Návrat motorov V8? Elektrifikácia je pre nás veľmi dôležitá, znie z Hondy | Magazín F1 - F1online.sk

Po špekuláciách o znovuzavedení motorov V10 sa nám po niekoľkomesačnej prestávke vyrojili debaty o návrate motorov V8. Živí ich prezident Medzinárodnej automobilovej federácie Mohamed bin Sulajem. Problém je, že sa nezmenila situácia na automobilovom trhu a nezmenili sa ani dôvody, prečo v poslednom období prejavilo záujem o vstup do Formuly 1 toľko automobiliek. Najlepšie to demonštrovali posledné vyjadrenia šéfa Honda Racing Corporation Kódžiho Watanabeho.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/208114/navrat-motorov-v8-elektrifikacia-je-pre-nas-velmi-dolezita-znie-z-hondy

Však budú nový traja vyrobci motorov, tak jeden môže dostať papa aj tak je to moc na 11 tímov mať 6 výrobcov motorov

1 Like

Není, klidně ať je 8 výrobců. Čím vyšší konkurence, tím líp pro samotnou soutěž

2 Likes

Presne tak… k mercedesu by sa mohlo pridat BMW :b Alebo navrat Toyoty :smiley: Ci dalsi amici.

2 Likes

Proč méně výrobců, když je pravidlem, že zákazník neporáží dodavatelskou stáj (McLaren je výjimka, která potvrzuje pravidlo).

1 Like

RB taky porážel Renault s jejích motory.

No čekám odpor i od dalších současných dodavatelů.

1 Like

Výrobců motorů je takový přebytek, že by byl velký div, kdyby nezačali padat jak shnilé hrušky.

Však výjimka potvrzuje pravidlo. Mimo to, od roku 2012 figurovala v F1 spíš stáj Lotus než Renault.

10 a 11 to byl stále Renault a RB bral tituly.
A McL poráží Mercedes už podruhé, takže se vyjímka, která potvrzuje pravidlo už vytrácí.

1 Like

Nevytrácí. Vyjmenuj další případy, kromě těch dvou (dohromady 4 tituly), od roku 1990 třeba.

Na tohle si stěžovali hlavně starý McLaren a Williams…akorát tam byl ten zásadní problém v tom, že ve v té době byli zmíněné stáje výrazně horší než tovární Mercedes a proto prohrávali.
Navíc teď platí přísná pravidla aby zákazníci nebyli znevýhodněni.

2 Likes

Dříve většina týmů jezdila s Cosworthy a jiných výrobců bylo málo.
Pak přišla éra tak gigantických investicí od továren, že odběratelé neměli žádnou šanci. Dnes pod stropy se situace že odběratel porazí továrnu může opakovat častěji.

1 Like

Tento rok McL prehráva proti Merku? Aj minulý rok? Už dávno sú pravidlá ktoré toto zákazujú. Motor sa vyrobí zapečatí a pošle zákazníkovi a nemôže mať menší výkon alebo uzamknuté mapy motoru, ktoré má iba hlavný tím.

F1 uz nie je vyvojovym centrom pre bezne auta.
V 2040 budeme chodit elektromobilmi so zvukom vysavaca na staru dobru F1, kde budeme pocuvat atmosfery a spominat :slight_smile:

Tak nejde iba o motory. F1 má aj iné technológie, materiály a hlavne bezpečnosť. Proste to je komplexná vec, kedy niečo robíš pre F1 a zrazu sa to môže ukázať ako super vec pre obyčajný automotive priemysel.

Měli zůstat nynejsi motory.
Nic lepšího v F1 nikdy nebylo.

Akorát bych úplně uvolnil pravidla.
Teplotu paliva, party mód volný výběr baterie atd…

  1. Situacia sa naopak zmenila - klesajuce predaje EVs: poziare, drahsie nabijanie, niekde koniec dotacii

2)vyvoj technologie bateriek nie je umerny ich kapacite ci velkosti - resp novy tech/elektorlyty sposobi narast kapacity nie naopak

  1. Aj NA V8 moze mat pred komorku, ci dimpled piest → vysoky kompresny pomer
    To ze nie je front regen je uz len ceresnicka na torte

Nevím, jestli jsi četl ten příspěvek pozorně, ale píšu tam něco o výjimečných situacích, které potvrzují pravidlo. :wink:

Jaj ja som čítal, že viz McL neviem prečo xD, tak to prepáč. Samozrejme, ale to není kvôli motor. Je to kvôli tomu, že svoje motory si robia iba top tímy, kedže menšie na to nemajú peniaze. Renault je kapitola sama o sebe.

1 Like