Norris sa musel skloniť pred Hamiltonom. Pripravil nás o pódium, pripúšťa Stella | Magazín F1 - F1online.sk

V niektorých momentoch nedeľnej veľkej ceny sa fanúšikovia Landa Norrisa museli chytať za hlavu. Najmä však pri súboji s Lewisom Hamiltonom, ktorý pripravil menej skúsenému jazdcovi hneď dve lekcie z efektivity. Na Norrisa sa však nové informácie lepili len pomaly a podľa Andreu Stellu ho to stálo pódium.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/196423/norris-sa-musel-sklonit-pred-hamiltonom-pripravil-nas-o-podium-pripusta-stella

Presne to isté som si vravel na konci závodu. Že Lando si prehral pódium v súboji s Lewisom… Na Stellovom mieste radšej vynechám tento komentár, pretože iba nepriamo ukazuje znova na Landovi slabinu a tou sú súboje koleso na koleso. 2 kolá sa nechal Lando vyškoliť Lewisom ako malý chlapec… sorry za tvrdý výraz, ale je to tak. A Stella teraz na to iba upozornil…určite to neurobil naschvál, ale za mňa neuvážené vzhľadom na to, že Lando by skôr potreboval podporiť…ale inak pekné od Lewisa ako zabojoval… bavilo to

7 Likes

Zacinam to videt tak ze Lewis ta auta co prisla po 2021 proste nema rad, resp. je to vzajemny, nic noveho. Rad bych videl obe Ferrari aspon za Mclarenem, je to hodne nasponovany.

Súhlas. Lando stratil veľa času pri dvoch zbytočných predbehnutiach Lewisa Hamiltona v DRS zóne, po ktorej nasleduje hneď ďalšia, kde si Hamilton s lepším výjazdom vzal 2x po sebe pozíciu späť? Otázka však je, čo robil Will Joseph, keď Landa na to vopred neupozornil? Stačilo Landovi predbehnúť Hamiltona hneď pri prvom pokuse v druhej nasledujúcej DRS zóne na cieľovej rovinke a bolo by vymaľované. Takto 2x po sebe urobiť takú istú chybu???

1 Like

Nazdar, ale tak snad nema inzinier hovorit jazdcovi ako ma jazdit a uvazovat na trati… Lando mohol byt chytrejsi, ale na druhu stranu bol to suboj proti Hamiltonovi, on je nie len dostatocne chytry, ale aj dostatocne skuseny, napokon on na dialku pomahal Leclercovi, takze preco by to robil inac? A napokon chyby patria k zivotu a aj na tych sa ucime, takze v pohode Norris dostal lekciu a nabuduce bude vediet. Ale na inziniera by som vinu nehazdal ani nahodou. Este jedna dolezita vec, nevieme ako Norris uvazoval, mozno sa chcel co najskor dostat pred a predpokladal, ze v dalsej DRS zone to udrzi, potom by cas ziskal.

1 Like

Keď nie je jazdec dostatočne skúsený a príliš chytrý, tak pretekový inžinier je tam práve na takéto situácie, nemyslíš? Nie je tam na to, aby jazdcovi pripomínal len to, kedy a koľko má piť. Ak by rada pretekového inžiniera mala ušetriť 1-2 sekundy, tak je jasné že mu má radiť ako uvažovať a ako má jazdiť na trati…na to tam ten pretekový inžinier je. Spolu s jazdcom sa usilovať o maximalizáciu bodového zisku.

Pred pár rokmi Maxovi tiež trvalo dlhšie kým pochopil ako Charlesa predbehnúť

lewis so mnou tentokrat vytrel podlahu. cez preteky som netusil, preco sa s landom tak zdrzuje, ved si znicil preteky tymi manevrami. pozeram nanho jak na blbeho ze haha. a potom baaam ferrari podium, lebo lando uz nemal v gumach nic. perfekt, thumbs up a ja smekam klobucik.

ked sa raz lando nauci byt vychcanek ako alonso alebo magnusen, bude sa mu jazdit ovela lahsie.

2 Likes

A vieme my či mu to po 2 kolách inžinier nepovedal? Kedy je ten správny moment na to, aby do toho inžinier vstúpil? Za mňa určite nie hneď pred prvým manévrom… a ani pred druhým… to by mu takmer stále pred každým predbiehaním musel do toho skočiť a kecať do toho…

Nemyslim, role su rozdane a jazdec je v prvom rade zodpovedny na trati za svoju jazdu, takze stale trvam na tom, ze ze ziadna vina na pretekoveho inziniera. Akoze ano spolu tvoria tim a poskytuju si navzajom vstupy a vystupy. Ale ani si neviem predstavit vysielacku ze jazdcovi hovori inzinier, ze “hej a neches ho predbehnut az na cielovej rovinke?” “Lando what do you think to overtake him on finish straight with DRS?”

No ked sa Oscar po pitstope priblizoval k Hamikovi tak mu inzinier vysvetloval, ze Lewis sa hral s Landom v poslednej zakrute a nakoniec ho Oscar predbehol na uplne inom mieste.

