Odmietnuť zavesenie Red Bullu bola chyba, priznávajú v AlphaTauri | Magazín F1 - F1online.sk

Čo sa skrýva v zadnom zavesení Red Bullu? Táto otázka už dlhé obdobie zamestnáva mnohé chytré mozgy. Renesancia AlphaTauri v závere tohtoročnej sezóny posunula túto otázku na novú úroveň. Dlhodobo sa trápiaci tím pokropili záverečné vylepšenia živou vodou a podľa nejedného názoru mal veľký podiel na obrode stajne z Faenzy aj tento komponent.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/138472/odmietnut-zavesenie-red-bullu-bola-chyba-priznavaju-v-alphatauri

Používat díly od RB je velice důležité rozhodnutí. Všichni tušíme, že AT povyskočí hodně nahoru a to se mnohým týmům vůbec nebude líbit. Vlastně se jim to nelíbí už teď.

Bude zajímavé sledovat jak se najednou všechny týmy budou snažit zakázat kopírování ve stylu Haas.

Ja som tiež proti takejto spolupráci, hlavne teraz keď existujú rozpočtové stropy. Keď to robil Haas tak na tom až tak nezáležalo lebo Ferrari mohlo dať do vývoja koľko chcelo ale teraz má Redbull k dispozícii v podstate dva rozpočty.

Ale to Ferrari díky Haasu taky. Nemyslím finančně, ale vývojově.
Proti AT se nadává už teď, ale to že Haas sídlí přímo v továrně Ferrari nevadí nikomu.

1 Like

Na Haas již zbrojím dlouho, marně. David potvrdí. Ostatně i na Aston když přišel pouze s plnohodnotnou kopií Mecedesu. Vlastní konstruktérská práce je to co má být F1.

Já doufám, že postup AT přinutí FIA a FOM, aby přitvrdili pravidla v kopírování.
A nebude to mít význam pouze pro Haas a AT, ale taky pro další nově příchozí týmy.

Dobře, buďme trochu tolerantní a dejme nově příchozím týmům nějakou úlevu na zabydlení se. Třeba po tři roky si můžou koupit to a to, ale po třech létech už musí být plnotučným konstruktérem.

1 Like

Upadek Red Bullu by mel prijit co nejdrive, to je jasny, donekonecna odlehcovat nejde a Newey to pomalu zabali :sneezing_face: RB19 je jeho labuti pisen.

Teším sa na jar ako ti tu bude navierať zlatá žila ak Max bude ďalej dominovať.

2 Likes

Stále je o tom, že Red Bull je vlastníkom AlphaTauri. Keby sa rozhodli ho prestriekať a premenovať na Red Bull, bude to stále ich vec. Red Bull má určite v pláne vylepšiť AT natoľko, aby im krylo chrbát pred otravným Meďákom a Ferrari s Mclarenom v nasledujúcej sezóne. nech urobia čokoľvek, AT bude veľmi silné v sezóne 2024 s Redbuláckými komponentami

1 Like

Ferrari si sve misto pohlida samo, oni kdyz zacnou vyhravat tak se hned nepochopitelne stahnou na druhe treti pozice, staci jim nebodovana kvalifikacni wins, originalni pristup.

Tak Ferrari je ikonou F1. Problém je pochopenie ich rozmýšľania v posledných sezónach. Niektoré protiťahy v pretekoch asi priviedli do stavu infarktu nejedného tiffosi. :smiley:

1 Like

Proto taky vsichni fandi naoko Red Bullu, ale kdyz se ty barvy smichaj tak zari duhovymi barvami a jsou vsem pro smich :eyes:

@PUFF a co jsem ti celou dobu psal? :grinning:

Bobiku, to ze si demagog a troll uz vieme. Ale ze uz ani nerozoznas RedBull od Mercedesu? Ide to s tebou dole vodou ako s celym tymto forom od prichodu Alzakov.

Toto mi nepride ako znak RB a prilba Verstappena:
image

1 Like

Zase se pleteš. Pro smích jsi jen ty, odborníku. :joy:

Pro vsechny kdo to nevi, jsem odbornik na F1 a stale se zlepsuji, nejsem fanousek Mercedesu ani Hamiltona :wine_glass:

mozno by nebolo odveci ak by b-cko mercedesu buducu sezonu vystrelili, lebo prave buduca sezona bude idealny cas na to aby sa prijali zasadne rozhodnutia amozno ak vystrelia tak konecne ostatne timy prinutia fiu a fom aby nastavili nove pravidla pre spolupracu medzi tymami
nove pravidla pridu v 2026, takze ak sa nieco zasadne ma prijat tak to musi byt buduci rok

ale velky optimista v tom niesom a ak sa obmedzi moznost nakupu dielov tak skor nejakych nepodstatnych, ale ono by to chcelo ako prve zakazat kupovat kompletne zavesenie a k tomu aj prevodovkovu skrinu ktora tvori strukturalnu cast zadku auta. vnutro prevodovky nech dovolene je nakupovat a mozno najlepsie to standardizovat, ale prevodovkovu skrinu by si mal kazdy konstrukter mal vediet spravit sam a o zaveseni ani nehovoriac
kupovat by malo byt dovolene len veci ktore neovplyvnuju vykon samozrejme s vynimkou motora

Asi je jasné že vývoj sú peniaze, čím viac môžeš dať do vývoja tým bude lepší. Preto v dnešnej dobe z rozpočtovými stropmi keď dá nejaký tým jedno zavesenie do dvoch áut majú na jeho vývoj dvakrát toľko ako ostatný. V minulosti to bolo jedno lebo Ferrari mohlo dať do vývoja koľko chcelo či to robilo pre jedno auto alebo pre tri. F1 by asi mala byť o konštruktéroch preto by sa malo viac obmedziť aké komponenty môžu tými nakupovať, na druhú stranu je tu tlak na šetrenie a ekológiu kde by bolo najlepšie keby mali všetci jedno zavesenie.

A preco to nezakazu, ked dali rozpoctove stropy? Asi ich to nenapadlo pri ferrari mercedese a ani teraz pri redbulle… Nuz asi by tam mali ist pracovat ludia odtialto z fora :joy:

Kdyby se pravidla vrátily do doby než RB koupil Minardi, tak by se nic nového vymýšlet nemuselo.