Tak pozri, McLarenu sa aktualne dari aj bez Neweyho. Ferrari na zaciatku tejto generacie tiez nepostavilo zle auto, tiez bez neho. McLaren Neweyho mal osem alebo devat rokov a uspech sa nedostavil vzdy, auto z 2002 a 2004 boli katastrofy a 2003 jazdili s autom, ktore mal na starosti iny clovek, dokonca si dovolim povedat, ze ten uspech bol kratky. Nehovoriac o tom, ze okolo roku 2001 bol uz jednou nohou prec z McLarenu(Lauda ho tahal do Jaguaru-buduceho RBR).
Ak na buduci rok RBR prepadne, automaticky to znamena, ze za to moze odchod Neweyho? Malokedy je to o jednej pricine, jednom cloveku. Tak ako pilot potrebuje, aby zapadla cela skladacka aby zvitazil(schopnosti, dobre auto, dobra strategia a niekedy stastie), tak to potrebuje aj konstrukter. Myslim si, ze je dost trufale tvrdit, ze Newey robi cele auto, inak by RBR ozaj stacilo tych 20 zamestnancov ci kolko to raz vykazali.
Mal som v praci manazera oddelenia a po troch rokoch povedal, ze odchadza do inej firmy, lebo nase oddelenie slape ako hodinky a on tam nema co dalej zlepsovat a udrziavat ho tento dobry stav ho nebavi a potrebuje inu vyzvu. Nastupil, zaviedol postupy, odstranil velke nedostatky a vsetko slapalo a jeho to zacalo nudit. Ja by som si len uzival jazdu, ale ocividne nie kazdy je taky.
Newey pomohol nemalou mierou z Jaguaru vybudovat team, co bral tituly, povedal si ze si na stare kolena dopraje este jednu vyzvu. Mozno k tomu politika v RBR prispela, akou mierou sa asi nedozvieme. Ale ked mohol Hamilton odist od Wolffa, tak nevidim problem v tom, ze Newey odisiel od RBR