Naše telá nie sú na také množstvo pretekov stavané, hromží vyčerpaný Ocon | Magazín F1 - F1online.sk

Dnešný kalendár Formuly 1 je mimoriadne nabitý. Počet pretekov je výrazne vyšší ako v minulosti, a aby toho nebolo málo, piloti a posádky tímov F1 sa musia medzi jednotlivými podujatiami niekedy priam nezmyselne presúvať z kontinentu na kontinent. Fyzická vyčerpanosť spojená s nadmerným cestovaním vedie podľa Estebana Ocona k tomu, že pretekári na sklonku ročníka laicky povedané „chorľavejú“. Francúz by si preto prial, aby sa počet veľkých cien znížil, čo sa však s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou v dohľadnej dobe určite nestane.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/136549/nase-tela-nie-su-na-take-mnozstvo-pretekov-stavane-hromzi-vycerpany-ocon

Nevím jak by se tvářil, kdyby mu z vozu sundali posilovače brzd a řízení a přidali fofr klacek.
A po závodech znovu šup na dráhu a najíždět další tisíce kilometrů.
Samozřejmě chápu, že v dnešních vozech jsou nepoměrně větší odstředivé síly kvůli přítlaku, ale jsem přesvědčený, že kdyby musel odjet jeden závod se starším vozem Monako po kterém měli i trénovaní jezdci ruce od krve, tak by si na slečinku okamžitě přestal hrát.

Kdyby jsi měl možnost používat empatii, tohle by jsi nikdy nenapsal.

1 Like

Najdi si nějaké vyjádření od Vettela, mladého Schumiho, Hamíka, nebo jiné jezdce z téhle doby jak se cítili ve starých vozech.
Do jednoho všichni tihle šťastlivci řekli, že tehdejší vozy byly bestie.

Jenže ono to s tím co píšeš a co říká Ocon vůbec nesouvisí…

Ale to říkal už Vettel snad v r. 2020, že tenhle počet závodů je přes čáru. Samozřejmě, že sklidil pohrdavé poznámky, a až dodatečně se ukáže, že přinejmenším kus pravdy na tom bylo. Tohle se nedá porovnávat s dobou, kdy bylo v sezóně deset závodů.

2 Likes

Nikto ich nenuti mat zamestnanie pilota F1, kludne moze zmenit Job

Je to uz aj saskaren, 2 kvalifikacie, sprint, cestovanie z jednej strany zemegule na druhu … Ja by som to zjednodusil.

Ty nechceš aby souviselo.
Já pouze tvrdím, že že tehdejší formulový svět byl náročnější.
Je sice pravda, že dnes jezdci mnohem více nalétají po světě a mají nepoměrně mnohem více povinností vůči médiím a sponzorům, ale skutečné dřiny současní jezdci mají mohem méně.
O riziku povování nemluvě. A o práci neviditelných jezdců, kteří místo nich točí volanty na simulátorech se taky Ocon ani nezmínil.

Ked nevladze tak by mal viac trenovat. Alebo zmenit povolanie. Menej pretekov nikdy nebude. Stazovat sa na to nema zmysel. A ked da fia timom na vyber menej alebo viac tak vzdy budu hladiet iba na to ci je to menej alebo viac penazi.

Nooo, nemáš pravdu. Nejde ani tak o to, jestli dřív auta neměly posilovače a nebyly motorhomy a bylo horší vybavení a neměly maséry a fyzioterapeuty atd. Jde prostě jen o ten počet závodů. Jestli jich dřív bylo 10 za sezónu, tak to by voko vycházelo na jeden za měsíc.Tzn. kdyby jeden víkend strávili taháním pytlů s cementem, tak za týden se z toho zmátoří a pak mají další víkend volno , pak zase a pak zase. To už si budou nudou kousat nehty.
Teď jsou neustále někde v trapu. Já, když jsem v práci, tak momentálně chodím normálně po-pá na 8,5 hod. a pak 1xměsíčně mám o víkendu 12 hod směnu. I když se někdy stane, že je za těch 12 hod. minimum práce, už jen to, že tam musím celý den být je vyčerpávající. Ale co je ještě horší je to, že pak mám jen jeden den volna a už začíná další týden. Nejde ani tak o tu práci, ale o nedostatek volna na regeneraci. Taky pamatuju doby, kdy jsem v té práci býval 10 hod a měl 2 víkendy ze 3. Brutální. Plus oni k tomu mají to cestování mezi časovými pásmy.
No, když ale majitelům jde jen o prachy. Chtělo by to nějakou odborovou organizaci jezdců.

No kamarat , a keby robil vo fabrike kazdy den, ako bezny ludia?

Tak tohle miluju. Řeknu to asi takto - práce hlavou je většinou daleko namáhavější jak rukama u pásu. Ale to může porovnat jen ten, kdo zkusil oboje. Zatímco chytrý člověk pochopitelně může pracovat i manuálně, obráceně to jde dost těžko. Čímž bych tuhle debatu ukončil :wink:

A jinak, profesionální sportovci to fakt nemají tak, že mezi závody si jen válí šunky. Že nemusí každý ráno v 6 do Kolbenky neznamená, že mají proleženiny.

1 Like

Jen si vzpomeň jak jak mnozí obhajovali Alonsa, že Hamík měl najetých x tisíců kilometrů v McLarenu. Přitom Ham jezdil ještě svojí sériii a tomu ještě ztrávil moře času na simulátoru.
Pravda, jako afro o něj média neměly takový zájem, jako dnes třeba o Lawsona, ale i tak byl vytížen minimálně dvojnásobně, než jezdci F1.
Ale na rovinu. Tehdy byl Hamík ještě čerstvý a plný sil. Nebyl neustálým koloběhem tak znuděný jako dlouholeté stálice.
Můj ortel je v tom, že jezdci nejsou unavení fyzicky, ale psychicky.
A v Renaultu bude mimo závody velká nuda. Tým jezdcům neposkytuje takovou mimozávodní zábavu jako třeba RB volným závodem se vznášedly.

Studuj, makaj na sebe (nielen na pravopise) a nebudes musiet makat vo fabrike.