Nikto nebol k Maxovi bližšie než ja, vyhlásil Cunoda | Magazín F1 - F1online.sk

Osud Júkiho Cunodu je definitívne spečatený. Japonského pretekára neuvidíme na štartovom rošte sezóny 2026, ale uvidíme ho aspoň v padoku ako rezervného a testovacieho pilota Red Bullu a Racing Bulls. Rozhodla o tom jeho nevydarená sezóna 2025.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/222250/nikto-nebol-k-maxovi-blizsie-nez-ja-vyhlasil-cunoda

Keby si Yuki poriadne buchol po stole, tak kludne mohol byt aj pred Maxom.

Těsný to bylo, mít stejnou techniku měl by letos titul asi čtrnáctým závodem.

2 Likes

Podla mna mu Danny Ric bol najblizsie :slight_smile: a mal tam veru zostat, Yuki bol jalovy, nebude chybat

1 Like

Nakoniec Júki Cunoda dopadol najlepšie ako mohol. Byť rezervným jazdcom v oboch tímoch RedBullu je slušná šanca na kokpit. Hlavne keď vieme ako RedBull pristupuje ku svojim jazdcom keď nepodávajú adekvátne výkony.

Jo v pohodě. Pozdě.

2 Likes

Daniel si zase odchodem výborně vydělal, v tomto směru na tom fakt neprodělal… Ale jinak souhlas, jestli někdo měl šanci s Maxem fungovat, tak to byl asi on, nejspíš u něj byla i menší odlišnost jezdeckého stylu.

Nemám rád různá “kdyby”, ale fakt si myslím, že byla neskutečná smůla ta zlomená ruka krátce po návratu do Alpha Tauri (nebo jak s zrovna jmenovali). Podle mně by se rychle rozjel a nakonec by skončil zpět vedle Maxe, ale tohle ho strašně zabrzdilo a nakonec ho to i stálo sedačku. Tohle byl příklad toho, jak se v pár vteřinách změní dění na déle dopředu - nebýt té nehody (nebo i s nehodou, ale bez zranění) by asi Lawson vůbec nedostal šanci a dění u RB by vypadalo hodně jinak.

2 Likes

Tak to se nedá nic dělat Yuki, i když Checko by asi nesouhlasil a já také ne. Uvidíme co Isack. Zatím upřímně vypadá ve své první sezóně lépe než ty Yuki. A třeba on nahradí Maxe. Uvidíme.

Je to milý od RB, že mu k vyhazovu dali konečně nakonec čichnout k lepšímu vozu.

1 Like

Ale ved v Redbulle maju vzdy rovnake auta a Maxo je o 10 tried lepsi nie ?

To mi nevychadza. :thinking:

Takze Max je v podstate len troska lepsi od Tsunodu a ostatnych. A este mu aj pohonkali ego v ramci tími.
Je to tam tak vzdy. Nikdy ich nezaujimal 2 pilot !

No nevim, nevim… Me by zajimalo, proc se Cunoda tak propadl mezi kvaldou na sprint a zavod. Mozna dal svoji podlahu Verstappenovi. Mozna mu dal i motor a pedaly…
Podle GP za ten poskakujici motor muzou pedaly. Moc se mi tomu nechce verit, ale vi toho vic nez my tady.

// Btw

Kolego ještě ti tam chybí data z 2015- 2018

K tomu aby potvrdily, ze Cunoda byl nejhorsim kolegou? Teda ne nejhorsim, ale nejpomalejsim…

Tak je divný dávat výčet kolegů jen od 2019 ne? Max měl kolegy od 2015, co říká Tsunoda je potřeba taky brát v kontextu toho s jakou technikou jezdil oproti Maxovi a s jakou technikou jezdili předtím kolegové Maxe. Nebo všichni kolegové Maxe předtím nedostávali vylepšení taky?

V jakym kontextu? Cunoda rekl, ze byl nejbliz Maxovi. Uz jen od 2019 je videt, ze byl nejpomalejsi ze vsech. Pokud pujdeme dal v letech, tak se to jen potvrdi. S Riccim a Sainzem byli vyrovnani = zase to dela z Cunody pomalejsiho kolegu Verstappena.

// Kdyz reknu, ze trava je modra v kontextu s myma slunecnima brylema. Tak jakou bravu ma trava realne?

1 Like

Těžko soudit Tsunodu, který se do RB dostal v nejhorším možném období, kdy tým týmová dvojka vůbec nezajímala. Dobré díly dostává teprve až teď na konec roku, kdy by zůstaly nevyužité na skladu.
Vlastně měl Yúki smůlu, že se do RB dostal. Kdyby zůstal v Toro Rosso, tak by dnes byl za krále a je velký předpoklad, že by Hadjara, nebo Lawsona porazil levou zadní.

Souhlasim i nesouhlasim. Jen mi nejak nejde pres oci tohle vyjadreni. Ja si stojim za tim, ze Slowson mel jit ven a misto nej Cunoda zpet do visa cash app.
Kdyby vykon z kvaldy na sprint pretavil i do kvaldy na zavod, tak se nad tim pozastavi i nejvernejsi fanousci Verstappena. Porad nedokazu pochopit ten propad. A to nemyslim propad v porovnani s Verstappenem. Vsichni mezi kvaldama zrychlili, ale Cunoda zpomalil.

Však jsem to psal, rozdíl v technice je rozdíl v technice. Ok, pokud všichni kolegové Maxe měli vždy horší techniku, tak potom ty data jsou v tomhle ohledu ok. Pokud ne, no tak jak můžeš dát, že je někdo pomalejší, když nemá upgrade co dává 0,2s na kolo a další měl stejnou techniku a tenhle handicap neměl?

Já se na Tsunodové výkony nedívám podle čísel, ale podle podmínek, která mu RB poskytl. V reálu by jako týmová dvojka neměl šanci uspět žádný jezdec z celého startovního pole. Dokonce ani pomyslný Emil číslo II. by neměl proti Emilovi číslo I. žádnou šanci na úspěch.

Dam ti ciste hypotetickou otazku plnou kdyby. Uz ted se za to proklinam, protoze to nenavidim. :smiley:

Myslis si, ze kdyby se role otocily a Cunoda dostal to, co dostava celou dobu Verstappen, tak by Cunoda bojoval o titul a nebo byl v pozici, kde je Verstappen?

Ted to nemyslim nijak zle. Jen me zajima, jestli si za tim opravdu stojis a hodnotis Cunodu jako top pilota. Zadnej nazor neni spatnej. Ber v potaz, ze Cunoda ma stejny auto jako Verstappen.(Od Vegas?)
Je opravdu 2-3 destiny od Verstappena, co ma stejny auto?

„Myslím si, že odkedy mám rovnaké auto ako Max, pohybujem sa v rozmedzí dvoch alebo troch desatín. Počas víkendu v Las Vegas som vo voľných tréningoch zajazdil niekoľko rýchlejších kôl ako on,“ vyhlásil Cunoda .

Las Vegas kvalda(mokro) Q1 casy :
Verstappen → 1:53.458
Cunoda → 1:56.798