Oakesovho brata čaká súd, mal pri sebe stovky tisíc z trestnej činnosti | Magazín F1 - F1online.sk

Milan Kubaladnes 11:23

Williama Oakesa, riaditeľa juniorského tímu Hitech GP a brata bývalého šéfa Alpinu Olivera Oakesa, čaká súd. V apríli 2027 sa bude musieť obhajovať voči obvineniam z prechovávania a presunu majetku pôvodom z trestnej činnosti.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/204773/oakesovho-brata-caka-sud-mal-pri-sebe-stovky-tisic-z-trestnej-cinnosti

a z akej trestnej cinnosti tie peniaze mali pochadzat? ak sa o niekom pises, ze mal peniaze z trestnej cinnosti tak slusnost by mala byt poveda hned ja z akej, lebo to je velmi siroky pojem z “trestnej cinnosti”

2027? Wtf? To akoze bude behat na slobode 2 roky kym sa vobec zacne proces?

Mě by zajímalo, kde je Oliver Oakes. O něm se mi nepodařilo najít čerstvější informaci od jeho rezignace a údajného odletu do Dubaje. Možná špatně hledám.

V Imole už byl zpátky u Hitechu GP…

Snažím se v tom najít nějakou logiku, ale moc mi to nejde. Oba bratři řídili Hitech společně a Oliver sám ho po převedení původně Mazepinových akcií vlastní, je to tak? Williama lízli s balíkem peněz (nevíme z jaké trestné činnosti), ale budeme věřit, že to s Hitechem nesouvisí? Proč tedy vlastně Oliver u Alpine rezignoval. Ty tomu rozumíš?

rusi cez nich presuvaju miliony aby obisli sankcie a mohli financovat svoj luxusny zivot v Londyne by asi bol moj odhad.

4 Likes

Nic o tom nevím, ale zřejmě šlo o klasickou zkratku v kariéře.
Pomohli Mazepinovi obejít sankce a z výnosů z legalizace černých peněz financovali svoje aktivity.
A aby jejích poškozená reputace nepoškodila Alpine, tak odstoupil.

Nebo to mohlo být taky všechno jinak.

1 Like

Taky se mohlo jednat o skromný úplatek Flaviovi, aby pro Hitech domluvil co nejvýhodnější cenu za odkup Renaultu.
Ale klidně se mohlo jednat o prachy pro Lucu de Mea.

To bych spíš Ferdo očekával, pomalou transformaci Renaultu v Geely.
Nebo možná i rychlé převzetí demokratickým čínským lidem… :grinning:

Možná to nevíš, ale spolupráce Geely s Renaultem je rozsáhlá.
Mají společný zavod v Korei pro asijskou část světa, v Brazílii pro jihoamerickou a Horse powertrain - pro výrobu a vývoj motorů…
V podstatě je původní Renault group už jen skomírající kolos, který drží nad vodou Geely a naivní představa Francouzů o naivitě Číňanů.

Spojení s Čínou je nejspíše mnohem rozumnější řešení, než proti Číně bojovat.
Už jim patří MG a Volvo, tak proč né Renault?

@Triper Ano, obcházení sankcí se nabízí už od toho převodu akcií. Pak v tom ale musí jet oba bratři, není možné, aby to šlo jenom přes jednoho, tím spíš, když ty převedené akcie vlastní Oliver. Překvapuje mě, že o jeho roli zatím nic nevíme, ani tisk nespekuluje, i když jinak jedou spekulace o čemkoli.

Samozřejmě, jiné vysvětlení může být (ale mám asi slabou fantazii :smile: ).

Jsi na Bahnech?

Kdepak, máme dnes širší rodinu. Ty jo? Párkrát jsme ale byli. Tady mám třeba nějakou dekontaminaci nebo co to je

1 Like

Vzhľadom na prebiehajúce vyšetrovanie nebudeme zverejňovať ďalšie informácie.

Já tam nikdy nebyl, jen jsem si na to vzpomněl, když ráno nad námi prolétaly asi Gripeny.

1 Like