O dva roky môže byť Alonsova rýchlosť fuč, upozorňuje Marc Surer | Magazín F1 - F1online.sk

Jedným z dôvodov, prečo Fernando Alonso nepodpísal navrhovaný kontrakt s Alpinom, bola zrejme neochota francúzskeho tímu ponúknuť mu dlhodobú zmluvu bez opcií. Alpine sa chcel chrániť najmä pred Alonsovým vekom a podľa Marca Surera robil dobre. Vek totiž nie je len číslo, skôr či neskôr sa prejaví aj na výkonoch.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/73511/o-dva-roky-moze-byt-alonsova-rychlost-fuc-upozornuje-marc-surer

Já si myslím, že pokud Alo v Astonu aspoň dva roky zůstane, tak o svou rychlost skutečně příjde.
Ale nebude to věkem, ale ztrátou motivace. Viděli jsme to krásně u Vettela jak se v Paddoku pohyboval jakoby bez duše a to stejné postihne i Alonsa.
I přestupem k Alfě Romeo by Alonso udělal mnohem lépe. Tam by si mohl zajezdit alespoň pro radost kterou mu Aston těžko poskytne.

po 40 pride zostup. S tym nic neurobi ani Alonso. Surer ma pravdu. Aj ked Alonso moze byt jednym z tych stastlivcov, ktorym to bude fungovat trocha dlhsie.

Když ztratí motivaci tak prostě odejde, jednoduché. Ale jsem rád že ten oheň v něm stále je i po čtyřicítce a forma taky :+1:

Alonso je urpuťák a to ho v F1 drží. Ale především nemá vlastní rodinu, která má pak na jezdce jiné tlaky a proto přinutí jezdce se na svět dívat v mnohem širším obzoru než pouze na své výkony.

Je to složitější s tím věkem, asi bych se taky ztotožňoval s tím že se to bude vidět v kvalifikaci protože u Kimiho už to tam bylo opravdu poznat i když v závodě to bylo stále poměrně slušné. No ale když se koukneme na Alonsovi kvalifikace tak tam to vypadá všechno zatím ok, jestli bude ztrácet ročně pár stotinek tak má před sebou ještě dost produktivního času :grinning:

Jinak třeba Schumacher v tom posledním roce proti Rosbergovi byl z těch jejich společných let asi nejlepší, i když hlava už ho táhla více jinam.

Schumi si hlavně nerozuměl s novými vozy plnými čudlíky na volantu. Často do nich vrtal tak urputně až skončil soupeři na zádech.
Všeobecně jsou mladí jezdci v kvaldách drzejší než ostřílení psi. Ti si ale zase přednastavují vůz spíše pro závod, ale ta dravost už jim chybí.
Zatím…

Ja si trúfam povedať, že v sezóne 2013 by Schumi porazil Nica alebo by to bolo veľmi vyrovnané. Nech to znie niekomu akokoľvek smiešne :slight_smile: , Schumi sa pomaly ale isto dostával do toho, a aj keď bol starší, stále tam boli vidno isté “iskierky” toho starého Schumiho :slight_smile: .

Za mna Alonso podľa mna o rýchlosť nepríde možno tam prevezme opraty a práve on bude ten ktorý pozdvihne Aston. Uvidíme je to 50:50 buď im pomôže alebo bude opäť spálena zem po ňom

1 Like

Myslím si, že ne. Nico si na Schumiho věřil. A u Schumiho to už byly jen jiskry.

Ať nejsem přehnaně tvrdý, změna k lepšímu nastala u Schumachera ve Spa 2011, kde si podle mě uvědomil, že když to bude pořád brát jako p-r-e-s-t-iž-ní souboj s týmovým kolegou, z té křeče se nedostane. Ve Spa si připomněl své začátky a pochopil, že jezdit má na stará kolena hlavně pro radost ze závodění. Tím se zbavil tlaku.

Ale asi to už není filozofie, kterou uspěješ proti schopnému kolegovi, který tu filozofii souboje má, protože má potřebnou energii, fyzickou i mentální.

@Ferda
Nevím, jestli Vettel chodil jako bez duše, ale radost z něj pochopitelně nesálala. Ale na trati se nějaká rezignace neprojevovala a neprojevuje, i o ten bod se umí Vettel porvat. Chuť vítězit tam je. Končí proto, že na tu chuť nedostane železo. Alonso si umí vsugerovat, že všechno je El Plan. Vettel je analytik, vidí realisticky.

@Kiso17
Který tým dokázal FA trpělivě táhnout dopředu? On přece vždycky pracoval s hlasitým očekáváním, že tu techniku má dostat. Trpělivý “vývojář” právě odchází.

Já si taky myslím že schopnosti na to porazit Rosberga by v tom dalším roce ještě měl, on se po tom návratu spíše lepšil než že by upadal.

1 Like

Samozřejmě jen o Alonsovi to v Aston Martin nebude, je to o tom zda si tam celé to soukolí lépe sedne a rozjede se to. To že ho získali by tam mělo přinést určité nové nadšení a naději. Čas ukáže, kdyby se neměli spolu posunout ze zadních příček tak by to byla frustrující ztráta času.

Vettel stále je závodníkem a duší vždycky bude. Ale když vystoupí z vozu a naráží na problémy, tak se to samozřejmě přenese do dalšího závodu a časem příjde taková nechuť, že raději změní působiště i když ví, že si tím moc nepomůže.

Myslim ze prirovnat Vettela a Alonsa moc nelze, zatimco Vettel by se radeji videl v Mercedesu nez v Astonu, Alonso vi, ze angazma v top tymech uz jsou pro nej pase. Alpine se vyse neposune, myslim ze tohle je jejich strop na delsi dobu a tak jim to vyhovuje.

Já nechtěl srovnávat jezdce, ale jejích pozice v Astonu. Tenhle tým je hoden tak akorát pro Hülkenberga, né pro mistry světa.
Nejspíše je lákají peníze které Stroll nabízí, ale štěstí a radost se závodění jim tenhle tým nepřinese.
Vettel to už ví a do roka to pozná i Alonso.

Ano do Astonu se aktualne chodi delnicit a prodavat akcie, vypada ze nastoupili stejnou cestu jako Alpine, doufam ze se to zmeni, je to skoda pro sport, i kdyz tomu moc neverim.

Zdá se, že do Astonu se momentálně začíná chodit jako do penzionu pro vysloužilé válečné veterány.
Když teď vidím Alpine na čtvrtém místě a Aston na devátém, tak se mi moc nejeví, že by se tyhle dva týmy mohly v brzské budoucností porovnávat.

Nevim, ale Vettel mi neprijde jako fachman ktery dokaze posunout tym dopredu, v tomhle bude mozna Alonso prinosem, i kdyz bodove je na tom lepe Ocon, jsem na to zvedavy.

Na druhou stranu Vettel zase nebude tak jedovatý když se týmu dařit nebude.

Nezbyva nez si pockat.