Nový motor Mercedesu je lákadlom. Pri rozhodovaní pomohol aj Albonovi | Magazín F1 - F1online.sk

Ako sa zmení rozloženie síl na štartovom rošte v roku 2026? Vieme, ako to vyzeralo, keď došlo naposledy k zásadným zmenám motorových predpisov. Podarí sa Mercedesu s novou pohonnou jednotkou podobný husársky kúsok? Zdá sa, že viacerí sa na to spoliehajú.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/156651/novy-motor-mercedesu-je-lakadlom-pri-rozhodovani-pomohol-aj-albonovi

Bola by veľká prdel keby práve Audi trafilo ten motor hneď od začiatku ako Mercedes v 2014. Aké relevantné sú padokové fámy sa dozvieme až v r. 2026.

Mercedes nic netrefoval. Motor měli a podle toho se napsali pravidla. Takže trefovali se ostatní kromě MB.

Jenže původně měly být čtyřválce, ale Ferrari použilo práva veta, tudíž podle tvého argumentu by mělo být ve výhodě Ferrari.

1 Like

väčšinou je dobre na tom kto je ticho a to je zatiaľ iba Ferrari MERC a RB sa hádajú kto je lepší

1 Like

neboli tie pravidla schvalene niekedy okolo 2011? to by bolo 3 roky pred uvedenim. Iste, verit konspiraciam je zaujimavejsie, ale konktretne toto ma racionalne vysvetlitelny zaklad. Motorari boli len traja. RB sa uz v priebehu 2013 stazoval, ze do prejektu Renaultu nejdu potrebne investicie a Ferrari bolo na ustupe. Mercedes mal tym padom v podstate mali volnu trat.

To je ako by si povedal že súčasne pravidla sa robili na mieru Neweymu pretože jediný mal skúsenosti s prísavným efektom a iba oni trafili pravidla správne… Navyše Red Bull staval ich hypercar s prísavným efektom takže ktovie či aj tam niečo Newey nenašiel

Chlapci dost.
O tom ze Mercedes robil na motore od 2007 hovoril Luca di Motezemolo.
Bolo o tom par clankov, ktore su dnes zapadnute prachom.
Mercedes mal 4 rocny naskok vo vyvoji, Motezemolo to riesil s Laudom.
Ferrari malo pravo veta ale nechali sa pocut, ze su stajna, ktora sa nezlakne, prijimaju vyzvu a dokazu vyrobit rovnako skvely motor ako Mercedes.
Napriek naskoku o ktorom Ferrari vedelo, nevetovali to a odsuhlasili koncept.
Ziadne konspiracie, o nich nezmysly nepiste.
Mam v archive par clankov, kde toto Motezemolo trvdi.
Howgh.

2 Likes

Jednoducho si tie clanky s Motezemolom necital.
To je cele.
Nic o nich nevies a preto pises co pises.

Audi ako majiteľ Sauberu pôsobí dosť neprofesionálne. Ten tím je vyslovená tragédia a to tam majú Seidla, ktorý bol považovaný za strojcu zmŕtvychvstania McLarenu.

Možno k motoru pristupujú inak, ale ak im fakt dá Sainz košom na úkor Williamsu, tak je to len ďalší signál aké “výkony” to v podaní Audi asi budú.

Třeba by v takovém případě nastoupil Vettel, pokud se údajně chce vrátit a není to jenom “Markovské mlžení”. Pokud by se opravdu chtěl ještě svézt bez stresu v týmu, který začíná, tak by to šlo. Jasně, s AM prožíval to samé a nastupoval tam přitom kvůli boji o pódia, ale situace se taky změnila, on taky stárne a mohl by to možná krátce vzít. Že by nastoupil do předního týmu je přitom iluze, není k tomu vlastně žádný důvod.

toto je true aj ja som čítal nejaké články, dokonca nejaké staré noviny som našiel. Ale zase 2026 bude motor, ktorý sa podobá štýlu ehm Ferrari 2019. Takže možno nám to FIA vrátila.

1 Like

No akurát, že najprv vyvíjali radový štvorvalec, ktorý hodili do koša (niekto tvrdí, že z neho vychádza motor pre A45 AMG z roku 2013).

Plus predtým začínali samozrejme na jadnovalci, ale ani jeho parametre netrafili úplne tak ako boli nakoniec schválené.

Tu 3 a pol roka starý rozhovor s Andym Cowellom (krátko predtým odišiel z Mercedesu):

Ak Ferrari čakalo so založenými rukami kým nedostali finálne pravidlá, zatiaľčo Mercedes skúmal pravdepodobné dizajny, tak to je len a len chyba Ferrari (o Renaulte ani nehovorím).

Ferrari chcelo stále 8 valce. Dnes už tú chybu neurobili a Audi a MERC chceli zmeniť materiál valcov čo Ferrari zablokovalo

Tak je pravda, že by tak napodobnil Schumiho, ktorý významne pomohol nakopnúť Mercedes (tvrdia ľudia z Mercedesu) – Aston vtedy nemal za sebou továreň, takže by to bolo iné.

Akurát by v Audi mal byť nejaký Toto, ktorý presvedčí automobilku, že do toho treba naliať prachy: finančný strop rozhodne nestačí. Chce to využiť všetky finty, ktoré používajú veľkí chlapci: pozakladať dcéry vyrábajúce jachty a iné “Technology” a pod. Bez toho to bude len premaľovaný KickStake, možno so solídnym motorom. Ale len motor stačiť nebude.

Myslíš 2026? Tak to bylo jinak.

Ferrari, Rencek a Mercedes chtěli ocelové písty.
Ocelové písty jsou dražší a složitější na výrobu a Audi nemá moc zkušeností s ocelovými písty a chtěli hliníkové.

Nakonec mohou být oba typy pístů.

Konečně se začínáš zajímat o skutečnou F1 a ne jenom o bulvární snůšky blábolů a nesmyslů.
To přenech těm, co na víc nemají kapacitu.

Jozefe, už jsem to tu jednou psal.
Všichni motorkáři měli úplně stejné vstupní podmínky a dostali je ve stejnou dobu.
Systémově je vyloučené, aby měl někdo náskok ve vývoji bez toho, že by zariskoval a tipnul si, jak celá ta anabáze s vyjednáním pravidel dopadne.
A rozdíl ve vývoji řadového a V90° motoru je asi takový jako vyrábět guláš, nebo svatební dort.
Já jako odborník na vaření to musím přeci vědět :love_you_gesture:.

Ani ne. Jen si pamatuju, že jsem to psal cca před 2 rokama. :grin:

To se mi nezdá, před dvěma lety byly myslím ještě ocelové písty priorita.
Audi to kvůli nim chtěla vzdát, tak se ustoupilo.
To, že to byl jen zástupný problém Audi se teprve ukáže.
Ale radost z tebe mám, je hezký vědět, že víš že jsou v motoru písty…