Netreba ho ľutovať. Cunoda je najhorší Verstappenov kolega, myslí si Villeneuve | Magazín F1 - F1online.sk

Od roku 2019 trvá mizéria druhých pilotov Red Bullu. Sme zvedaví, či túto situáciu zvráti nový šéf Laurent Mekies a v budúcom roku úplne nové technické pravidlá, ale v tejto chvíli platí, že nech po boku Maxa Verstappena zasadne ktokoľvek, je prakticky odpísaný.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/210931/netreba-ho-lutovat-cunoda-je-najhorsi-verstappenov-kolega-mysli-si-villeneuve

Som velky fanusik Jukiho a nesuhlasim s vyjadrenim Villeneuve-a, horsi bol minimalne Liam, ale je pravda, ze z Jukiho uz asi majster sveta nevyrastie. Asi uz nema zmysel vymienat ho a skusat nejakeho nadejneho jazdca (ak by teda bol) na pol sezony, ktora ukonci jednu specifikaciu monopostov.
Juki mal doteraz velke stastie na zotrvanie v F1 a dokazal by v inom tyme bojovat o male body v jednotlivych pretekoch. Konkurencia je vsak drsna a sedaciek iba 22. Bolo by pre mna prijemne prekvapenie, keby som ho mohol vidiet aj buduci rok v F1, nenapada mi vsak, kde by sa mohol presunut. Ak by som mal pouzit sportove klise tak Juki by si teraz mal uzivat kazde dalsie preteky, ktore sedi v F1.

3 Likes

uvidíme po prestávke…možno Juki konečne dostane rovnako vylepšené auto ako Max a budeme môcť porovnať…už po novšej,nie najnovšej podlahe,bol za Maxom v kvali len1,5 desatiny…či má zakázané dostať rovnaké auto aby nebodaj Max nejakú kvali alebo dokonca pretek s ním neprehral a nezahmlila sa jeho aura?

1 Like

Akože v čom je najhorší? keby mal rovnaký monopost ako Max, bol by na tom isto lepšie ako je, najväčší problém druhých jazdcov v Red Bulle, je “politika” Red Bullu, nie jazdci samotní…keď raz postavíš monopost na totálne špecifický jazdecký štýl Maxa, ťažko na ňom niečo zajazdí druhý jazdec, jediný reálny konkurent Maxa bol Ricciardo a všetci vieme, ako dopadol v iných tímoch po Red Bulle, naopak všetci ostatní, čo odišli z Red Bullu, jazdia kvalitne a určite v iných tímoch nesklamali

1 Like

Nikdy som proti Villeneuvovi nič nemal, ale vysvetlí mi niekto, prečo má v poslednom čase toľko priestoru v médiách? A čo vyjadrenie, to populizmus. Horší je snáď už len Rosberg, no tam to chápem zamestnaním v Sky.

1 Like

Cunoda je na môj vkus už dlho v f1. Také 3 roky minimálne tam už nemusel byť.
Ale je v blbej situácii, konečne sa dočkal povýšenia do A tímu, len ten tím je v najhoršej forme za posledné roky

dostal sa do toho na co ma. Byt RB vo forme ako v 2023 tak sa tam Cunoda asi nedostane.

V jednom má Villeneuve point. Ne v tom, že označuje Yukiho za nejhoršího, v té nijak skvělé sestavě se něco takového posuzuje obtížně (a to ani nemluvím o epizodním působení Liama Lawsona), ale v tom, že problém pro ostatní představuje Verstappenova úroveň.

Na fórech o F1 se vytvořil zvláštní mýtus, a to ten, že Red Bull naprosto iracionálně podkopává své piloty číslo 2. Ale podobný blábol vznikal už v době Sebastiana Vettela, kdy tou obětí měl být Webber. Případně je tu mýtus o extrémně specifickém monopostu Red Bullu, který dokáže zvládnout jediný pilot na světě. Jako u všech mýtů a pověr, i tyto názory generují více problémů než na kolik se jich snaží odpovědět. Připisují Red Bullu vysoce iracionální chování, přitom Red Bull uspěl ve vysoce konkurenčním prostředí F1, které iracionální chování tvrdě trestá. Operují s představou, že Red Bull chce zajistit privilegovaný status pro Maxe Verstappena, ale Alex Albon, který Verstappena nijak neohrožoval, musel odejít a místo něj byl angažován Checo, který měl v té době pověst pilota, jemuž k velkým úspěchům chybí pouze auto. Tyto mýty jsou samy jen iracionální zkazky.

