Piloti Formuly 1 majú na jazdeckom brífingu priestor pýtať sa priamo Medzinárodnej automobilovej federácie na rôzne sporné situácie. Oscar Piastri chcel riešiť jeho zmazaný čas z kvalifikácie na VC Rakúska, ale FIA sa vraj nemala k tomu, aby všetko dôsledne vysvetlila.
Zaujimave, ze Piastri nenapada to, ze opustil trat, ale iba metodiku.
Suhlasim s tym, ze akekolvek opustenie trate sa rata do limitu. Avsak ak FIA vyhodnoti incident ako “forcing other driver of the track” teda vytlacenie ineho jazdca z trate, tak by sa toto opustenie nemalo ratat do limitu. Predsa nemozes byt penalizovany za to, ze iny jadec porusil pravidla.
McLaren zacinaju byt riadni plackovia a stazuju sa na vsetko naokolo, len aby sa nehovorilo o ich amaterskych chybach.
Nehovorim, ze situacia ohladom limitov trate je dobre vyriesena, ale je uz dlhsiu dobu uplne jasna - opustis trat (bielu ciaru) vsetkymi styrmi kolesami, tak cas je zmazany. Co tam chce Piastri riesit?
“ale v pravidlách neexistuje spôsob, ako to spraviť”
A to je přesně ono a nejenom v této věci. Týmy by měli tvrdě zatlačit na to, aby se toto vyřešilo jako naprosto první věc. K čemu pak jsou různá uznaní chyb když neexistuje možnost nápravy?
Další naprostá hovadina je hlídání limitů i v zatáčkách kde je štěrk. Próóóč? Protože je to uděláno špatně? Proč není ten štěrk hned za obrubníkem? Normální selský rozum zůstává stát.
U někoho se netrestá ani to vytlačení, viz 2021, křiklavý případ Interlagos - no further action.
A FIA jsou naprostí šaškové. Upozornil bych je na případ z minulého roku kdy Perez jezdil někde naprostou většinu kol zkratkou úplně mimo trať a FIA řekla že by to mohla potrestat jen v případě kdy by tam měla fixní kameru která by natáčela všechna auta. Že nemůže použít záběr z vrtulníku a nebo z jakéhokoliv auta. A hle, najednou je záběr z vrtulníku možný?
Týmy by si měly zaplatit nějakého člověka který by vedl evidenci všech takových rozhodnutí a týmy by měly jít tvrdě do FIA.
A nebo ještě lépe, nejprve vyřešit to aby FIA nemohla konat pokaždé jinak, tak jak se jí to zrovna hodí.
Predbehnutie Landa mimo trat bolo kvoli vytlaceniu (Lando tam nenechal miesto pre Maxa) a neviem preco by mal Max tu poziciu vracat, ked Lando pred nim ani nebol.
A trest sa dava az za 4 (myslim) porusenia tratovych limitov, ktore si pilot sposobi sam (tak ako si ich sposobil Lando).
To sa trestat malo, pretoze Max nevratil poziciu a sam pri braneni dokonca opustil trat. A zhodla sa na tom vacsina. Tratove limity za Masiho ale boli bordel a sucasny system zacal platit az po nom. Takze si skus spomenut aj na Bahrajn 2021.
Samozřejmě VER nebyl vytlačen mimo trať. NOR probrzdil v nájezdu do zatáčky a VER byl prakticky o celou délku vzadu. Normální souboj by pokračoval tak, že by ho nechal projet a akceleroval by na vnitřek zatáčky a pravděpodobně ho pak předjel. Ale VER začal akcelerovat v 1/2 zatáčky evidentně s úmyslem že ho objede mimo trať. Tečka.
Ano, normalny suboj, keby Lando spravi normalny predbiehaci manever a je na vnutrajsku na apexe vpredu aspon o pol auta bez toho, aby prebrzdil a zmestil by sa do trate bez toho, aby musel skoro zastat. Lenze toto normalny suboj nebol, toto bola kamikadze divebomb za ake bol Max kritizovany vo svojich zaciatkoch.
Su to len tvoje hejterske (alebo Norrisovske) dristy a komisari maju na to rovnaky nazor ako ja.
Piastri nemůže být na FIA tak moc hrrr.
Když počká pár závodů, tak FIA sama přizná že v Rakousku nejednala adekvátně, ale že se už poučila a někdy příště zjedná nápravu.
Ty budeš fakt z bohatých poměrů, že ti koupili tak dlouhé vedení.
Proč nepřiložíš předchozí snímky ale vytáhneš až ty, co už ten tvůj Maxíček vesele akceleruje s cílem předjet mimo trať?
Myslíš tento predchádzajúci snímok, ktorý si priložil ty a Lando je na ňom stále za Maxom, lebo je to predtým ako prebrzdil a takmer zastal, aby sa vôbec udržal na trati? Alebo nejaký snímok ešte predtým, kde je Lando ešte viac vzadu?
Pokud chceš argumentovat touhle fotkou, že je Lando víc vzadu, tak si právě tvrdil, že při kolizi Lando vs Max, to byl Max kdo byl víc vzadu, což z onboardu vidíš jiné věci. Každopádně v daných fotografiích je jasné, že od Landa nevyšlo k vytlačení Maxe (cílené), ovšem Max si to vzal obloukem, kde získal výhodu. Ve chvíli, kdy pilot není vytlačenej ven a udělá tenhle manévr, tak se dává pozice vůči jezdci, co zůstal na trati, to by si věděl, pokud by si sledoval F1 ne jen přes wikipedii a déle, než rok a půl