značné části naplní - pomalé Monako, Las Vegas, které je sice rychlé, ale při nízké teplotě a asi i další atd. Že to moc nefungovalo při testech v AD, které je celkem rychlé a navíc při vyšší teplotě sice nepotěšilo, ale neřekl bych, že to znamená jistotu neúspěchu.

No nevím, ale vyrábět gumu, která možná vydrží celé kolo na jednom, nebo dvou tratích mi moc smyslu nedává.

Tak při plném Q záběru ti na mnoha okruzích reálně vydrží jedno kolo i současné softy :slight_smile:
A ber to tak, že je to o možnosti celkového posunu, kdyby letos v Monaku bylo C6/5/4 místo letošních 5/4/3, tak by brzký redflag neskončil zdaleka takovou fraškou.
Podle mne zrovna to přidání C6 pro příští rok chyba není, využije se na pár okruzích, ale na nich to prospěje.

Ovšem měli by řešit i jiné věci, typicky mokré. Za mne by to chtělo trochu zhoršit inter a naopak povolit pro wet nahřívání, to by asi dost zvedlo ochotu nasazovat i full wet. Nevyřeší to viditelnost, ale za to Pirelli nemůže. Pokud by ale byl déšť tak nějak na hraně, tak by asi hodně přibylo případů, kdy by se šlo opravdu na plně mokré gumy a na nich tlačilo a nebylo by to jen inter a pak RF…

Pirelli má už za sebou třináct sezón a stále jsou jako začátečníci. Jediné co by měli řešit je předání žezla jinému výrobci.