Piquet radí Sainzovi, aby si vybral Mercedes: V Red Bulle bude za Maxom | Magazín F1 - F1online.sk

Jazdecké zloženie pre sezónu 2025 sa nám pomaly tvorí. Najlukratívnejšie miesta sú otvorené v Red Bulle a Mercedese, s ktorými sa najčastejšie spájajú Sergio Pérez, Carlos Sainz a Andrea Kimi Antonelli. Španielsky pretekár celkom určite má na stole ponuku od Audi, ale rozhodol sa čakať. Je zrejmé, že čaká na rozhodnutie Red Bullu a Mercedesu. Trojnásobný majster sveta Nelson Piquet mu však neodporúča prestup do prvej menovanej stajne.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/151978/piquet-radi-sainzovi-aby-si-vybral-mercedes-v-red-bulle-bude-za-maxom

Hlavně jestli jsou ty nabídky opravdu na stole. Ne, že by si je Sainz svými výkony z poslední doby nezasloužil, ale to kolikrát ani zdaleka nestačí.

1 Like

hovori piquet nezaujato alebo z pozicie maxovho “svokra” a nechce aby maxo dostal konkurenciu ktora by ho mohla obcas porazit a dostat pod tlak?
pre maxovho “svokra” je urcite lepsie ak bude v rb na pozicii druheho jazdca len b-cko ako perez ako by tam mal sediet niekto ako sainz

ale inak vela zalezi aj od toho aku dlhu zmluvu kto ponuka. nepisalo sa o tom, ze mercedes ponuka sainzovi 1+1? cize zjavne pocitaju s tym, ze od 26 tam chcu maxa a potom naco by isiel sainz stracat rok do priemerneho mercedesu

radsej v RB druhy ako v Mercedese okolo 10tky

mal by ist do redbulu. aj ked momentalne to s nim vyzera ako s russelom, pride tam a prestanu vyhravat.

On má Nelson samozřejmě pravdu a ví dobře, že na momentální kombinaci Max a Redbull nikdo nemá ani zvenku, ale ani ve druhé sedačce Redbullu. Nemyslím, že on potřebuje Sainzovi vymlouvat Redbull ze zištních důvodů. Sainz hlavně nesmí moc váhat, protože nepatří mezi těch několik alfasamců, které by bral kdokoli a kdykoli! Troufám si říct, že takový je tam momentálně vlastně jen jeden a to je Max. Ten je na tom podobně jako Adrian-kdyby chtěl kamkoli-je tam! Co se Sainze týče, musí jednat rychle, moc času nemá, aby nakonec nepřebral, není to žádná superhvězda a také už žádný mladík.

V Mercedesu bude 7. před Russellem a v RB 2. za Maxem…

Tak to bych určitě vybral 7 místo. :slight_smile:

Samozřejmě, pokud na to má koule a jde mu v první řadě o sportovní výsledky, tak není co řešit-Redbull je na prvním místě. Pořád lepší být druhý za Maxem, než sedmý před Russelem, to je bez debat. K tomu ale myslím nedojde, tam si nechají Péreze a když bude hodně dobrej a poslušnej, tak mu to budou po roce prodlužovat. Zatím nemají důvod tu sestavu měnit, ovšem je otázkou co v samotném Redbulle spůsobí oznámený odchod Adriana.

Este buduci rok sa udrzia po kope a na rok 2026 uz ma podla mna kazdy zajacie umysli… Fordu nikto neveri…

1 Like

Tak by som bol naozaj zvedavý, čo na to baba Vanga. Je tu niekoľko diskutérov, ktorí o tom zrejme vedia viac. :upside_down_face:

Russell je z hlediska měření sil v rámci týmu snazší soupeř než Verstappen, takže z tohoto hlediska má Piquet pravdu, ať už jeho radu motivují postranní úmysly nebo ne. Ale také se zdá, že Wolffovo pokušení angažovat dříve nebo později Antonelliho je vážné, takže Sainz v Mercedesu - opět - nemusí dostat časovou jistotu, za kterou by byl rád. De facto se z něj stává harcovník, který nikde nezakotví, na rozdíl od jeho kolegů: Verstappen, Norris i Leclerc mají komfort dlouhodobých smluv. Z tohoto hlediska pro něj Audi může představovat pokušení: peníze, stabilita a dobrá pozice v skladbě týmu (jeho kolegou by byl Hülkenberg). Fakticky by byl Sainz poprvé v roli pilota, který je, alespoň neformálně, jedničkou.

