Norris chápe rozhodnutie tímu: Ak jednému vyhoviete, druhý sa nahnevá | Magazín F1 - F1online.sk

Lando Norris si po nevydarenej nedeli chcel napraviť chuť, no víťazstvo z toho napokon nebolo. Britský pretekár uznáva, že skončiť na lepšom ako druhom mieste v Imole azda ani nemohol. Nehnevá sa ani na svoj tím, ktorý mu v poslednom stinte nepomohol, aby sa pokúsil Maxa Verstappena zosadiť z prvej priečky.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/199491/norris-chape-rozhodnutie-timu-ak-jednemu-vyhoviete-druhy-sa-nahneva

Teraz už nie je prečo robiť tímovú réžiu… Je jasné, že o titul si to rozdajú Norris a Piastri. O to je smutnejšie, že tím už na začiatku sezóny minimálne 2x zasiahol do boja dvoma tímovými réžiami, obe v prospech Norrisa :confused: V Austrálii i v Japonsku Piastrimu zakázali útočiť na Norrisa. Hanba… Ale čo sa dalo čakať… Angláni pôjdu vždy pomáhať len Anglánovi… Aj dnes Piastrimu kazili stratégiu kde mohli… Skorý prvý pitstop a potom mu neprezuli gumy pri SC :confused:

U McLarenu je smutné, že pohoda v týmu je přednější než touha po vítězství.
Stále urážejí závodního boha.

aj ja som si myslel, ze mclaren spravil chybu, ze nevymenil piastriho s norrisom hned, ale aj keby to urobili tak proste mclaren dnes nemal rychlost na to aby jeho jazdci mohli predbehnut maxa

treba maxovi uznat, ze vyhrat takymto stylom so 4-tym najrychlejsim autom nikto iny nedokaze :slight_smile:

mclaren by si asi mal zobrat priklad s rb a tiez v treningoch jazdit s tazkym autom a potom do sveta vypustat hluposti ako maju pomale auto a ako sa im ho zazracne medzi tretim treningom a kvalifikaciou podarilo zlepsit a akych uzasnych jazdcom maju ked vyhravaju s takym pomalym autom :slight_smile:

1 Like

vtip je v tom, ze najvacsia vyhoda McLarenu je praca s pneumatikami a oni sa doborovolne oberu o najvacsiu vyhodu. Oscara obrali dnes o 40s a Max si v pohode dokruzil prvu polovicu pretekov na mediumkach bez toho aby musel riesit ci Piastri 2s za nim nema gumy v lepsom stave.

2 Likes

no lenze dnes bol vtip v tom, ze mclaren ziadnu vyhodu v praci s pneu nemal

ta vyhoda mclarenu sa prejavuje len za urcitych okolnosti a dnes take neboli a celkovo boli dnes pomalsi od rb
to, ze sa nechali tymami za nimi oklamat a piastriho hodili na 2 zastavkovu strategiu na veci nic nemeni, oni na rb proste dnes nemali rychlost za ziadnych podmienok ktore v tom preteku nastali

v podstate, Max ma sancu na vitazstvo na okruhoch kde sa neda predbiehat… akonahle sa ide tam kde to ide, tak nema sancu

McLaren dne nemal vydeli sme to nazačiatku kedy piastri nestihal a any Norrsi nebol onič lepšie na tom
Norris je fakt mimo občas fakt čakal že ho jeho kolega a najvekši super v boji o titul len tak pusti pred seba ? a pak neviem prečo piastri nedostal nove gumy

to nevies, pretoze prvu polovicu Oscara zrusili a druha polovica bola ovplyvnena SC. To je moja pointa. Vyhodu v praci s pneu nesportne maju, ale uplne to odignorovali. Specialne Piastri tu vyhodu doteraz vzdy mal.

aku vyhodu v pneu mali ked norris na cistom vzduchu jazdil uplne rovnake casy ako verstappen? a piastri do pitstopu stracal uz 3s a ani raz sa nedokazal k nemu dostat do drs zony, proste ziadny naznak, ze by vedel ist rychllejsie

a po restarte norris ked konecne predbehol piastriho tak na maxa len a len stracal
proste boli dnes pomalsi, ziadne, ze spravili chybu a maxo ju zas genialne vyuzil, nic take, boli pomalsi ako rb a preto prehrali

moze byt, ale obvykle to bol za poslednych 6 GP Piastri kto mal lepsie tempo a lepsie vedel vyuzit danosti sucasneho auta. Ci by medzi kolami 15 a 25 mohol na mediumkach zautocit? To nevies. Ja hovorim, ze vzhladom na uplynule GP McLaren lepsie narabal z gumami. Nechapem co na tom rozporujes. Ja tu netvrdim, ze Piastri by Verstappena v 20. kole obehol ako nic, ani netvrdim, ze by sa k nemu priblizil. Analyzujem, ze McLaren mu vyberom strategie akukolvek sancu s tym nieco spravit definitivne zobral.

neverim, ze by sa piastri v dalsich 10tich kolach zacal na maxa dotahovat, dnes proste nie a aj preto to asi mclaren skusil so 2 zastavkou strategiou

mclaren jednoducho nieje tak dominantne auto ako to niektori vratane teba tvrdia a fakt by sa v mclarene mali zamysliet, ze ci robia dobre pripravu na preteky ked idu uz v treningoch naplno zatial co zvysok zavadza a potom zbytocne tym vytvaraju ovela vacsi tlak na svojich jazdcov, lebo mnohi vratane teba na zaklade treningovych casov ocakavaju, ze to mclarene da s pol sekundovym naskokom a ked nie tak hovoria, ze to zas jazdci zbabrali

este aj ten mercedes v case totalnej dominancie v treningoch neukazoval svoju silu aby tym zbytocne nevytvaral vacsi tlak na svojich jazdcov a aby si ine timy mysleli, ze mozu mat sancu

Tak kdo to trochu sleduje do hloubky, tak ví, že to jsou jenom kecy.
Sice nechápu, jak tomu někdo může věřit, ale lidi jsou různí…

Jinak dnes za 11kol na čistým vzduchu stáhl Norris na Verstappena asi 0,6s. :slight_smile:

1 Like

no ako vidis, tak aj ti co to sleduju ho hlbky vcetne roznych moderatorov, komentatorov, … od ktorych by clovek cakal, ze to maximalne po 2-3 pretekoch kazdy z nich musi prekuknut, tak tomu veria a este tie kecy redbullakov podporuju

ale tu treba hodit vinu aj na samotny mclaren, ze sa nechali vmanevrovat do pozicie uz jasneho vitaza oboch sampionatov hned od zaciatku testov
rb si bol vedomi, ze to auto je sice stale top, mozno nie top z top, ale stale velmi dobre a vyhovovalo im, ze sa mozu pasovat do role toho “kto moze a mclaren je ten co musi”
z mclarenu jedine norris pochopil, ze je hlupost vypravat o tom ake maju dominantne auto, ze je to kontraproduktivne a tlmil tie ocakavania ale kedze druhy este nie dost skuseny timovy kolega sa chvastal, ze maju suverenne najlepsie auto tak z toho norris vysiel ako placko co sa snazi ospravedlnovat to, ze nevyhrava dominantnym sposobom