Na stole bola úprava okruhu Spa pred Eau Rouge, ale jazdci ju odmietli | Magazín F1 - F1online.sk

Po tragických udalostiach na okruhu Spa-Francorchamps v posledných rokoch muselo vedenie okruhu pristúpiť k nemalým zmenám. Ani rozšírenie výjazdových zón v sekcii Eau Rouge – Raidillon však neznamená úplnú istotu. Pred niekoľkými týždňami došlo na výjazde zo zákruty Raidillon na rovinke Kemmel k ďalšej tragickej nehode, v dôsledku ktorej sa hovorilo aj o zmenách usporiadania okruhu. Podľa šéfa Asociácie jazdcov veľkých cien Georgea Russella ju však piloti odmietli.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/104876/na-stole-bola-uprava-okruhu-spa-pred-eau-rouge-ale-jazdci-ju-odmietli

Hubert tam zahynul len preto, lebo “inteligentov” napadlo vybehovu zonu za Eau Rouge vyasfaltovat…samozrejme, ze to tam vtedy viaceri vypustili von z okruhu ale nohu dole z plynu nedali…nechapem ze toto nikto nevidi…

…ked tam bol strk Villeneuve tam v BAR porobil poriadne salta ale vsetko dopadlo OK

Fisico v 2005 či Magnussen pred pár rokmi sa tam tiež tvrdo vytrepali, ale vyzeralo to bezpečne práve s vyasfaltovanou zónou. Ja by som zrušil juniorské série na tomto okruhu, ale F1 monopost je proste pevnejší, bezpečnejší. Tie autá nižších sérii sú menšie a ľahšie a vymrští ich po náraze proste naspäť. Nehovoriac o tom, že jazdci juniorských sérií robia častejšie chyby. Nemusím pripomínať ako tam pred rokom či kedy lietali “princezné” z W série. Skoro to dali na Spa 1998, akurát bez dažďa.

3 Likes

problem modernej F1 je skor viditelnost v dazdi ako velke rychlosti.

1 Like

“Princezné”? To myslíš vážne? Týmto spôsobom zbytočne zhadzuješ ich jazdecké schopnosti. Hlavne, keď v nasledujúcej vete spomínaš štart z 1998, kde sa predviedli v podobnom duchu borci z najvyššej kategórie… či to sú princovia? :slight_smile: Poznám baby, ktoré jazdia či na 4 alebo 2 kolesách tak, že schovajú do vrecka aj chalanov.

Jééžiš, zase netreba byť vo všetkom úplne “pc” :smiley: :slight_smile: .
Dalo by sa ich nazvať tak, pretože im vytvorili zvlášť kategóriu, akoby boli princeznami, ak by ich šupli rovno do F3ky tak sa tam veľmi ťažko presadia, čo by bolo ultimátne sito. Takto sa bijú medzi sebou na vlastnom piesočku a tie najlepšie z nich postúpia do F3ky, čo je trocha jednoduchší proces, najmä pre ne. :slight_smile:

veď ok - faktom je, že nie sú veľmi podporované baby v najvyšších súťažiach, keby dostali viac podpory a priestoru, videli by sme, či zaostávajú alebo nie :smiley: podľa mňa je to celkom good, že majú tento vlastný piesoček, ale niektoré by mohli súťažiť aj vyššie, viď Danica. dá sa to, určite

Treba stlačiť odpovedať :slight_smile:
No však hej, je to dobré :slight_smile: , lebo sa vyselektujú, preto sú vo výhode, medzi nimi sa urobí sito a potom tie “teoreticky” najlepšie pôjdu do F3ky.
Podľa mňa biológiu neoklameš, ženy majú horšie reakcie a nedokážu vydržať takú fyzickú záťaž, čiže ony sú už inherentne inferiórne voči chlapom, a ešte k tomu, aká je tam silná konkurencia, podľa mňa pokiaľ ich doslova nepretlačia, tak nemajú šancu sa dostať veľmi ďaleko, tipujem, že do F2ky sa niektorá dostane, možno bude aj v popredí, ale žeby sa nejaká dostala do F1ky, to je skôr len také zbožné marketingové prianie pre LM aby boli ultrainkluzívni.

novinari a aj vlastne piloti a ludia z fachu by sa mohli uz konecne naucit ze ta zatacka hore doprava do kopca sa vola raidillon, a eau rouge bola zatacka ktora existovala este v dobe ked bol okruh v plienkach… v novodobej historiii je to len zaciatok prva zatacka dolava predtym ako zacne horne stupania… pravotociva dokopca uz je raidillon, samotny belgicania to tak tiez oznacuju… dobre je to vysvetelene na webe circuit of the past…

v dnesnej dobe je to skor oznacenie uz iba rieky ako vsetky karamboily za posl dobu sa deju prave v raidillon, v eau rouge sa nikdy nic nestalo.

1 Like