Neborák Sargeant dostane opravené šasi. Rozhodnutie tímu však obhajuje | Magazín F1 - F1online.sk

Logan Sargeant to skutočne schytáva z každej strany. Ako nováčik si neraz zlizol dávku kritiky za nedostatočné výkony, ktorá pokračovala aj v úvode sezóny 2024. Vnímanie jeho osoby na verejnosti sa však v Austrálii zmenilo z posmešného na súcitné. Logan totiž na vlastnej koži dokonalo okúsil, aký bol život deklarovaných tímových dvojok v osemdesiatych či deväťdesiatych rokoch.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/148867/neborak-sargeant-dostane-opravene-sasi-rozhodnutie-timu-vsak-obhajuje

A ještě by měl schytat facku na veřejnosti, za tu nehodu kterou udělal Albon :slightly_smiling_face:

Tohle je strašná komedie, být sponzory Searganta, tak o to snížím tu částku

Sargeant vraj dostane do kvaldy pouzite pneumatiky aby trosku ulahcil albonovi vikend :grin::grin:

1 Like

Je to prostě tým jedné sedačky, mě bylo trochu divný že ještě tu šanci dostal, už to chápu víc, prostě je to jedno kdo je tam za blba :smiley:

1 Like

Neviem či sa dá nejakým spôsobom jazdec ešte viac ponížiť … 100 gramov je nič, preto sa šetrí každý gram na lakovaní a podobne ? Mohli v RB zavolať Checa do boxu a posadiť tam Maxa po jeho poruche, to by bola šou …

Ježko nerob tu zlú krv😀

8 Likes

trefna znacka, vieme co hrozi ked sa znacky nerespektuju, ze :grin:

1 Like

Samozřejmě že Serža rozhodnutí obhajuje. Je lepší jezdit s nakřápnutým šasi než nejezdit vůbec :grinning:

Zrovna před minutou jsem psal, že ani jedno šasi nebude žádná sláva. Jedno šasi samá lata a drubé béčkový tovar určený pro týmovou dvoju.

no ja ti nevim
ked sirotkin jazdil s o 3kg tazsim a vyvojovo o sezonu starsim sasi tak to tu drviva vacsina odbornik bagatelizovala, ze co sa stazuje 3kg je predsa nic a zrazu je problem 100gramov? :slight_smile:
alebo sa na to treba pozerat, ze ked islo o rusa tak to bolo v poriadku, ale pre americana je uz o 100g tazsie sasi ponizenie? :slight_smile:

a to netreba pripominat, ze sirotkin do timu doniesol podstatne viac penazi ako mlada schumienka a navyse jeho fotrik povedal timu, ze ked su problem len peniaze tak on vyrobu toho sasi zacvaka navyse mimo povodne dohodnuteho sponzorskeho a hlupak steiner sa dal presvedcit az po dlhych tyzdnoch aby dal vyrobit nove sasi

a inak udajne williams nieje jedinym timom bez nahradneho sasi a bohvie kolko krat timy nemali nahradne sasi len sa na to neprislo kedze neprislo k takej havarii pri ktorej by sa poskodilo

Zaujimalo by ma, co Williams k tomuto viedlo, resp. ako sa do takejto situacie dostali.

Zaostavali s vyvojovym planom a tak jazdci dostali na prve preteky nejake predprodukcne sasi aby vobec nastupili a planovali to vymenit za finalnu verziu po par pretekoch a tak nerobili nahradne? Aspon jedno mali dat spravit, ved sa nevozia sami na chvoste ale su v poli, damage je celkom realny.

Nemaju peniaze na dalsie? V tom pripade to mali radsej odpredat niekomu, kto investuje do vybavenia a priblizi sa k stropu. Takto zivorit a cakat na zazrak zatieni aj posledne stopy po dobrom mene Williamsu. Lepsie by bolo, ak by znacka zanikla, ako ju takto strapnovat.

Maju peniaze, ale skreckuju ich na vyvoj auta 2026 aby vtedy mali plny stropovy budget a skusia to stylom “hop alebo trop”? Podari sa auto a najdu sa sponzori alebo sa vratime na koniec pola.

Alebo len poor planning?

