Pérez je v tom nevinne. Brzdila ho zaseknutá fólia z prilby, vysvetľuje Horner | Magazín F1 - F1online.sk

Sergio Pérez si v nedeľu dokázal polepšiť len o jednu priečku a do cieľa dorazil ďaleko za súpermi z Ferrari a McLarenu. Tentoraz si však za to nemohol len sám. Podľa Christiana Hornera sa mu v podlahe zasekla fólia z priezoru prilby, ktorá ho oberala o “značné” množstvo prítlaku.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/148074/perez-je-v-tom-nevinne-brzdila-ho-zaseknuta-folia-z-prilby-vysvetluje-horner

20 bodů přítlaku, ajaj, tedy dalších 20s pro Fernanda…

Tento problém se v posledních letech hodně zvyšuje.

Co je za problém si tu folii nechat v kokpitu?
Jednoduchý jak žebřík.

Řešení za 10s. Ale na to je FIA líná. Radši budou ovlivňovat výsledky.

Šak už to řešili v minulosti. 2016
…FIA už na začátku sezóny chtěla začít vymáhat pravidlo, které odhazování fólií zakazuje. Postupně došlo k několika odkladům a to naposledy do Monaka.

Jenomže jezdci a týmy nedokázali najít řešení. Fólie by museli jezdci ukládat někde v kokpitu, což není snadné. Nakonec se objevil ještě jeden argument – fólie v kokpitu by znamenaly, že se poblíž jezdce (kombinézy) bude nacházet hořlavý materiál.

FIA nakonec kritiku vyslyšela a zákaz odhazování fólií částečně zrušila. Ale ne zcela… jezdci nesmí fólie odhazovat během tréninků a v závodě smí využít dvě fólie…

To je nějaká blbost - fólie přece taky musí plnit limity na hořlavost, to mi nepřijde jako reálný problém…
Osobně spíš vidím riziko v pohybu a zapadnutí někam, kdy by to mohlo něco ovlivnit.
Ale asi se s tím něco udělat prostě bude muset, tohle začíná být neúnosné, teď v posledním závodě se to dotklo Gaslyho a pokud Horner nekecá, tak to ovlivnilo i Pereze (kde už to reálně mohlo mít vliv i na pódiové pozice) a podobné věci se dějí v každém druhém závodě, není to žádná výjimečná náhoda :frowning:

Né Gaslyho, ale Ocona.
Myslím, že by se tenhle problém dal řešit sešikmením nasávacích kanálků, jenže tahle drobná úprava se nemusí líbit aerodynamikům.

Horľavý materiál to možno (asi) je. Je to ale smiešne malé množstvo materiálu. Tých niekoľko fólii je sotva zopár gramov plastu. Plast má rovnako energie ako benzín. Keď to rozstrelil Romain, bolo tam 100kg paliva. Teraz Maxovi horela brzda, to je poriadny kus materiálu. V aute je tiež motorový olej, brzdová kvapalina, pneumatiky, lakovanie, gombíky na volante. Fólie nie sú bezpečnostný problém.

Preco rovno neprehlasia, ze Perez ma pomalsi monopost, aby nevzbudzovali tak velku pozornost ako za cias mercedesu, ked si chodili po pravidelne double ?
Verstapen sa vie predrat za 10kol cez 5jazdcov a Perez nedokaze predbehnut 2 a dokonca jazdi pomalsie kola na novsich pneu, ako Ver… Ver da este po 30kolach najrychlejsie kolo 2kola pred koncom :smiley:
Uz roky tam dvojky potapaju, aby nemali tolko antifans… aby saviac riesila pomala dvojka, ako dominantny monopost…
kam tato F1 smeruje… mercedes jazdil aspon 1-2 miesta a dal sancu obom jazdcom v boji o titul…
neverim ze Perez stratil rychlost hned po tom, ako vstupil do lepsieho monopostu… kolko krat bol v RB prvy, kolko krat vyhral Q ? :pinching_hand: :-1:

1 Like

Vyscreenovano, ulozeno. Po trech zavodech uz mame 5 konspiracnich teorii. Trosky jedou :slight_smile:

2 Likes

Omlouvám se za záměnu Ocona a Gaslyho, Ferda má samozřejmě pravdu…

K té hořlavosti - zdaleka ne všechny plasty jsou snadno hořlavé, celkem odolných je docela hodně (a napadá mne i pár konkrétních, které jsou hůře hořlavé a přitom dostupné jako dobře průhledné), tady fakt nevěřím, že by to byl problém.

Nehledě k tomu, že to lze řešit i tak, že bude odhození fólie povoleno jen v boxech a v autě se bude muset nechat pouze v případě, že to pilot bude muset odtrhnout z důvodu nečekané situace (třeba olej) i jinde. V tu chvíli 90% fólií skončí u mechaniků a těch pár odtržených mimo pořadí už v autech nebude hrát roli skoro vůbec…

2 Likes

Tieto autá idú hranu a sú stále citlivejšie. Myslím že v Baku bežne lietali po trati sáčky, tak sa možno dočkáme novej FIA disciplíny na štýl Mario Kart :slight_smile:

Ať si to hazou do auta. Na tom není tnci těžkého.

Konečne poriadna kampaň za záchranu planéty. Jazdci budú robiť zber plastov počas VC. Za každých 100g 1b.

IMG_6230

2 Likes

Najprv poškodená podlaha a zrazu fólia :grin: už nevedia, akú výhovorku si vymyslieť, že mu ten monopost jazdecky nesedí

S tým najrýchlejším kolom je to tak, že Max nemusel jazdiť hranu a tlačiť na pneumatiky, keď mal náskok a navyše ku koncu je v nádržiach minimum paliva

Moc dobre nerozumim proc nemaji v pravidlech zakaz vyhazovani folie z auta. Je to takovy zazity nesmysl, jakoby se ta folie vyhozenim snad nejak rozplynula nebo co :man_shrugging:t2:

Já myslím že se to už nějak tady řešilo :thinking: Myslím že problém spočíval v tom že nikdo nechce aby mu to lítalo v kokpitu, protože kdyby se ti to mělo dostat třeba na botu při mačkání brzdy, asi nic moc. Ale nevím přesně zda to bylo kvůli tomu.

No, podle me je v kokpitu tak malo mista a pedaly daleko a nepristupne na takovem miste, ze folie nema sanci se dostat pilotovi k noham, je to neco jineho nez v osobaku…

No ale kam to maj teda dát? V kokpitu na břiše to jen těžko zůstane. Hele fakt nevím, nikdy jsem to v otevřené formuli nezkoušel, ale nějak myslím že kdyby to nebyl problém už dávno se to dělá. Jestli je na skladě nějaké rychlé řešení fakt se divím že do dnes nepřišlo, protože těch příkladů je doslova už mraky.

Podle me je folie v aute mensi zlo nez valejici se na trati, kdyz to udela kazdej pilot, nekdy i dvakrat, kazdou chvili to ma nekdo nekde pripajcnuty nasaty, nevim, myslim ze by nemel byt problem udelat pohyb navic a nacvicenym grifem folii umistit napriklad po svem boku.