Villeneuve pracuje s jiným vysvětlením. Má všechny explanační přednosti: není zbytečně komplikované a negeneruje rozpory s realitou. Vysvětlením je, že Verstappen je pilot na extrémně vysoké úrovni, na úrovni, která ho řadí do elitní sestavy nejlepších pilotů v dějinách celého motosportu. I v slabším (samozřejmě ne úplně slabém) monopostu dokáže zazářit a vyhrát nebo aspoň dojet na bedně. V roce 2021 měl impozantní sérii s vozem, který byl v nejlepším případě plus mínus na úrovni Mercedesu, místy možná o chlup lepší - i tak výborný pilot jako Hamilton k podobné sérii potřeboval naprosto dominantní vůz. Ani s tak dominantním vozem jako Mercedes se Hamilton neblíží Verstappenovým ultimátním sezónám s 19 a 16 výhrami.

I Verstappen má samozřejmě některé slabiny. V hlubší minulosti nebyla kvalifikace jeho nejsilnější stránkou, umí být impulzivní, zejména při obraně je schopen jízdu na hraně pravidel přetvořit na manévr za hranou pravidel. Ale i tak je to v pozitivním smyslu jezdecká bestie. Pokud byli Gasly, Albon nebo Checo žraloci, pak Max je Carcharodon megalodon.

A to je základní zdroj rozdílu.

PS. Sedět vedle něj Antonelli, bylo by to stejné a místo o další generační naději by se psalo o další Verstappenově oběti. :wink:

2 Likes

Nevytvářej mýtus, že to je mýtus.
Sám Yuki říkal, že je s upgradama hodně pozadu, že Verstappen je o 2 upgrady napřed.

3 Likes

Ako majster sveta F1, vitaz Indy 500 a ■■■■■ Cart a myslim 2.miesto v LM ma pravo vyjadrit sa k temam v motosporte. Mozes s jeho nazorom nesuhlasit, ale uberat mu priestor v mediach nastastie nemozes.

Pokud tomu tak skutečně je (bylo), pak lze realisticky dovozovat, že se pouze zmenší výkonnostní mezera, ale ne ne že bude uzavřena nebo bude taková, aby Yuki byl schopen v nějaké míře Verstappena dokonce porážet. Obávám, že i kdyby Yuki dostal tři upgrady, pořád to v jeho rukách nebude ono. Jinými slovy, problém bude přetrvávat. Rozdíl v nasazování upgradů jezdecké dvojici, zvláště v době šetření, je standardní praxe, v tomto případě pouze umocňuje faktor, na který upozornil Villeneuve a který bude přetrvávat i nadále. Abychom v Red Bullu viděli boj pilotů, k Verstappenovi by musel nastoupit Leclerc. To je pro tvou informaci ten, který momentálně přehrává Hamiltona rozdílem třídy. A Yuki bohužel nehraje ani tu ligu, v které je upadající Hamilton.

Ne, abychom viděli souboj pilotů, kde bude figurovat Verstappen, tak bude muset Verstappen odejít z RB. To se nestane ani příští rok. Momentálně to Yuki řekl dobře, jestliže je neustále ve vsěch vylepšení pozadu, je blbost ho s Verstappenem porovnávat.

3 Likes

A co proboha čekáš? Že v týmu, kam přestoupí, Verstappen nebude hrát první housle?

No očekávám rovnější podmínky. V McLarenu nebo Astonu to tak je. RB je extrém zaměrěný jen a jen na Verstappena.