Kazdopadne, Sargeanta je mi trochu luto. Na jednej strane auto rozbil Albon, tak by si mal niest nasledky, na strane druhej aj ked to rozbil Sargeant svojimi vykonmi ukazal, ze pre team je Albon ten s vacsim potencialom priniest body.

Reportér Will Buxton: “S pretrvávajúcimi problémami Williamsu a ich dôsledkami pre Japonsko stojí za zmienku, že po dnešnom rozhovore so všetkými tímami som zistil, že Williams nie je jediným tímom v boxovej uličke, ktorý jazdí bez náhradného šasi.” Čo myslíte, kto by to tak mohol byť?

zjavne williams nieje jediny a pochybujem, ze sa to nestalo uz XY krat kedy mensie timy na zaciatku/konci sezony prisli na preteky tak, ze nemali vsetky nahradne diely a jednoducho to riskli

moznosti preco nemali nahradne je viac
nestihli vyrobit dalsie ak prislo k homologizacii neskoro. vyroba trva niekolko tyzdnov a paralelne nevyrabaju niekolko, ale vyrabaju ich postupne
planovali vyrobit novu verziu a nechceli vrazat prachy do vyroby dalsieho kusu starej specifikacie

poskodenie sasi nieje az tak casta zalezitost. pri vacsine nehod sa samotne sasi/monokok neposkodi, takze mensie timy kludne mozu ist do rizika nemat hned od zaciatku nahradne sasi

ja by som zo sargeanta chudaka nerobil, on je tam vyslovene ako platic a doposial prakticky nic neukazal, cize si v podstate len plati za jazdenie v F1… nepamatam si jedine preteky, v ktorych by zaziaril inak nez nehodou … ferove to asi nebolo, ze za albonovu nehodu zaplatil logan, ale vzhladom na jeho karieru sa tomu nemozno cudovat… inak je naozaj tragikomicke, ked v kralovnej motorsportu si nejaky tim nieco nemoze dovolit, najma nie taku beznu vec ako nove sasi a navyse tim s takou historiou ako williams

Ironiou osudu by bola situacia, keby Logan s tymto sasi skoncil v kvalde/pretekoch lepsie ako Alex. :wink:

Bylo by to velkým zadostiučiněním, ale moc tomu nevěřím.

Sirotkin v tvojom príspevku je Mazepin v skutočnosti, nanešťastie jemu by nepomohlo, ani keby mu starý zaplatí nové šasi na každú VC. Ak 100 gramov nie je problém tak prečo jazdí polovica pola s holým karbónom ?

1 Like

Vynechal si základnú tézu, pretekajú pod rozpočtovým stropom, to znamená, že vyrobili len nevyhnutné minimum starých dielov, aby mali viac prostriedkov na nové

To som pisal ako prvy dovod, ze toto sasi mozno nebola verzia, s ktorou chceli pretekat po zvysok sezony a tak riskli len s dvoma a nevyslo im to. Nemyslim si vsak, ze Williams limitoval rozpoctovy strop ale ich vlastny rozpocet.

Plne si uvedomujem, ze sasi je velmi draha vec a ako pise mp1 aj casovo narocna na vyrobu, ale spoliehat sa na to, ze to jazdec nerozbije pocas 4-5 VC je dost trufale. A mozu z toho pre nich vyplynut aj penale. Jasne, ze v zavode neovplyvnia, ci ich niekto zramuje, ale sponzor v zmluve moze mat pokojne zakotvene, ze minimalne na starte chce svoje loga vidiet na oboch autach, inak im ukrati sponzorske peniaze. Podobne ako to bolo v USA 2005. Bernie sa vtedy zaviazal, ze na roste bude 20 aut, preto vtedy vsetci vysli do zahrievacieho kola ale potom zabehli do boxov a nejazdili. Ale on bol cisty a nikto mu nic nemohol.

Za mna je to velka blamaz, byt neschopny postavit auto na start

no rus ako rus :slight_smile:
na veci to nic nemeni, ze vtedy sa tu bagatelizovalo o 3kg tazsie sasi a nie len tazsie, ale ono bolo o vyvojovo pozadu kedze to bola stara verzia a teraz sa tu robi halo zo 100g