Na pravidlá o rozpočtovom strope doplatili Honda a Alpine. Dodávatelia dostali pokuty | Magazín F1 - F1online.sk

Október je vo Formule 1 tradične mesiacom vyhodnocovania účtovných uzávierok. V tomto roku nemáme hlásené žiadne „materiálne“ porušenie rozpočtového stropu a pod rozpočet sa zmestili všetky tímy. Dvom dodávateľom sa však stalo, že pri odovzdávaní výkazov nedodržali procesnú stránku. Aj keď strop neprekročili, dostali mastné pokuty.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/177378/na-pravidla-o-rozpoctovom-strope-doplatili-honda-a-alpine-dodavatelia-dostali-pokuty

Nemuzu si pomoci, ale nejak mi to evokuje dobu kdy se zavadeli "odpustky "

Hresil si ? … Ok . zaplat … a pak bude vse OK a ty muzes do nebe … je ti odpusteno

2 Likes

@PUFF to je dobrý, porušíš pravidla, řekneš, že jo, tak dostaneš nižší trest. Na co teda mít ty pravidla?:grinning:

Porušili jste pravidla? Ne → Trest.
Porušili jste pravidla? Jo → Pokuta. :smiley:

1 Like

u pedantných japoncov ma to prekvapuje,u francúzov nie…

Mne toto pride ako odpustky za vykonstruovany hriech. My vymyslime, co si spravil a ty zaplat. Bordel je v technickych pravidlach, bordel je v jazdeckych pravidlach, podla mna je bordel aj v rozpoctovych pravidlach a FIA zasa nieco myslela inak, ako teamy pochopili. Rozpoctove pravidla su sakra mlada zalezitost a ked uz jazdci maju navod, ako maju predbiehat a ako nie, neviem si predstavit, ake “precizne” su rozpoctove pravidla. Ale vo finale, pri tom, co aktualne dokazu narobit media je pre Hondu jednoznacne lacnejsie a diplomatickejsie zaplatit 600k a migitovat skody, ktore to moze napachat na renome ako sa v tom vrtat a riskovat kazdy tyzden clanok s novou spekulaciou, ako hadam pridali na motor dalsi valec, pouzili exoticke materialy na tesneni klukoveho hriadela ci nebodaj prisli na to, ako vstrekovat Verstappenove prdy do sania a ziskavat tak vyhodu pri akceleracii, proste podvadzaju. Alpine sice odchadza, ale asi tiez nestoji o skandal. Nevylucil by som ani to, ze v pripade protestu by sudne trovy tieto “odpustky” asi prekrocili.

1 Like

Nepřekvapilo by mě, kdyby právě tento případ byl hlavním podnětem pro odchod Renaultu z F1.

Spíš tam bude problém v tom, že po 11 letech PU ztrácí 30hp.

To bezesporu, ale trestat takovou sumou motoráře, který je nejslabší v poli, nemá žádného odběratele, ani perspektívu a ještě mu zhatili spolupráci s Cadilacem k odchodu z F1 určitě pomohlo.
Když někdo pravidla poruší, tak trest samozřejmě přijít musí, ale položme si otázku, zda je ten trest adekvátní a bude použitý transparentně k správným účelům, nebo jen na dokonalejšímu hlídání traťových limitů, nebo na platy úplatných komisařů?

Ja spis porad premyslim, kam vsechny ty penize za "tresty " jdou … Nevi nekdo ? Nejak se rozdeluji ? Premie pro vedeni FIA ? … Nakoupi balonky na oslavy , darky na vanoce ?

Myslím, že ve francii otevřeli kanceláře s hromadou komisařů sledují na dálku jestli jezdci dodržují traťové limity. Těch loni na A1 Ringu napočítali víc než 1 200.
Takový kvantum jeden člověk nezvládne.

WOW… a clovek by rekl , ze zrovna tady by se AI ( na tratove limity) zrovna hodila jak prdel na hrnec …

Já si naopak myslím, že hlídání traťových limitů pokud se nejedná o zkracování tratě zbytečný nesmysl. Vnější limity se nikdy neřešily a nikomu to nevadilo.

Tak o tom zadna , jak rika Pepa a Stevo … dejte tam sterk a…

Jinak tratove limity , kdy dostanes smyk , prijdes o cas a pak jeste dostanes pentli mi prijde fakt na palici .

Ja jen, ze si rikal, ze za ty penizky za odpustky plati tratove komisare na hlidani trat limitu … proto me to prislo silene …

Když se jezdily přírodní okruhy, tak traťové limity neřešil vůbec nikdo a bylo jedno jestli jely motorky, nebo auta. Dnes už trestají i motorky, což se mi zdá jako totální zhovadilost, když se právě kvůli nim pokládá asfalt už málem i na tribuny.
Kačírky jsou nejlepší řešení jak limity jednou pro vždy hodit za hlavu.

1 Like