Organizátor VC Kanady odmietol hostiť šprintový víkend | Magazín F1 - F1online.sk

V súčasnom kalendári máme šesť šprintových pretekov. Liberty Media by ich istotne chcela viac, keďže za taký víkend si môže od organizátora veľkej ceny vypýtať viac peňazí a aj diváci si v piatok skôr zapnú kvalifikáciu ako druhý tréning. V Kanade však žiadne šprinty nebudú, avizuje organizátor.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/158469/organizator-vc-kanady-odmietol-hostit-sprintovy-vikend

Ja som sprint doteraz nepochopil a ani ho nechcem chapat, vsetko to len domotava.

2 Likes

Ja mam chaos, ked su sprintove vikendy. A nemam vacsiu chut to zapnut. Hate it.
Pride mi to trochu aj ako plytvanie zivotnostou motorov, technikou, atd kvoli par bodom a zaroven pocas treningov, ked je pohoda, sa rozoberaju rozne temy do detailov. Je cas “klebetit” o f1.

Trening 1, 2, 3, kval a preteky - je to uhladene, logicke, jednoduche

Ja nechápem prečo proste nepoužijú to čo majú v F2/F3 plus by sa pridal ešte jeden tréning. Mohli by to potom vyzerať takto:

Piatok - dva tréningy
Sobota - kvalifikácia a šprint
Nedeľa - preteky

S tým že by kvalifikácia rozhodla o pozíciach na štarte pre obe preteky, a do šprintu by sa otočila prvá desiatka (ako Čína ukázala, keď sa ti trochu premieša tak aj šprint je zaujímavý). Piatok ostane tréningový, v sobotu už bude aj viac akcie, a v nedeľu to vyvrcholí hlavnými pretekmi.

Mne osobne šprinty nevadia, čo mi ale vadí je že z nich robia pomaly ďalšie preteky, čo asi nemá ani obdobu, že aby pretek pomenovaný ako šprint bol viac-menej plnohodnotný pretek a nie niečo ako doplnok do víkendu.

Kdyby sprinty jezdily s nějakými jinými vozy, tak by to byla moc fajn zábava pro všechny. A vůbec by se nemuselo jednat o stejné vozy. V Americe by se mohlo jet s vozy Nascar v Rakousku s KTM. Jinde s Fabiema a v Japonsku se Subaru.

1 Like

Skvely napad, za mna kazdemu identicke auto, nejaky derivat cestnych aut a o zabavu je postarane

1 Like

Mne samotne sprinty nejak vyslovene nevadia, dokonca minulu sezonu viacere priniesli lepsie zavodenie nez hlavny zavod a tym ze menej natrenuju je aj vyssia pravdepodobnost zaujimavych prekvapeni.

Rusi ma vsak ten program a narusenie prirodzeneho gradovania vikendu, co je tazke sklbit.
Uplne vsak chapem, ze pre platiacich divakov priamo na trati, je to lepsie, pretoze maju akciu kazdy den…

1 Like

Ked som bol nazivo na pretekoch ja, bol som nadseny z toho, ze vidim monoposty na trati a velmi rad som sledoval aj treningy. Nesuhlasim s tymto postojom, ze vsade treba pchat co najvacsiu akciu. Ak je niecoho privela, straca to hodnotu.

1 Like

Myslím že sprint s jinými vozy byl skutečně velkým oživením a dokonalou zábavou pro všechny a ještě by se ušetřila hromada peněz.

1 Like

Ja som na tom podobne, ale to neznamena ze sme reprezentativna vzorka a myslim ze novych, najma US fanusikov, asi skor bavi namiesto vela treningov kvalifikacia ci sprint. Nepochybujem o tom, ze LM to ma dobre zmerane…

v USA je najviac popularne NASCAR a tam sa jazdi zavod iba v nedelu

K masivnemu narastu sledovanosti prispelo po cinnosti LM a DTS na Netflixe vo velkej miere americke a mlade publikum, aj preto tam pribudli viacere VC…

ako to suvisi so sprintmi?

inak za mna su sprinty super, v MotoGP su kazdy zavodny vikend a nijak to neznizilo hodnotu, naopak dava to moznost ukazat sa rychlim jazdcom, kt. nevedia byt rychli na dlhu vzdialenost alebo ich motorka nie je setrna k pneumatikam atd. Takze v skutku sprint ako nova disciplina zavodneho vikendu. A pekne to graduje. Najprv cista rychlost na jedno kolo, potom 10 kol a potom Velka Cena.

plus v MotoGP sa postup do Q2 urcuje uz v treningoch, cim su treningy napinave, hlavne ku koncu.

Ze skladba klasickeho publika sa do znacnej miery zmenila, oproti minulosti.
Pre tradicne publikum stacia aj treningy.
No pre mnohych novych napr. US divakov ci mladych je to oproti kvalifikacii ci sprintu nuda a preto to LM skusa…

pre mladych asi ano, ale skatulkovat to na americanov nie je spravne…

Skatulkovanie? Naopak mysliet si, ze ked sa nieco paci viac mne, tak vsetkym, je nespravne.
LM pozna cisla najlepsie (ja som sa to snazil len odovodnit), urcite lepsie ako my tu na fore a ak by z toho neprofitovala (vyssia sledovatelnost, predaj listkov), netlacila by takyto format stale viac…

vsak mne je jasne, ze sa im to oplati. Podla mna oni to neskusaju, oni len idu na to pomaly aby si nepohnevali divakov, usporiadavatelov a timy.
ale ja som ti napisal, ze v USA v NASCAR jazdia jeden zavod v nedelu. Ano maju tam aj nizsie se.rie, ktore jazdia v sobotu, ale to ma aj F1. V Indycar a IMSA (ta najvyssia se.ria) zavodia tiez iba v nedelu. Tak neviem ako si prisiel na to, ze je to najma kvoli novym americkym divakom…

Tych som spomenul, pretoze ich asi pomerovo najviac pribudlo a je vseobecne zname, ze maju ine spotrebitelske spravanie (podobne mladi atd.) ako europania napr.
Nikde som nenapisal ze iba ci vsetci, ale ze napr. alebo mnohi, co ma so skatulkovanim malo spolocneho.
A tym ze ta skladba publika sa objektivne zmenila (aj soc. siete atd.) a LM je americka, neda sa cudovat, ze sa meni aj format vikendu, aj ked sa to nam “tradicnym” divakom nemusi vzdy pacit…