Nepomohla ani nálepka miesto laku. Ocon priznáva, že Alpine môže byť na chvoste | Magazín F1 - F1online.sk

Tím Alpine bol dlhé roky považovaný za jedného z logických kandidátov na prienik medzi najlepších. Je to továrenský tím, ktorý si všetko navrhuje, vyrába a prispôsobuje sám. Nie je to tak, že by inžinieri museli robiť kompromisy pre pohonnú jednotku, prevodovku či zavesenie, ktoré si nakúpili od dodávateľa. Alpine si všetko vyrába sám a predsa je podľa pilota stajne Estebana Ocona kandidátom na vypadnutie už v Q1.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/144239/nepomohla-ani-nalepka-miesto-laku-ocon-priznava-ze-alpine-moze-byt-na-chvoste

ako Alpine je divny ako može tak upadať ved šetko si robi sam motor maju svoj preto sa nemusia prisposobovať ako napriklad Mecleren sakra Alpine je tovarensky tim peniaze určite maju nieako na priklad HAAS taktieš ich tovaren je určite omnoho lepšia ako je tovare Wiliemsu ktory roky neinvestoval a tak ted musi dobiehať to manko Alpine si najspiš sam konplikuje život jednak sa hraju na super narodny tim čo nie je moc rozumne ale druhak si nevedia priznať chybu plus v nutri timu je očivydne mocensky boj lebo posledne roky to je furt novy šef stale nejake personalne zmeny to neprospieva k vykonom a ešte aby to nebolo malo tak ste najaly dvoch jazdcov ktory samy medzi sebou bojuju

Motor je zmrazeny, nemozu ho vylepsit az do 2026.
Ozaj, vies ze existuju aj bodky aby ukoncivali vety, vsak?

1 Like

Zase panika na koniec budu v pohodlnom strede pola. Podla dlhych jazd v testcch na tom neboli zdaleka najhorsie. Uvidime po prvych 3-4 VC.

ja tym nemyslel vykonosť ale konštrukciu motora tovaresky tim konštruluje motor pre potreby monopostu
zakaznicky tim to roby presne naopak čo zložitejšie a najme tato limituje v konštrukci monopostu

Inšpirácia:




3 Likes

Jen tak mimochodem.
Poprašek barvy, který je dnes tak moc oblíbený je lehčí než samolepka.
To jen aby se občas redaktoři trochu zamysleli co píšou.

To máš nejako podložené? Keby bolo auto celkom nalakované, tak by malo asi 5kg farby. Google napísal, že 3M fólia na auto váži 150g na štvorcový meter. Teda ak by si zobral 5kg fólie, oblepil by si 35 štvorcových metrov. To by stačilo na aj na niekoľko áut. Takže fólia je buď na rovnako s lakovaním, ale skôr ľahšia. Nevymyslel si si to tvrdenie zase len tak od brucha?

Je to jasný, Renault bez zlatého šroubováku Mistra Alonsa klesl na konec pole.

1 Like

Nesmíš srovnávat běžnou vrstvu laku s mikronovým popraškem, který se dnes na formule stříká.

Alpine samo řeklo že použití barevné samolepky jim ušetřilo na váze, tehdy psali že v přepočtu ušetřili 0.0036s nebo kolik

Plasty jsou těžký materiál. Zhruba o 20% těžší než voda. No a když do plastu přidáš pigment, aby folie měla požadovaný odstín barvy, tak zákonitě musí být folie těžší než poprašek barvy.
Tady jsem našel 12 roků starý článek. Tehdy se ještě stříkaly auta s hlubokým leskem.

Aj farba je ťažšia ako voda zhruba o 20%. Fólia má približne 100um porovnateľne s lakom. Pigment pridá váhu ako fólii, tak laku. No a tu máš rok starú informáciu, že lakovanie môže mať aj 6kg.


Redakcia tu nenapísala zlú informáciu.

Ať přemýšlím jak přemýšlím, tak mi vychází, že samotný pigment s trochou pojiva vždy bude lehčí než pigment v plastu.

Ja si myslím, že použili folii proto, že je to násobně levnější a jednodušší.
Pohádky o hmotnosti jsou k smíchu.

2 Likes