Najhoršie autá, aké si pamätám, hovorí o odchádzajúcej generácii Hamilton | Magazín F1 - F1online.sk

Lewis Hamilton prišiel v roku 2021 o titul v poslednom kole pretekov v Abú Zabí. V ten večer zažila Formula 1 nielen jednu z najväčších kontroverzií vo svojej histórii, ale tiež sa rozlúčila so starou generáciou monopostov, ktorá jednoznačne patrila Lewisovi Hamiltonovi a Mercedesu. V roku 2022 čakali britského šampióna ťažkosti.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/222257/najhorsie-auta-ake-si-pamatam-hovori-o-odchadzajucej-generacii-hamilton

ZATIAĽ najhoršie…

5 Likes

I drážkované pneu od Bridge byly lepší než slicky od Pirelli.
Tak to dopadá, když FIA dá přednost výpalnému za možnost monopolního postavení výrobce před kvalitou. :-1:

2 Likes

Žiadne carovne tlacitko mebolo?

2 Likes

Ja si spominam ako sa hovorilo ze tato generacia umozni sledovat auta za sebou, ze budu mat minimalny úplav, zrusi sa DRS a bude to skvele pretekanie.
Teraz v Katare jazdci neboli schopni toto urobit.
Tak milá FIA - dakujeme a tesime sa na dalsiu skvelu generaciu !
A nemali ste trocharcit mali ste este viac zvysit hmotnost a auta predlzit o dalsieho pol metra …

7 Likes

V roce 2022 byl dirty air docela v pohodě.
Pak FIA všem povolovala všechna ta křidélka atd. a dostali jsme se na podobnou úroveň z před 2021.

5 Likes

“V zákulisí sa pošepkávalo, že Lewis i Fernando Alonso, spolu s Nicom Hülkenbergom poslední pamätníci Bridgestonu na súčasnom rošte, sa pred ostatnými vyslovili za odchod Pirelli a návrat Bridgestonu.”

Jojo, skvělé Pirelli. Ostatně, jsou to Italové. S Ferrari si můžou podat ruce. Mají stejně úspěšné působení v F1 od roku 2011. :joy:

To proto, že se FIA touto specifikací vozů s ground effectem dopustila veřejného ohrožení jezdců, kteří poskakovávím skutečně trpěli.
Tým vedený Rossem Brawnem vymýšlením technických pravidel pořádně přestřelil.

2 Likes

Tohle je nějaká úroveň pronásledování/přítlaku…

2 Likes

Pirelli už dávno není v taliánských rukách. Nejdříve ho koupili Číňané, kteří si zkopírovali výrobní procesy a pak poslali dál do světa jako děravé ponožky.

1 Like

Téhle tabulce bohužel nerozumím. :thinking:

Úroveň přítlaku za dalším vozem. Na 10m a na 20m.
Čím nižší, tím horší.
2021 - 55%
2022 - 85%
2025 - 65%

Proto jsou závody nudné a defacto start-cíl. Nedá se pronásledovat a tímpádem předbíhat.

3 Likes

Ten rozdíl mezi rokem 22 a 23 se mi zdá až příliš velký, když se jednalo o stejné pravidla.
Na to, že už neměl být ani DRS jak už přede mnou správně poznamenal @Jozef_Chroustal se FIA zrovna moc nevyznamenala.
A příští rok taky žádné zlepšení nebude i kdyby se FIA posjala. Vozy jsou extrémně těžké a neohrabané, takže nás opětovně čeká další vláčkové období.

2 Likes

Tak týmy vozy vylepšovaly. Vrtulky, křídélka, kraviny. Podívej se, co má Ferrari vedle hlavy.
FIA to měla zakazovat.

Příští rok budou vozy o 40kg lehčí. A myslím, že o 20cm kratší.
Tak good ne?

3 Likes

Původně o 40 Kg lehčí být měly, ale zdá se, že i -20 kg je nereálných. Dokonce už proběhly šumy, že budou rádi, když si vozy do prvních závodů zachová stejnou hmotnost jako současné vozy.
Přitom při současných materiálech by vozy bez kyselin mohly být při zachování všech bezpečnostních zásad lehčí o 100-150 kilogramů.
Technici by samozřejmě dokázali jít s váhou ještě níže, ale to už by jsme se dostali na váhu doutníků někde před šedesáti léty.

2 Likes

3 Likes

Co bys chtěl očekávat, když se se vozy i s jezdcem blíží k tuně. To si můžou dovolit v INDY na oválech s kilometrovou rovinkou, ale né na klasických okruzích, kde se vozy lámou od zatáčky k zatáčce.

2 Likes

Nemal o 2 sekundy rychlejsie auto…takze su zle :grinning:

2 Likes

Je to good.
A dal by som do pravidiel, kazdy rok dalsich 20 kg dole a 10cm skratit.
Az do 2030.
To by dali v pohode.

1 Like

Kermita si chci koupit.