Nelegálne predbiehal a potom zdržoval. RB chce hovoriť s FIA o nešportovom správaní Haasu | Magazín F1 - F1online.sk

Kevin Magnussen v sobotu odviedol kvantum čiernej roboty pre svojho tímového kolegu, keď pred jeho zastávkou v boxoch zdržoval celý vláčik monopostov za sebou. Už aj toto správanie stojí za zváženie, či patrí do kategórie športového, no tím Racing Bulls namieta v prvom rade niečo iné.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/146285/nelegalne-predbiehal-a-potom-zdrzoval-rb-chce-hovorit-s-fia-o-nesportovom-spravani-haasu

Pravdu má. Akorát zapomněl diplomaticky dodat, že kdyby necpali do kalendáře stupidní městské tratě, kde se nedá předjíždět, tak by takové situace nemuseli vůbec řešit.

1 Like

Všetci to myslia dobre. Ale riešenie v nedohľadne. Zvláštne trate, veľké autá, v istom zmysle deravé pravidlá.
V tomto prípade mal možnosť vrátiť pozíciu späť a skutok sa nestal. Namiesto toho radšej porušil pravidlá vedome nie náhodou a Haas na tom zarobil.
V prípade, že by tam bol štrk tráva bariéra by sa to vôbec ani nemohlo stať.
Aj v prípade, ak by tresty fungovali, by to bolo fajn. Moja myšlienka - ak je to blbosť tak sorry. Auto sa ocitne mimo trať. Pri najbližšej vhodnej príležitosti (rovina pre DRS) riaditeľ zníži autu výkon. Malý výjazd=malé zníženie, veľký výjazd=veľké zníženie. Svetielka vzadu majú, takže by sa dalo signalizovať pre toho vzadu, že nepôjde na plný výkon. Riaditeľ už teraz posiela informáciu pre DRS, teda komunikácia s autami funguje. Penalizovanie primerané podľa porušenia pravidiel a promptné. Netreba čakať na pitstop alebo nazbieranie 4 tracklimit.

Strategicky týmová pomalá práce jednoho z jezdců týmu bude narůstajícím problémem a nevím co s tím.

No a co se týče opuštění tratě a získání výhody, nebál bych se velkých trestů. Pokud je to zjevné, a vypadá to naschvál, pokud se nevzdá pozice tak mu velmi brzy natvrdo ukázat trest stop & go. Tím vyklidí pozici.

1 Like

Ve SPA by tohle šlo dost těžko, tady hledejte řešení.
Haas využil regulérní možnost co se naskytla, zaslouženě nejlepší ze zbytku. Navíc to bylo jedno z mála povyražení v jinak nudném závodě. :slightly_smiling_face:

1 Like

Nechci moralizovat, ale takhle by se závodit nemělo, či? Myslíš že to nezavání nesportovním chováním?

2 Likes

Tak třeba zdržování v boxech je nesportovní (a po zásluze se OBČAS trestá :smiley: ), zdržování na trati je taktická možnost :slightly_smiling_face:
Navíc KMag dostal za to využití závodění mimo trať nadstandardní trest.

1 Like

To co je taktická možnost by jsi ale neměl definovat ty, ale pravidla. Jinak je to na vlastním úsudku.

Celkom elegantne to vyriesili v motoGP. Zaviedli tam “predlzenu zakrutu” , ktorou musi pretekar prejst , ak dostane nejaky trest . Tym prejazdom strati par sekund . Ja viem , formule su vecsie , na niektorych mestskych tratiach by sa asi tazko hladalo miesto pre takuto predlzenu zakrutu , ale mala by to byt inspiracia aj pre F1 na zavedenie podobneho trestu.

1 Like

uplne suhlasim, potom aj Alonsov crashgate bol len epicky teamwork

2 Likes

To nepochybně. Teoreticky by pak někdo mohl mít problém i se situacemi jako velmi vzpomínaná situace Alonso-Ocon vs Hamilton v Maďarsku. :slightly_smiling_face:

A ještě edit, pokud si hoši vydupou do pravidel, že nikdo nesmí zdržovat, tak hodně štěstí s dokazováním. :smiley:

1 Like

Keď to robil Mercedes, alebo Ferrari nik nepovedal ani slovo o nešportovom správaní.
:person_facepalming:

Teoreticky ano, ale Alonso jel tehdy tak aby ho soupeř nepředjel, nikoliv tak aby Ham jen ztratil co nejvíce. V tom vidím ten rozdíl v nesportovním vnímání. Mě se tato taktika dělání okna pro druhého nelíbí, zejména když si tam počíná tak že se nechává opentlovat. Ale jak jsem psal, k zdržovací taktice, nevím co s tím, ale bude to narůstat.

To zdržiavanie nebol až taký problém, ale úplne súhlasím s RB, ak by sa pred neho dostal čisto, nikto by s tým problém nemal

Lewis vs Nico v Abu Dhabi 2016 sa diskutovalo dosť.

1 Like

hej date nanič trať ktora neposkytuje možnosť pred biehať čo stoho že mate 3 DRS ked nykto to ani neche viužiť 1 DRS je priliž kratke neda sa predbiehať 2 DRS nykto neche viužiť lebo ponom ide hned dalšie DRS čo dava môžnosť superovy vam priedbiehnutie vratiť a pak vam ostava 1 DRS ktore nieje nič extra jednak mate tažku zakrutu na začiatku čo šeci vieme dnešne monoposti skrata maju problem jazdiť v zavese čo je problem lebo vy potrewbujete mať dobry vzjazd a ked ho nemate tak vaša šanca je až na konci rovynky ktora je zase problem lebo je uska stači superovy isť stredom pak mate zatačku ktora skrata zvonku sa neda predbiehať najme ak to vaš super nenecha miesto a pak ako bonus date pneu ktore vydržia cely zavod ved HAAS ktory je znamy že niči pneu tak vydrťal skoro polovicu zavodu na žltich najrichlejšie kolo zavodu zajazdil pilot ktory mal 42 kôlove pneumatiky pak je strategia oničom a pak tu dostavame take sutuacie

Stratégie boli stále súčasťou tímového športu. V princípe môžeš všetko, čo ti nezakážu. Od toho máme športových riaditeľov. HAAS využil nepokrytú časť pravidiel a za to im tlieskam. FIA sa na to pozrie a túto taktiku im hádam zoberú. Ak prídu s niečím ďalším kreatívnym, zatlieskam im opäť.

1 Like

No, trochu déle zůstat v boxech by se taky zdálo že můžeš, trochu nabourat na zajímavém místě by taky mohlo zdát jen týmovým plánem, no někde ti to prostě neprojde i když v pravidlech to nemáš. Prohřešek Magnussena zdržovat pole za každou cenu, by se klidně najednou mohl stát taky nadřazeně mimo pravidla v kolonce nesportovní chování. Je to jen o úsudku, mám pocit. Brát 10s trest když úmyslně ničíš závod tomu druhému? Já bych ho plácl přes prsty pořádně, klidně.

Dostal standartny trest. Po novom je za to 10 sekund.

@Daaviid23 má ale pravdu, že tohle se děje snad od počátku F1. Si vem, jak Ham spomalil Ala pri vyjedzu SC ve Valencii 2010, takže Ham stihl najet do kola ještě před SC, ale Alo už ne