4 Likes

RedBull je tým jednoho jezdce, proto je porovnávat je opravdu nesmysl. RedBull se s Maxem dostal opravdu až do slepé uličky. Při tom Ricci a Max bylo otevřené klání, ale postupně bylo vidět že je orientace jen na Maxe. Proto i Ricciho ztratili.

3 Likes

Já nechápu, jak někdo muže napsat na začátku, že s upgrady by zmenšil výkonnostní mezeru a na konci hodnotí v jaké lize momentálně hraje. Co to…? :thinking:

3 Likes

Další mýtus. Běžně upgrade dostane jeden z dvou pilotů, druhý musí počkat, a to i u McLarenu. Navíc McLaren aktuálně vyvíjí upgrady tak, aby podpořil Norrise, zatímco Piastriho potřebám vyhovují asi tak, že je aktuálně odmítá. Přitom nástup do sezóny měl Piastri lepší než Norris, přesto McLaren resuscituje Norrise. Je to volba McLarenu, ale pochybuji, že Piastri ji považuje za projev rovných podmínek.

@Situs Ricciardo miloval prášule, šel za dvaceti miliony od Renaultu ročně!!! Tak to už byla hodně velká spousta peněz pro ne zase tak fenomenálního Daniela. Tady máš důvod jeho odchodu. Money, money, money, nic víc, nic méně. To, že Red Bull mu nebyl ochoten tolik vysolit, byl z jeho strany projev zdravého rozumu a manažerské inteligence.

Navíc v Renaultu a později v McLarenu podával Ricciardo takové výkony, že jen blázen si může myslet, že by byl schopen držet krok s Verstappenem. Ricciardo byl schopen ho držet pouze s velmi mladým, zbrklým, teprve se učícím Verstappenem. Verstappen v svém prime time, to je hora, z které by se Riccardo jedině zřítil. Zřítil se ostatně i z daleko menší hory jménem Norris.

1 Like

Jenže jinde se minimálně střídají, podívej se na minulý rok, jak se Lance vztekal, když jednou měl Alonso vylepšení co on ne a to bylo v jednom závodě. V RB je dvojka neustále pozadu a když jsi neustále v tomto pozadu tak se ta mezera logicky bude jen zvětšovat.

Ty tu budeš psát něco o mýtech? Však drtivá většina toho, co jsi tady kdy napsal byla nakonec přesně naopak. xdd

Třeba Gasly muže jen naznačovat, ale byl tu ted článek, kde je škoda, že nezabrousil do detailů co ví o fungování v RB z vlastní zkušenosti dvojky jak řemen.

4 Likes

Lance se může vztekat, protože je syn miliardáře a prominentního akcionáře AM.

Navíc jeden rozdíl přece musíš chápat i ty: Red Bull letos stále potají doufal (teď už to pominulo) v titul pro Verstappena. Stále tam doutnala naděje, že by nějaký hypotetický zvrat sil (viz Barcelona) spojený s vývojovým vzestupem Red Bullu vrátil Verstappena zpátky do hry o titul. Proto se tam všechno podřizovalo tomu, aby Verstappenova ztráta na duo McLarenu byla co nejmenší a závěru sezóny by bylo možné ji zdolat. Tyto naděje už aktuálně padly, ale podstatné je, že formulovaly politiku a cíle týmu zhruba v první polovině sezóny. Proto se tam všechno podřizovalo Verstappenovi. Cílem nebylo vytvářet co největší rozdíl mezi jedničkou a dvojkou, jak tu chybně dovozujete (odtud mé “mýtus”), ale relativně udržet krok s McLareny, když Verstappenovy výhry v Japonsku a Imole dávaly naději, že by to pro Red Bull nemuselo být tak beznadějné.

Aston, BTW, je v úplně jiné situaci. Tam se velké cíle v této sezóně absolutně neřeší, žádné totiž nejsou. Navíc Lance je syn, takže si něco vydupat, být vedle Alonsa někdo jiný, vydupe si něco asi jako Massa.

1 Like

Podla mna Tsunoda nie je bohuzial nicim zaujimavy, asi iba tym, ze je japonec. Zrejme v F1 skoncil, a zrejme asi aj tak presluhoval.