Od júla platia nové limity na veterný tunel. Ako sú na tom jednotlivé tímy? | Magazín F1 - F1online.sk

Po prvých šiestich mesiacoch roka sa opäť menia alokácie jednotlivých tímov vo veternom tuneli a tiež priestor pre počítačové simulácie CFD. Čo to znamená pre jednotlivé tímy, kto bude mať na vývoj najviac a kto najmenej priestoru?


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/163268/od-jula-platia-nove-limity-na-veterny-tunel-ako-su-na-tom-jednotlive-timy

… a jak je to letos v získávání bodů

1 Like

Get in there… :clap::clap:

1 Like

Aston se již snad stabilizoval :smile: RedBull s Ferrari padá na úkor McLarenu a Mercedesu.

1 Like

Takže když výpočty přesměrujeme na grafické výpočetní karty, tak těch výpočtů můžeme udělat řádově více?

treba si ale priznat, ze k stabilite aku ukazuje Sauber este stale nieco chyba.

Red Bullu určitě :smile:

Stabilita je perfektní, ale ke spokojenosti by potřebovali tu horizontální úsečku trochu výše :smile:

2 Likes

No jsem zvědav, AM donese díly i do Belgie, to bylo plánováno až na Nizozemsko

Řekli ať jsme trpěliví, tak budeme :slightly_smiling_face:

A do kdy to máme vydržet? :grinning:

Jen do té doby, než to přijde :smile:

1 Like

ak sa ta AUh vypocitava tak primitivne ako je napisane v tomto clanku, tak rozhodne neplati ta veta o tom, ze nezalezi na pouzitom hardveri. ak sa to vypocitava len podla poctu procesorov a ich taktovacej frekvencie tak typ procesora je absolutne klucovy, lebo dva rozne procesory na rovnakej frekvencii mozu mat velmi rozdielny vykon

zrejme sa predpoklada, ze kazdy si zvoli taky hardver aby maximlaizoval vykon ramci tychto pravidiel.

Nech do toho George moc nekeca, co ked o rok bude fakt Mercedes dobry a touto zmenou by len sposobil vrasky u Tota :smiley:

Názorná ukázka jak to dnes funguje ve světě počítačů.

Čím více dáš prostoru ajťákům, tím více toho dokážou zkujvit. :crazy_face:

praveze fia to chcela nastavit tak aby nebolo treba kupovat konkretne jeden produkt a pri uvedeni noveho kupovat ten
a ten vypocet nieje presne tak ako napisal kubala, on tam zabudol na jeden parameter ktory to dost meni

keby to bolo tak ako pisal kubala tak je to site na jeden jediny konkretny procesor
a podla toho clanku co som dal tak to tak aj bolo a prave tak to bolo predtym a nejaky tim spolu s amd vyvinul specialny procesor ktory bol 2x rychlejsi na spracovanie cfd tak ako to malo fia zadefinovane a potom prislo k vytvoreniu AUh

inak je zaujimave, ze vraj f1 nepouziva pre vypocty cfd GPU jadra lebo nevedeli zadefinovat ako by merali efektivitu vypoctov jednotlivych systemov :slight_smile:

tu im treba dat kredit, pretoze je to asi najlepsie zvoleny vyrovnavac, aky mohli spravit. obmedzenie vyvoja namiesto samotneho vykonu je megarozumne, kedze to vyrovnavanie je potom velmi prirodzene. normalne ze nic bych nemenil a dufam ze do toho nikdo nebude rypat v buducnu.
aj ked spolu s rozpoctovym stropom “hrozi”, ze sa pole tak vyrovna, ze obcas vyskoci nejaky sauber a zacne nakladat mclarenom a potom sa bude vykon tejto brzdy asi znizovat.