Paddy Lowe varuje, že Mercedes sa možno už nedotiahne: Impériá padajú | Magazín F1 - F1online.sk

Tím Mercedes sa nachádza na rázcestí. Aj sám pilot stajne George Russell priznal, že dámy a pánov v Brackley čakajú krušné mesiace, zatiaľ čo Lewis Hamilton pôsobí pred prestupom do Ferrari značne uvoľnene. Nový monopost W15 nevytrhol Mercedes z mizérie posledných dvoch rokov a nič nenasvedčuje tomu, že riešenia sú na ceste. Aj bývalý technický riaditeľ stajne Paddy Lowe si myslí, že tím nečaká prechádzka ružovou záhradou.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/153555/paddy-lowe-varuje-ze-mercedes-sa-mozno-uz-nedotiahne-imperia-padaju

Nebýt fligny s motory by byl MB bez titulů.

Podla mna mali aj slusne aero, aj po zmene pravidiel v roku 2017-2021.

v 2017-18 malo ferrari porovnatelny motor a v 2019 jasne lepsi
ono v 2014 mal kto lepsie auto ako mercedes? ferrari asi tazko a aj rb mal s tym autom problemy, niektori uz na to zabudli, ale rozhodne v tych rokoch rb nemal nijak vynimocne auto
to sa len u niektorych traduje, ze rb mal najlepsie auto nepretrzite od 2010 az po sucastnost a vzdy ked nevyhraval tak za to mohol motor. nuz co, pr malo rb vzdy najlepsie az do zaciatku tohto roku :slight_smile:

v 2014 mal Renault na Mercedes manko 80-100 koni. Cela koncepcia bola stavana na silnejsi motor, ktory Renault sluboval ale nedorucil. Renault stratu nestiahol ani do 2019. vlastne ani doteraz. Ci mal RB najlpesie auto neprtrzite od 2010 neviem, skor nie, specialne tusim 2015 bol rok kedy sa im nedarilo, ale rozhodne mali spickove auta a mat porovnatelny motor v turbo ere tak by medzi rokmi 2014-20 boli v suboji o titul.

1 Like

V 2014 měl Renault možná ještě o trochu lepší motor, než Ferrari.
Mergl měl samozřejmě luxusní náskok ale 100 koní se mi zdá hodně přitažených za žíně.

ja som data nevidel, mozem len cerpat z toho co som cital. Fakt je ten, ze akonahle dostal Redbull pod kapotu konkurencieschopny motor tak vyhrali sampionat.

Já vím, že stokoňový rozdíl se připisoval Hondě v prvních závodech. Tam se to chápat dalo. Mergl hlavně těžil ve spolehlivosti, když mohl svým koním popustit uzdu na plný plyn. Renault s Ferrari taky možná měli výkon blízký k Merglu, ale museli ho omezovat kvůli spolehlivosti.

Dnes když se dívám na tu dobu zpětně, tak v ni vidím jistou nespravedlivost, zejména vůči Hondě.
Na druhou stranu právě takové těžké chvíle ukážou povahy zúčastněných bez bez pozlátek.

presne tak. Renault svojim partnerom podrazil nody. Ghosn onehda sef prehlasil, ze im staci zucastnit sa a nepotrebuju investovat miliony do toho aby boli najlpesi. To je na figu mat takeho partnera ked chces vyhrat sampionat…

Já tím myslel dobu, kdy Honda nemohla beztrestně nasazovat novinky.
Ale ukázání prstem na současný Renault je taky správné. Možná kvůli slabému motoru Renault má Andretti problém se dostat do F1. Nebo v pozadí můžou být tlaky třeba Fordu, kterému se slabost Renaultu hodí do krámu. To samé samozřejmě platí i pro RBPT.
Tyhle zákulisní boje se nikdy neřeší moc nahlas, ale co můžeme očekávat, kdy je najednou tak silný přetlak v počtech motorářů.

sampionat vyhrali potom co spravila zmenu ktora sa vyrazne dotkla mercedesu vdaka tomu konceptu ktory mal a ovela menej redbullu ktory mal uplne inu koncepciu auta
bez zmeny pravidiel ohladne podlahy by v 21 rb ziadny titul neziskal a aj to este potreboval nakoniec pomoc masiho

Pozna nekdo?

  1. nevyhrali, vyhral Max po trvdom boji (a ešte kontroverzne). Plus aerokonceptu Mercedesu uškodili pred sezónou menené pravidlá (aeropravidlá, nie tie motorové). Každopádne konštruktérsky titul aj tak obhájil Mercedes.
  2. rovnaký motor mali aj McLaren, Williams, či Lotus a Racing Point / Force India / Aston – a ako je vidieť v tejto sezóne, môžu Mercedes porážať, no nestalo sa.

Mercedesu jeho motor určite pomohol (v prvých rokoch hybridných pravidiel významne), ale bez kvalitného balíku by rozhodne 8 konštruktérskych titulov po sebe nevyhrali. Zvlášť keď sa od roku 2017 výrazne menili aeropravidlá a Mercedes stále vyhrával.

@major @mp1 , Honda isla rapidne hore po podpise spoluprace so skupinou RB co nakoniec vyustilo, ze mali moznost bojovat o titul uz 2021. Ci mal Mercedes dobre chassis nerozportujem, urcite mal, mozno najlepsie v poli. Hovorim, ze RB nemal pod kapotou konkurencieschopny motor medzi rokmi 2014-2020 co ich stalo sancu bojovat o titul 6 sezon. Nikde netvrdim, zeby s Mercedesm po kapotou 6x vyhrali a dokonca netvrdim, zeby vyhrali jeden krat. Mozno ano, mozno nie, v kazdom pripade by sme videli poriadny suboj o titul na styl 2021.

2 Likes

Celý Mercedes se hlavně bude muset naučit trpělivosti, zatím se jim toho zase tak moc nestalo. Co by měli říkat právě u McLarenu, už vypadali celkově na ručník, a jak pěkně teď vypadají. Nikdo nevyhrává pořád a tři roky jsou jako nic.

ani google nepomohol

Ještě chvíli bude trvat, než se změny kvůli stropům stabilizují.
Bohaté týmy se musely zbavit spousty inženýrů po kterých samozřejmě chňaply týmy, kterým chytré hlavy chyběly.
RB a Ferrari pár lidí poslalo do svých podtýmů, ale Mercedes moc lidí uložit ve Williamsu nedokázal, proto se rozprchli ke konkurenci.
Pokud F1 stropy nezruší, tak se časem pole stabilizuje a moc velké rozdíly mezi týmy nebudou. Alespoň mezi těmi čelními.
Kdy se tak stane nikdo netuší, proto je asi nepřesnější termín určení “potom”.

Reklama na Deichmann