A aj Landov inzier mu po druhom neuspesnom manevri povedal “Play the game”

Cim netvrdim, ze inzinier ma vysvetlovat jazdcovi ako predbiehat. Ale moze mu dat info ako prebiehali predosle suboje.

2023 si sedeli docela dobre. Tam jazdil vyborne a skoncil na 3 priecke hned za jazdcami RB

Urcite… v pripade Oscara to vyplynulo z predchadzajucich subojov. Urcite mu moze moze dat nejaky vstup do jazdy. Ja som iba poukazal na to, ze ziadna vina na pretekoveho inziniera jazdec je na trati, zato ze Lando sa nechal 2x nachytat, lebo to bol povodny komentar

“Otázka však je, čo robil Will Joseph, keď Landa na to vopred neupozornil?”

Tak vopred ma rozmyslat jazdec na trati a nie pretekovy inzinier podla mna. Jazdec tam nie je iba aby krutil volantom a stlacal pedale.

1 Like

Spise to je jak u Laudy, ten taky wingcars eru vicemene preskocil pac mu nesedla, tam slo vylozene o zivot.

aj na to je tam ten inzinier
nie raz mnohym jazdcom a to vratane tych top inzinieri hovorili ako jazdit/predbiehat a hovorili im aj to, ze v ktorej zakrute a preco stracaju napr. na timoveho kolegu a pod.

nic by sa nestalo ak by mu to napriamo pred predbiehanim povedal, ze nech ho predbieha az na cielovej rovinke inak ho lujzo na nej opatovne predbehne

aj ked samozrejme toto mali mat uz rozobrate na predpretekovom brifingu

1 Like

Přesně tak. Ano, mohl to udělat sám. Ale ten inženýr na zídce mohl předem v klidu zjistit jakou má Ferrari rychlost s DRS a upozornit ho jasně, že mu to je schopno lehce vrátit na cílové rovince. To je ten rozdíl od inženýra Maxe. Úplně stejné to je s prokoučováním závodu v Monze minulý rok. To samé Suzuka, můžou si vykládat co chtějí, ale pokusem o overcat by maximálně riskovali že padne na 3 místo, ale bude mít o dost lepší pneu. Už několikrát jsme u VER slyšeli pokyn, udělej přesně opačnou věc než soupeř před tebou.

To je zase pastva pro hejtry Landa … kdo se opravdu díval na závod chápe co se stalo!
Lando to první zkusil v poslední zatáčce protože doufal že mu to bude stačit - nestačilo.
Na druhý pokus už se chtěl držet za Hamem, ale ten brzdil takticky tak brzo že do něj skoro Lando vrazil a musel se mu vyhnout a jet před něj. A na třetí pokus si to už pohlídal úplně a vpoho ho předjel.
Možná kdyby Hama dal na první pokus a má šanci nakonci s Charlesem, ale není to jisté, protože mě Charles skvělé tempo. Lando si to pokazil v Q3. Ale jestli se mu s McL podáří vyřešit problém co s tím autem má, tak ho stále tipuju na mistra světa … a kdyby ne, tak to může být stále s Oscarem dost vyrovnané až do konce. Snad to bude super bitva! A titul v konstruktérech mají při takových výkonech “papaya” team dost jistý! :+1: :orange_heart:

2 Likes

Prosím Ťa, môžeš mi napísať, kde som v jednej svojej reakcii napísal, že je to vina pretekového inžiniera? Je trošku zvláštne, že sa stalo, že Lando neúspešne 2x predbehol Hamiltona a on mu to vrátil presne na rovnakom úseku trate. Poukázal som na to, aká je dôležitá spolupráca jazdec - pretekový inžinier. Inžinier má predsa len v mnohých prípadoch lepší prehľad o tom, čo sa deje na trati, má k dispozícii dáta atď. Lando robil svoju prácu ako má…robil presne to, čo od neho bežný fanúšik očakáva - 2x predbehol Hamiltona, no inžinier ho mohol upozorniť na to, že je lepšie urobiť to na miestne, kde je už nie za ňou ďalšia DRS zóna - čiže pred cieľovou rovinkou, za ktorou ho Hamilton už nemohol obehnúť. To je celé. Ako tu už niekto písal, bolo to bežné a je to bežné aj v iných tímoch a pri iných jazdcoch. Čiže nesúhlasím s tebou, že pilot má svoju vlastnú hlavu a sám vie, čo má na trati robiť a čo nie.

BTW paradna je ta Hamova prilba :+1:

Ved predsa vo svojom prvom komentari. Ano slovo ze je to vina inziniera tam sice nepadlo, iba inac napisane. Urcite ma inzinier prehlad o preteku samotnom viac ako jazdec. Ale stale som presvedceny ze nie je ulohou inziniera, citijem: dopredu upozornit jazdca na mozne predbiehacie manevre. Ved od toho je jazdec na trati. Presne vie kde DRS zona, kde ne detekcny bod a podobne.