Piate miesto chutí skvele, žiari Alonso | Magazín F1 - F1online.sk

V priebehu jedného roka sa toho vo Formule 1 môže zmeniť veľmi veľa. Fernando Alonso vlani bral prakticky len pódiá, no teraz má obrovskú radosť aj z piatej priečky. Uvedomuje si totiž stratu svojho tímu, ktorej odstránenie ešte chvíľu potrvá.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/146280/piate-miesto-chuti-skvele-ziari-alonso

Pokud je RedBull referencí, vypadá to že v závodní rychlosti to bylo u Alonsa asi o 3 desetiny lepší než v Bahrajnu, to ujde a jen tak dál. Slibujou spoustu dílů na postupné zlepšování, buďme optimisty. Páté místo prozatím bereme velmi rádi, grande :green_heart:

Stroll, co dodat, škoda toho. Takhle se opět může dostat do vlastní křeče :confused:

2 Likes

Nečekal jsem, že Alonso porazí oba Mercedesy, Russel se vpodstatě nedostal za Alonsem snad ani do DRS zony. No a dali jsme si i Norrise, který byl docela ve stínu Piastriho, Piastri měl od začátku v tempu navrch - tam bylo taky zajímavý, že od něho měl Alonso většinu závodu konstantně cca 4 vteřiny.

3 Likes

Tak ako povedal, Sainz bol mimo. A Norris a Hamilton mali zlú taktiku, respektíve nemohli do boxov. Keby nie toho bol by ôsmy.

2 Likes

Sainz bez debaty, ale s Norrisem si nejsem jist (nestíhal Alonsa ani v prvním stintu, kdežto Piastri fakt byl rychlejší) a myslím že Ham by neměl nárok. Když se před Alonsa nedostal ani Russell, tak Ham nevypadal lépe.

2 Likes

Piastri byl dlouhou dobu limitován tempem Hama, ale ani potom už neměl sílu mu nějak moc ujet, bylo fakt pak konstantně okolo těch 4s.

Pravda je že McL, teda konkrétně na Piastriho příkladu, jakoby nefungovalo DRS → Piastri si na něm docela oddělával pneumatiky, několikrát tam i probrzdil. Norris mě docela překvapil, jak na začátku nestíhal, pak ty strategie rozdělil SC.

Jinak největší zklamání byly podle mě červené pneumatiky. Čekal jsem v závěru velkou stíhačku Hama a Norrise a nepřišlo vůbec nic vpodstatě. :upside_down_face:

Jojo, když se přehnal Piastri, Alonso se jen tak tak dokázal držet v DRS, to mu velmi pomohlo. No čekal jsem že podobně se přežene Norris, ale neměl na to se ani přiblížit. Něco mu tam zdá se nesedlo.

… dodávám tabulku časů a odstupu na začátku závodu
image

2 Likes

Myslím že z taktického hlediska (po válce generálem) je škoda že Alonso nezačal na té nové červené, těch prvních 6 kol by extra válel, zejména na startu :smile:

2 Likes

:sweat_smile: No a naopak v Bahrajnu, kde jsme na SC čekali, tam nepřišel. Zatím velká smula pro Alonsa. :unamused: :smile:

2 Likes

Škoda, že ich nebral, začiatok by ešte lepšie okorenil.

2 Likes

Tak je potřeba taky říct, že AM odepisuje zadní pneu. Bahrajn je rear limited a bylo to znat. Saúdská byla front limited což právě pomohlo zmírnit tyhle problémy. Pro "smůlu " AM, tak rear limited prijdou ještě před tím uprgadem.
Krok dopředu dobrý, ale nevěřím, že dokazali za tyden najít částečné řešení, to spíš věřím tomu, že s vylepsenima behem sezony to zvladnou líp

1 Like

Máš pravdu, ale při pohledu na simulace ve čtvrtek v FP2, to mohlo být daleko horší a něco s tím pozitivně udělali.

1 Like

To určitě zlepšili a zdá se, že chápají práci se setupem na novým monopostě postupně líp, než Mercedes (což je ostuda)

1 Like

To snad néé!!! :worried: :sob:


:sob:

2 Likes

Ako to vidíte v Austrálii medzi MCL,AM a Meďákom?

Ale jako, malinko jsi mě vystrašil :open_mouth:

1 Like

Až do té číslovky to nebylo hezké čtení… :eyes:

Merc čekám hodně vysoko (tam se jim daří dlouhodobě), pak McL a pak AM, ztráta AM bude vetěší v Austrálii

1 Like

… myslím že je velmi patrné jak auto Astonu s nižším palivem více relativně zrychluje než konkurence (nebo s vyšším palivem relativně zpomaluje, jak kdo chce). Vlastně to pro kvalifikaci může být skvělé, na některých okruzích budou benefity :smiley:

2 Likes