Nemohli sme ísť naplno, povzdychol si Vasseur | Magazín F1 - F1online.sk

Ďalšia horká pilulka pre fanúšikov Ferrari! Veľká cena Singapuru nepriniesla žiadne ohurujúce divadlo – oba monoposty stajne z Maranella trápili technické problémy a napokon z toho bolo umiestnenie ďaleko od pódia. Slabé stránky monopostu SF-25 sú čoraz zreteľnejšie, pričom svetlo na konci tunela zatiaľ nebadať. „Červení“ nazbierali od skončenia letnej prestávky len 40 bodov, čo je o dva body menej než Williams. Ako neuspokojivé výkony vysvetlil šéf tímu Fréderic Vasseur?


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/215665/nemohli-sme-ist-naplno-povzdychol-si-vasseur

Lojzo urobil dick move, mal radsej dostat v Mercedese. Tak ako Richiardo ked odisiel z RB.

1 Like

Lui si myslel ze ziska 8titul a dostava naklep este aj od Leclerca.

Tohtorocne Ferrari sa velmi tazko nepodarilo. A je uplne jedno, kto z nich dvoch je na tom ako, realne su uplne mimo bojov co i len o podia, tie ktore ma Charles, maju stastie, ze vtedy akosi konkurencia prespala. Ale vyuzili to.

K Singapuru len tolko, ze je proste otrasne, ze stale maju problemy aj s podlahou. Aj pre jazdcov by bolo lepsie, radsej to trocha dvihnut a nech mentalne idu naplno, ako jazdit tak, ze proste musia umyselne jazdit pomaly. Cele zle. A Lewis? Kazdy tu vie, ze som jeho obrovsky fanusik, vela mu prepacim a mozno niekedy nie som nestranny. Ale to, co teraz predviedli (spolu s rozbitym Ferrari) je cez ciaru. Nejde o to, ze poskracoval trat. Jazdili s nebezpecnym autom, tu proste mal prist exemplarny trest DSQ bez debaty.

Uz len dufat, ze Lewisa budu pocuvat pri vyvoji. Ano, tato generacia aut ani jemu nesadla, ale nova sa vracia ovela viac k tomu, v com bol mozno aj najlepsi. Charlesov vplyv na vyvoj vidime dnes. Ale v prvom rade, menej spagiet, kaviciek a vina a viac tvrdej driny, inac budu na tom este horsie.

A ty si myslis ze Lui im neako pomoze?

Neviem ale posunutie kokptiu, zmena bŕzd (s ktorými sú teraz problémy) nebol Charlesov nápad, ale Lewisa. V dnešnej dobe jazdcov feedback na monopost, je minimálny. Viz McL Norrisovi absolútne nevyhovoval začiatok roka. Stavia sa čo podľa simulátoru bude najrýchlejšie a keď tak ptm sa to mierne upraví. Chyby Ferrari sú hrubého inžinierskeho zrna. Fakt jazdec nestavia monopost. Môže povedať čo by od toho chcel, čo mi vyhovuje, ale finálne slovo má inžinier. Začínajú sa kopiť správy, že v Maranelle je občianska vojna a jednotlivé oddelenia sú rozhádané.

2 Likes

Lewis vie, ako sa chova vitazne/dominantne auto. A Lewis s takym autom vycnieva nad vsetkymi. Rrovnako, ako s priemernym autom kvoli mentalnemu nastaveniu mierne zaostava. To je fakt, ktory mu priniesol 7 titulov (a mohlo byt aj viac). A vacsinou, ked je auto sebalepsie, tak zrazu ani s kolegami nezaostava. Bolo to vidno aj pri Georgovi, kde ked bolo auto dobre, Lewis bol urcite lepsi (v pretekovej rychlosti urcite). Ked nie, tak sa Lewis trapil este viac. Jeho dlhodoba slabina je setup auta vikend co vikend, ale opat je to zrejme primarne preto, pretoze hlada to, co bude dobre a skusa fakt vsetko mozne. Lenze ked to auto proste dobre nie je, tymi nastaveniami to nedozenie a zial, casto to skor este pokazi.