Red Bull je oproti tomu výkonnostně ve výhodě. Ale s rizikem, že Sainz nebude Verstappenovi stačit a z výher dostane spíše ty ohryzky, které nechá Verstappen. Sainz je houževnatý, vzal by ten souboj vážně, ale se svou preferencí nedotáčivosti a vzhledem k extrémům, které dokáže vytěžit Verstappen, by podle mého názoru spíše neuspěl.

Otázka teď je, kdo po Sainzovi opravdu sáhne a viděl by v něm plnohodnotnou akvizici a ne dočasné řešení nebo doplněk. Tady pro Sainze nejčestnější nabídku předkládá Audi, samozejmě s otazníkem nad výkonností týmu.

Nedivím se, že Sainzovu situaci označil the-Race za paradoxní.

3 Likes

To je fakt dobra rada, do rozpadajiciho se tymu se zakopat asi nekdo pujde.

Vsetky karty na prestupovom trhu momentalne drzi Max a vsetci cakaju co urobi. Wolff ho chce uz pre 2025, co je nepravdepodobne, ale 2026 bohvie co sa stane, vylucene nie je nic. Takze v Mercedese by bol Sainz brany len na rok a moze si znova hladat miesto inde.

Mozno bude 2025 v Mercedese, 2026 v RB za Maxa a skompletizuje tak top timy v CV - McLaren, Ferrari, Mercedes, RB. :smiley:

5 Likes

Ad Max: Jezdci, manažeři a šéfové v F1 udržují prakticky permanentní kontakty - paddock je propojený svět, ne oddělená univerza. Takže to, že někdo s někým jedná a sonduje, je přirozený stav věcí, jen některým haterům to uniká, protože v každé provozní zprávě se snaží zahlédnout důkaz probíhajícího kolapsu Red Bullu.

To, že týmy mají zájem o Maxe Verstappena, je vzhledem k jeho výkonům naprosto logické. Rok 2026 představuje předpokládaný zlom a možné přeskupení sil na roštu, takže kdy jindy to zkusit než právě teď? Zájem Mercedesu je pak dán vlastními zájmy Mercedesu a ne nějakou aférkou šéfa týmu, z které novináři vyráběli bublinu tak dlouho, až se z ní stala zábavná story. Tyto zájmy jsou:

a) po odchodu Lewise Hamiltona klesá marketingová přitažlivost týmu
b) oslabení rivala

ad a) Mercedesu hrozí, že z něj bude tým středu pole s relativně nezáživnou dvojicí typu Russell/Sainz nebo Russell/mladíček Antonelli. To by znamenalo výrazný pokles reklamní hodnoty, který se může přenést i na silniční vozidla. Logicky se tak Mercedes snaží nahradit značku Hamilton srovnatelnou značkou - a nikdo v poli tady nenabízí víc než Max, synonymum vítěze a suverenity.

ad b) snad ani není nutné komentovat.

Samozřejmě jakákoli lákaná se týká až roku 2026. Bláboly místní galerky o tom, jak znechucený Max kvůi Hornerovi odejde už po této sezóně a vzdá se i reálné šance na titul v roce 2025, jsou výplody, které už díkybohu vzaly za své. Navíc pokud by Max měl přestoupit, pak si to nechá královsky zaplatit, pod Hamiltonovu novou taxu nepůjde. Zda skutečně odejde, je ve hvězdách, ale pokud mi chce někdo udělat královskou nabídku, pak bych byl idiot, kdybych si ji nenechal představit, už jen z principu. Z toho samozřejmě neplyne ani to, že Red Bull je v rozpadu, ani to, že Verstappen skutečně někam přestoupí. Hádám, že pokud ano, pak v tom bude hrát - kromě peněz - roli hlavně stav vývoje motoru Powertrains; vaginální vytížení jedné asistenty do těchto pragmatických kalkulací vstupovat opravdu nebude.

Ostatně před několika lety se chystal upsat jinde i Newey a jak prozradil Marko, Red Bull ho na poslední chvíli přesvědčil v oboru velmi štědrou nabídkou. Jen těžko bude někdo střízlivý dovozovat, že Red Bull se rozpadal už tehdy.

Ano, Newey může odejít, i Max může zkusit nový tým. Oba jsou u Red Bullu velmi dlouho, Max prakticky celou kariéru. Takový je život. Anybody surprised?

A jinak, v článku o Sainzovi a Audi je kouzelná citace AMuSu, že mocenský boj v Red Bullu se prý uklidnil. :slightly_smiling_face: No, s výjimkou pokusu nespokojeného Jose Verstappena tam nejspíš ani žádný velký boj neprobíhal, ale děkujeme i za tuto zmínku a těšíme se na Miami a Imolu. :grin:

2 Likes

1 Like