Piastri sa podľa vlastných slov ani neodváži myslieť na titul | Magazín F1 - F1online.sk

Každý pilot Formuly 1 je neuveriteľne súťaživý. Všetkých do najvyššej motoristickej triedy pritiahla túžba po víťazstvách a každý z nich sa považuje za najlepšieho. Aj keď to možno nie každý povie nahlas, ich snom a najvyšším cieľom je titul majstra sveta. Rovnako to určite platí aj pre Oscara Piastriho, ktorý sa však o najvyšších métach neodvážil hovoriť nahlas.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/147257/piastri-sa-podla-vlastnych-slov-ani-neodvazi-mysliet-na-titul

Má pravdu, chlapec, k tomu není co dodat. Snad bude mít on i Lando kliku a dobrého auta se dočkají, ať už v McLarenu nebo jinde.

1 Like

Mne vadi ta extremna sofistikovanost a citlivost sucasnych áut.
To je nie normalne aby stajna naskocila na 6,7 rocny cyklus na ktorom sa vezie.
Piastri, Norris su skveli ale z tychto dôvodov nikdy nemusia na titul dosiahnut …
Kazdy rok,dva iny majster sveta a konstrukter, taka F1 by sa mi pacila.
Priblizne taká bola do roku 2000.

3 Likes

Sám ví že tolik nechybělo a byl by teď v nemožným Alpine :man_shrugging: A že místní komunita za jeho volbu k němu nebyla zrovna přívětivá :stuck_out_tongue_closed_eyes: V každým případě myslet na titul se musí, jen je třeba nepropadnout frustraci když to nepřichází a nadále si užívat i to že dokážete z auta dostávat to maximum.

No jo, to chce uvolnit všechna možná omezení a situace by se zlepšila. Ale to se asi jen tak nedočkáme.

To by sposobilo este vacsiu dominanciu jedneho timu

Proč? Řekněme, že by se menší týmy nechytaly (což platí pořád), ale větší a bohatší by se mohly snáz dotáhnout. Takhle je rozdíl zabetonovaný. Už jenom to, že pořádně otestují teprve těsně před sezónou a potom v dalších závodech “poznávají auto” je neskutečné.

Oscar je pán :racing_car:

S tym bohuzial uz nic neurobis. Tam sa to nikdy nevrati. Cela F1 je az prilis prespekulovana, auta aj piloti. Aby to bolo zaujimave, musis mat nejaky prvok nepredvidatelnosti a kazdy v F1 sa za tych poslednych 20 rokov sustredil na to, aby tu nepredvidatelnost maximalne eliminoval : zaklad je dojst do ciela, cize spolahlivost musi byt tip top, ziadny horiaci motor v poslednom kole, ziadny prasknuty vyfuk. Zaklad je konzistentnost, cize piloti uz nejdu na hranu a robia minimum chyb, lebo maju nadefinovane casy, ktore maju dosahovat aby dojazdili stint a nezabili gumy, takze malokedy na to naozaj tlacia. Netreba spravit hlupu chybu, takze v drvivej vacsine sa vsetci opieraju o DRS na rovinke, v zakrutach sa moc nebojuje, lebo to smrdi DNFkom ci dlhociznou vymenou kridla, sem tam aj penalizaciou. Vacsina jazdcov ma po kvalifikacii nadefinovane, kam sa asi v zavode moze posunut na zaklade simulacii a potom uz len vsetci cakaju na SC, RF ci na degradaciu gum v poli aby si polepsili oproti prognozam. Kazdy ma ale pomerne presne zmapovane vlastne tempo aj tempo svojich superov a podla toho si nastavuje target.

Aby bola zabava, bolo by potrebne drasticky obmedzit pouzivanie vypoctovej techniky(minimalne pocas zavodu) co je nerealne, nikto sa nechce vratit do doby kamennej. Podla mna male ale jednoduche riesenie na pridanie prvku nepredvidatelnosti (nachvilu) by bolo odstranit farebne odlisenie pneumatik. Aby nikto nevedel, co ma super obute, ale tiez to nevydrzi dlho.

3 Likes

Nie som si isty, ci by to pomohlo. Ci im das tyzden jazdenia pred prvou VC alebo neobmedzene testovanie od januara az po prvu VC, vysledok by bol rovnaky. Nehovoriac o tom, ze vacsina pola by si to dovolit nemohla. Netreba zabudat, ze s pevnym testovanim maju vsetci podmienky rovnake ale kazdy z toho vie vytazit iny vystup. Ak v Mercedese/Ferrari/RBR na analyze dat pracuje viac ludi a schopnejsich ludi, zvysku nepomoze ani keby dostali o par dni viac. A teamom z druhej polovice pola by nepomohlo ani keby dostali neobmedzene testovanie, lebo ho nemaju z coho zaplatit.

Strop bol len nastroj, aby stajne na nizsich prieckach neplakali, aka je F1 draha. Ale namiesto toho, aby pozdvihli svoju uroven, urobili z toho biznis.

2 Likes

pod uvolnenim vsetkych obmedzeni si predstavujem napr. technicke pravidla, kt. sa zmestia na jednu stranu A4 a v takom pripade by tam boli 3 timy a jeden by vyhraval s x minutovym naskokom. Aspon takto to vidim ja. Ale velmi rad by som si to pozrel a urcite radsej ako obmedzenu F1.

Přinejmenším technická, bezpečnostní a organizační pravidla budou vždycky a budou se měnit v čase. Podle mě je problém, že jsou týmy omezeny hlavně v testování a financování, takže tým, který nejlíp trefí změnu pravidel, má takový náskok, že se na něj ostatní prakticky nemají šanci dotáhnout - až zase při další změně pravidel. Jestli mají být cílem dlouhé dominance, tak je to v pořádku a funguje to bezvadně. Jestli byl cíl opačný, tak je něco špatně.

Pravidlá na A4 a neobmedzený rozpočet, taká súťaž by ma bavila. Extra bod za najväčšie preťaženie v zákrute, schopnosť vzlietnuť alebo keď víkend prežije komplet personál s jazdcami :slight_smile:

bohate timy by mali extremne rozpocty a chudobne by vobec nestihali a nakoniec by odisli. Ale ano, mozno by boli dva timy v tesnom suboji na cele.