Načo sme minuli toľko peňazí na vyriešenie traťových limitov? Je to trápne, vyhlásil Piastri | Magazín F1 - F1online.sk

Medzinárodná automobilová federácia sa pred víkendom chválila tým, že konečne vyriešila problémy s traťovými limitmi na Red Bull Ringu. V kvalifikácii však predsa len rozhodovali staré známe a nenávidené traťové limity, keď riaditeľstvo pretekov zmazalo najlepší čas Oscarovi Piastrimu. Austrálčana toto rozhodnutie maximálne sklamalo.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/160785/naco-sme-minuli-tolko-penazi-na-vyriesenie-tratovych-limitov-je-to-trapne-vyhlasil-piastri

V Rakousku dva Mclareny za Red Bullem nejsou zadouci, to musi byt vsem jasny :bowing_man:

1 Like

Predným kolesom sa dostal za bielu čiaru, zadné pri čiari z tohto záberu nevidno, ale vonkajšie kolesá už sú zjavne čiastočne až na štrku. Ak je za čiarou, zbytočné je každé vyplakávanie - nechce prísť o čas, má ostať v limitoch trate.

2 Likes

ano ale mohli tu bielu ciaru este viac posunut tak ako pri ostatnych zakrutach

Otazkou skor je aky ma zmysel vytvorit par centimetrove miesto ktore je za tratovymi limitmi ale pred strkovou zonou. Ved ta strkova zona je tam prave na to, ze ked auto vyjde mimo trat tak ho ten strk potresta.

2 Likes

Počty jsou jednoduché.
Opičím hlavám plných plynu je zcela jedno, že jezdec který netrefí správně průjezd zatáčkou si vůbec nepomůže, ale naopak ztrácí čas.
Jenže momentálně nastává velký problém a ten se vůbec netýká jezdců, ale přebytečných pajtášů z FIA, kteří pro nadbytečnost můžou přijít o své místa.
Kde je ten blahobyt, kdy komisaři někde v Paříži hodiny po závodě mohli imitovat svou důležitost řešením 1 200 traťových limitů a najednou jim hrozí vyhazov na dlažbu jen proto, že si někdo dovolil místo bílé čáry vysypat vedle trati hromadu štěrku.

asi to odmerali presne na 2m ale Piastri bol castou sirky pneumatiky v strku.

:smiling_face_with_tear:

image

4 Likes

Proste jen dalsi vec se kterou se da podle potreby manipulovat, staci si jen pockat na vhodnou prilezitost :swimming_woman:

Nedivil bych se kdyby modre limity po Rakousku zmizly :rofl:

1 Like

Ano,ale aky ma zmysel toto trestat? Tratove limity treba pozerat na miestach kde je asfalltova vybehova zona (kedze tam jazdec dokaze jazdou mimo trat ziskat vyhodu) a nie kde je strk, ktory jazdca potresta.

Na druhej strane, aspon FIA Piastrimu zmazala cas prakticky okamzite a nie par hodin po kvalifikacii…

4 Likes

Jestli tohle někdo zařídil, tak jedině Lando. Tomu se po dnešním sprintu určitě nehodí mít Oscara za sebou :smile: .

2 Likes

suhlasim, Masi to tak robil, ale takto to bolo stanovene na zaciatku vikendu tak sa podla toho treba riadit.

1 Like

a pritom staci tak malo… biela ciara ma byt az ZA obrubnikom a nie pred! Ked tam daju kilometer siroky obrubnik, tak samozrejme, ze jazdci idu kolesom na max ako sa da a potom tym druhym kolesom su uz za ciarou. Ciaru reba dat preto na vonkajsiu stranu!

Nepride mi, ze by tam Piastri stratil cas.

No lebo ani nestratil :smiley: Ja nespochybnujem to, ze Piastri v tomto pripade, tak ako boli pravidla a limity stanovene mal dostat trest. Ja sa skor zamyslam nad tym, preco nutit jazdcov jazdit podla bielej (alebo v Rakusku to je myslim modra) ciary ked realne o par centrimentrov mame strk, ktory by jazdcov potrestal (ak by im bolo umoznene jazdit na realny limit trate) PRoste toto mi pride ako uplne zbytocna buzeracia

A proč proboha není ten štěrk hned za obrubníkem? Nebo maximálně ať je za ním 10 cm pruh asfaltu. A bylo by to vyřešeno.

1 Like

Pokud byl za čarou, tak není co řešit.
Otázkou je, jestli to je na téhle trati potřeba řešit po všech těch úpravách.

Ale tak mají čáru v pravidlech černé na bílém, tak není potřeba si lámat hlavu s něčím navíc. :smiley: .

oni si ale hlavu lamali. Vsade tu ciaru posunuli viac k strku, akurat, ze na niektorych miestach nedostatocne.

  1. Trať je stále medzi čiarami. Kto je mimo čiar, dostáva trest. Na tom sa nič nemení.
  2. Očividne už bol v štrku podľa videa, takže štrková zóna je dobrá. Trafil to presne, že mal ideálny prejazd, ale podľa komisárov už teda bol mimo trate.
  3. Zmazaných časov je výrazne menej. Veľký posun oproti minulosti.
  4. Veľka škoda pre Ocsara.

Tak toto ředitelství si na sebe upletlo bič, že to budou řešit všude.
Míša si třeba vybíral, které zatáčky bude řešit, a ostatní měl na párku.

1 Like