Ale ano, Lewis je stale jazdec, ktory dostane z tej techniky uplne najviac. Vyrovnat sa mu v tomto moze len Max, ktory ale aktualne zmyka vsetko z kazdeho auta. A fakt, ze Charles nie je uplne vhodny na vyvoj auta dokumentuje aj to, ze kym tam bol Carlos a pomahal aj so setupmi a pod., tak bol aj on este lepsi. A cele Ferrari fungovalo lepsie. Kedze Carlos bolo jasne celu minulu sezonu, ze nebude pokracovat v cervenom, logicky bol odstaveny od vyvoja tohtorocneho auta. Vysledok proste vidime.

A ak na to uz fakt Lewis nema, samozrejme, stat sa to moze, pre Ferrari dava vacsi zmysel to aspon skusit. Horise ako teraz iba s Charlesom to zrejme uz nebude. A nevyhodili tolko dolarov len preto, aby len zabili karieru najuspesnejsieho jazdca historie a sami sa pritom prepadli do hlbokej diery. A ak ano, su to fakt klauni.

1 Like

Ale chápeš, že dneska F1 vývoj nefunguje tak ako hovoríš. Na sezónu sa stavia auto, ktoré je podľa CFD a simulátora najrýchlejšie. Iba jazdec môže povedať že preferuje oversteer a nejaké vlastnosti. Ale aj tak inžinier postaví auto najrýchlejšie podľa počítačových simulácií. Následne nejaký upgrade tam môže jazdec povedať presne čo chce, ale stále na tie parametre upgrade vytvorí počítač

1 Like

A setup si robí každý pilot sám. Áno stane sa, že skopiruje druhú garáž a upraví ho. Ale tak niekoľko krát urobil aj Carlos od Charlesa

ano a nie

pretoze najprv tomu pocitacu / simulatoru musis povedat, CO je to rychle, KEDY je to rychle na zaklade coho potom bude validovat vsetky technicke riesenia

ak je benchmark zle nastaveny tak vyvinu maximalne to najlepsie podla neho, kludne moze byt, ze to je aj sucasne auto… ale to hned neznamena, ze je to naozaj to dobre (nehovoriac o spatnej vazbe pri testovani a pod.)

alebo inymi slovami, moze byt, ze inzinier navrhne nieco, co na papiery je o sekundu rychlejsie nez konkurencia, ale to len na papiery… pretoze ked pride realita na trati, sklon kridel je taky, ze auto je extremne pretacave a na to, aby zvladol co i len pomalu zatacku, musi tolko pritlaku pridat (oproti pocitacu), ze cely teoreticky koncept prestane fungovat a auto mozno je riaditelne, ale pomale a na prd (to bol fakt zjednoduseny priklad, neber to doslova)

S dominantným autom ale vyhra kazdy priemerny jazdec.takzel ako pise kolega hore daleko dolezitejsi su inzinieri.Robis tu s Luiho zachrancu ale ako vidiet tento rok a vlasne aj ten minuly nim nie je. A nebude ani buduci rok pokial nebude mat za zadkom 80konikov naviac oproti ostatnym.

Ok, takže Perez, Lawson a Tsunoda nejsou ani průměrní. :grinning:

Neviem zeby Lawson a Tsunoda sedeli v dominantnom aute ako mal Lui😂 a perez?aj ten by mal neaky titul keby v RB nesedel Max.

To ptm nedáva zmysel. SF-23 bolo aj podľa slov Sainza Sr. postavená na Sainza viac. A bol to prepadák. Až podlaha podľa Leclerca v Japonsku, zrazu zmenila auto a začalo byť kompetitívne. Taktiež SF-24 mala veľkú časť Leclercovej práce a hlavne upgrady, na ktorých už Carlos nemohol pracovať. Tak ptm kde je ten argument?

A čo robil Lewis vlastne zle v Mercedese, keď bol tak geniálny a tam ho vpodstate počúvali na slovo lebo Toto a priniesol im všetky tituly? Logicky, že vo Ferrari nebude mať také postavenie. Ničím si ho nezaslúžil.

Od 2022 Hamiltona neposlouchali, ne? Nekolikrat si stezoval, ze si jedou svoje a neposlouchaji ho…

1 Like

Nevztekej se, ťuňťo. :grin:

To bolo vsetko od teba k teme?:joy: Daj este nieco ťuňťo

Ne, mě jen stačí vidět, jak čekáš vždycky na jakoukoliv rekaci. Ty pak odpovíš do minutky. :grin:

Ked len tolko ti staci k radosti.ako male decko :joy: