Náborový proces McLarenu pokračuje: Tím získal popredného inžiniera z Aston Martinu | Magazín F1 - F1online.sk

Zemetrasenie na technickom oddelení McLarenu pokračuje. Tím v uplynulom týždni oznámil reštrukturalizáciu svojho technického oddelenia, zavedenie novej štruktúry a odchod doterajšieho technického riaditeľa Jamesa Keya. Po príchode bývalého hlavného aerodynamika Ferrari Davida Sancheza hlási stajňa z Wokingu ďalšiu posilu – hlavného aerodynamického technológa Aston Martinu Mariana Alperina.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/92320/naborovy-proces-mclarenu-pokracuje-tim-ziskal-popredneho-inziniera-z-aston-martinu

Jestli to byl ten člověk, co vymyslel to auto v 2022, tak si fanoušci McL mohou hledat strom. :slight_smile:

4 Likes

Pockat, Ferrari nemalo podpisaneho Sancheza na 2023.
McLaren hodil lano a v ten moment Ferrari povedalo :
Mily Sanchez, zaplatime ti kompletne cely rok 2023 a nemusis ani pohnut prstom.
Rozumiem tomu dobre ?

zle si to pochopil, on sa rozhodol odist a ferrari mu ako podmienku na odchod davat nutenu rocnu pauzu a samozrejme tato nutena pauza musi byt ale zo strany ferrari platena

kazda firma ma na vyber, bud toho cloveka pusti hned, alebo mu preplati niekolko mesacnu dovolenku

teoreticky ho mozu aj poslat pracovat na oddelenie mimo f1, ale to samozrejme by muselo byt dohodnute uz v jeho zmluve, co pri takychto ludoch casto nebyva

takyto clovek by urcite nesuhlasil s tym, ze ked je rozhodnuty odist a nic mu v tom nebrani tak este podpise s byvalym zamestnavatelom zmluvu, ze odchod o rok odlozi a bude cely cas na platenej dovolenke. to by malo aky zmysel odkladat nastup do nove timu o rok ak by mu v tom nic nebranilo
skor sa moze stat, ze mclaren sa s ferrari dohodne, ze to nebude rocna dovolenka, ale len polrocna a ferrari nieco dostane na oplatku bud peniaze, alebo ak by malo ferrari zaujem o nejakeho cloveka z mclarenu tak sa vzajomne dohodnu, ze si ich pustia bez nutnosti pracovnej prestavky

Řekl bych, že to pochopil naopak velice správně :slight_smile:

Napadlo mě přesně to samé. Bohužel si tak říkám, kdo z těch mimořádně schopných by dnes šel do McL? Je to smutné, ale je to tak.

Ano to je přesně on, AM ho už loni odklidil v první půlce sezony z této pozice

Takže vlastně on založil základy dnešního úspěchu Astonu.
Pak akorát Fallows vyvíjel a upgradoval jeho koncept.

Jestli bereš předělané auto jako základ konceptu :slightly_smiling_face:

Ty vy jste tady říkali, jak hrozně vyvíjeli a měli skvělý sezónní vývoj.
Já říkál, že místo auta A, které si dělali sami… přinesli auto B, které ukradli.

To je hezká teorie a máš to čím doložit, že někomu ukradli auto? :slightly_smiling_face: já jen řekl, že ten koncept změnili a měli dobrý vývoj, protože nejnež změnili koncept, ale dokázali i vyvijet, narozdíl od Mercedesu

Takového už neseženou.

Ne to se stalo vše náhodou. :slight_smile:
Náhodou tam přišel aerodynamik RB a náhodou to bylo stejné jak RB.
A náhodou to bylo až po čase, kdy mohl pracovat.
Ale samozřejmě ten koncept měli od listopadu v tunelu.
Potom je ale škoda, že Alperin z Astonu odešel, když měl geniální koncept jak Newey.
Vlastně je to velké selhání Astonu, že nechali odejít člověka, který v podstatě vytvořil vítězný koncept.

Bude mi chybět :sneezing_face:

No prosím, tak pán tu napadá o kradení auta a na dotaz, jestli má přímé důkazy (břemeno dokazování), tak se snaží sarkasticky přehodit výhodu na svojí stranu, ovšem bez důkazů. To, že loni AM změnil koncpet po vzoru RB nikdo nepopírá, ale není to stejný co krádež. To, že po změne konceptu AM i tak vyvoje la dařilo se mu to je fakt, který z nějaké důvodu popíráš. Jen se vrátím k Mercedesu, Mercedes za rok a čtvrt co jezdí se svým konceptem, tak nebyl schopný vývoje takového, aby se přiblížil prvním dvoum místům

Přehodnotil jsem svůj postoj. :slight_smile:
Nic neukradli a vše se stalo pouze čistou náhodou. :slight_smile:

A víš co je know - how? jestli jo, tak víš, že krádež a shared know-how není to stejný :slightly_smiling_face:

Z reakcí činitelů RB, po vyjetí NÁHODNÉ B specifikace, se mi nezdálo, že by svoje knowhow sdíleli. :slight_smile:

No to je ale jedno co říkali. Know how je v hlavách lidí, to je prostě těžký. Když půjdeš dělat kampaň na Skového Mercedesa a pak půjdeš dělat markeťáka na M5 a budou tam prvky stejné reklamy, tak co? prostě je to know how, ty z toho děláš, jako by někdo vlítl do sídla RB, všechno tam ukradli a oni z toho postavili svatyni

Puffe, cela historia F1 je o preberani, alebo ak chces kradnuti napadov.
Je to prirodzene ne ?