Ad Max: Jezdci, manažeři a šéfové v F1 udržují prakticky permanentní kontakty - paddock je propojený svět, ne oddělená univerza. Takže to, že někdo s někým jedná a sonduje, je přirozený stav věcí, jen některým haterům to uniká, protože v každé provozní zprávě se snaží zahlédnout důkaz probíhajícího kolapsu Red Bullu.
To, že týmy mají zájem o Maxe Verstappena, je vzhledem k jeho výkonům naprosto logické. Rok 2026 představuje předpokládaný zlom a možné přeskupení sil na roštu, takže kdy jindy to zkusit než právě teď? Zájem Mercedesu je pak dán vlastními zájmy Mercedesu a ne nějakou aférkou šéfa týmu, z které novináři vyráběli bublinu tak dlouho, až se z ní stala zábavná story. Tyto zájmy jsou:
a) po odchodu Lewise Hamiltona klesá marketingová přitažlivost týmu
b) oslabení rivala
ad a) Mercedesu hrozí, že z něj bude tým středu pole s relativně nezáživnou dvojicí typu Russell/Sainz nebo Russell/mladíček Antonelli. To by znamenalo výrazný pokles reklamní hodnoty, který se může přenést i na silniční vozidla. Logicky se tak Mercedes snaží nahradit značku Hamilton srovnatelnou značkou - a nikdo v poli tady nenabízí víc než Max, synonymum vítěze a suverenity.
ad b) snad ani není nutné komentovat.
Samozřejmě jakákoli lákaná se týká až roku 2026. Bláboly místní galerky o tom, jak znechucený Max kvůi Hornerovi odejde už po této sezóně a vzdá se i reálné šance na titul v roce 2025, jsou výplody, které už díkybohu vzaly za své. Navíc pokud by Max měl přestoupit, pak si to nechá královsky zaplatit, pod Hamiltonovu novou taxu nepůjde. Zda skutečně odejde, je ve hvězdách, ale pokud mi chce někdo udělat královskou nabídku, pak bych byl idiot, kdybych si ji nenechal představit, už jen z principu. Z toho samozřejmě neplyne ani to, že Red Bull je v rozpadu, ani to, že Verstappen skutečně někam přestoupí. Hádám, že pokud ano, pak v tom bude hrát - kromě peněz - roli hlavně stav vývoje motoru Powertrains; vaginální vytížení jedné asistenty do těchto pragmatických kalkulací vstupovat opravdu nebude.
Ostatně před několika lety se chystal upsat jinde i Newey a jak prozradil Marko, Red Bull ho na poslední chvíli přesvědčil v oboru velmi štědrou nabídkou. Jen těžko bude někdo střízlivý dovozovat, že Red Bull se rozpadal už tehdy.
Ano, Newey může odejít, i Max může zkusit nový tým. Oba jsou u Red Bullu velmi dlouho, Max prakticky celou kariéru. Takový je život. Anybody surprised?
A jinak, v článku o Sainzovi a Audi je kouzelná citace AMuSu, že mocenský boj v Red Bullu se prý uklidnil. No, s výjimkou pokusu nespokojeného Jose Verstappena tam nejspíš ani žádný velký boj neprobíhal, ale děkujeme i za tuto zmínku a těšíme se na Miami a Imolu.