O titule rozhodli aj flexibilné krídla, myslí si Vasseur | Magazín F1 - F1online.sk

Majstra a vicemajstra konštruktérskeho šampionátu vlani delilo len štrnásť bodov. Bitka bola preto mimoriadne vyrovnaná a rozhodovali aj detaily. Flexibilné krídla však do kategórie detailov nemôžeme zaradiť. Frédéric Vasseur vysvetľuje, že ich nasadenie a rozhodnutie FIA nezasiahnuť proti nim zmenilo tvár šampionátu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/184855/o-titule-rozhodli-aj-flexibilne-kridla-mysli-si-vasseur

@zorko mal zase pravdu

Ano, o titulech rozhodují i věci za hranou pravidel, ale to není nic nového a je to součást hry.
Je potřeba tomu holt jít na proti :slightly_smiling_face:

… pokud FIA nevyvozuje patřičné následky :man_shrugging:

1 Like

Jsou jenom dvě možnosti proč musíme všude číst takovéhle s prominutím sr.ačky.

  • buď už definitivně chlapi vymřeli
  • nebo jim nestojí za to se takovýchto věci
    účastnit.

Každopádně je to utrpení číst pořád komentáře uplakánků tady na fóru, v článcích, poslouchat to v televizi i všude venku.

Byl by takový problém říci: Ano, v šampionátu vyhráli ti nejlepší, byli jsme jim důstojným soupeřem, příští rok se lépe připravíme a budeme bojovat ještě tvrději…
Bye

3 Likes

To je ale hlupák ,ako môže šéfovať Ferrari?Už sa nečudujem,že Ferrari roky nič nevyhralo,keď im šéfujú takýto ľudia,čo nevedia ísť na hranu pravidiel a riskovať!Ak by Ferrari nasadilo skutočne flexi kridla ,tak by zvíťazilo,keďže ani tie nasadene pri ho Austinu neboli dostatočne flexi a držali ako prikovane ,oproti Mclarenu,Rád Bullu a Mercedesu…

Ale toto je F1 a tu ako vzdy je pravda komplexnejsia a detailnejsia.

Frédéric Vasseur dostal otázku, či podľa neho boli flexibilné krídla jedným z rozhodujúcich prvkov šampionátu.

Ale kludne mohol odpovedat v style, neviem ale superi boli lepsi. Snad budeme buduci rok pripravenejsi a zautocime na titul.

moze byt? :smiley:

Jj, to by bylo o mnoho lepší.

Lenže flexy zadná klapka mcl sa sťažoval aj tvoj RB a tá bola proti duchu pravidiel

Takže když RBR vyplakaval ohledně křídel McL, tak nejsou chlapi? Tak dobře, když to tvrdíš ty, jako fejk insider RBR🙂

1 Like

Pravidla mají být napsána tak jasně, aby korespondovala s jejich duchem.
Pokud to tak není, je povinností je porušovat…

Takhle to vidím já.

Kdybych nebyl mechanikem a mohl dělat ankety, udělal bych anketu, ve které bych se pokusil zjistit, jestli jste chytřejší než šimpanzi.

Vsadím se, že nejste :slightly_smiling_face:.
Víte proč?

Toto je uplna kravina. O titule rozhodla technicka a jazdecka zrucnost. Nic ine. Nalepit flexi kridla McLarenu na Aston a zeleni by s tym dosiahli maximalne pokutu od FIA.
Je uplne samozrejme, ze za hranu pravidiel sa najcastejsie pozru tie najlepsie stajne kedze tie v subojji o najvyssie priecky musia hladat kazdu stotinu, ale zaroven su aj pod najvacsim drobnohladom konkurencie aj FIA.

O titulu rozhodlo, kdo měl na konci nejvíc bodů :slight_smile: . Ale tohle je prostě okurkovka, vytahují se starší články, ty se rozkouskují a z každého kousku se udělá samostatný článek, nic nového. O čem by se tak asi do března psalo…

3 Likes

Já tu ukrutnou, pravidelnou meziroční nudu už za cca dva dny ukončím.
Snad se mi ještě povede Vás tady do té doby trochu aktivovat.

Pokud cílená flexibilita v F1 vyvolává konkurenční boj o výkon, pak se to mělo okamžitě stopnout. Zavírat nad tím oči může jen neznalec nebo naše spravedlivá FIA :wink:

1 Like

Jo tak to byla snaha o aktivaci, tak to jo! Mně se na chvíli zdálo, žes vyhodil z garáže ten boxovací pytel, když tam máš teď tak málo místa :wink:.

Celý systém FIA přímo vybízí týmy, aby hledali šedé zóny. Žádný vůz ještě nevyjel a my už dávno víme jak budou vozy podle pravidel vypadat.

FIA totiž téměř nepřipouští lidovou uměleckou tvořivost, ale nastolila tvrdý diktát jak si přeje, aby vozy vypadaly.
Přitom by stačilo, kdyby FIA určila pouze základní míry. Maximální rozvor, maximální délku, maximální šířku a výšku vozu včetně zadního křídla, maximální plochy křídel (horní, boční i spodní) a podlahy. A zakázat deflektory na trupu formule.

Pak by se FIA už nemusela starat o nic jiného, než se naučit měřit plochu složitějších tvarů, než je čtverec. Samozřejmě hlídat, aby se při možných pohybech díly nelámaly.

Samozřejmě motorové pravidla, převodovky a jiné technické záležitosti bych klidně na FIA ponechal.

Moc by mě zajímalo z kolika lamel a jakých tvarů by při troše volnosti vypadaly přední křídla a zadní samozřejmě taky.

Se jen snažím intenzivně pochopit tady ty toky myšlenek.

Zelení na mě před chvílí zaútočili za to, že jsem odsoudil něco, co dělá i tým, kterému fandím.
Nic výmluvnějšího, co vysvětluje jejich způsob myšlení asi už nemůže být…

Tak jen přemýšlím jestli to tak máte všichni, že se řídíte pouze tím co dělají vaši oblíbenci navzdory morálce a rozumu, nebo jen někteří.
Možná novoroční kvíz :smiley:

1 Like

Na šedých zónách není nic špatného, to přece není podvod. To je naopak cílem každého týmu, najít výhodu v oblasti, která není pravidly tolik svázaná a ostatní na ni nepřišli. To je ta lidová tvořivost dnešní F1 (a byla vždycky, jen ty šedé zóny byly širší).