Montoya radí Hamiltonovi, aby si vypýtal nového pretekového inžiniera | Magazín F1 - F1online.sk

Komunikácia medzi Lewisom Hamiltonom a jeho pretekovým inžinierom Ricciardom Adamim už od začiatku sezóny mierne škrípe. Podľa Juana Pabla Montoyu by si mal preto sedemnásobný majster sveta v Maranelle dupnúť nohou a zatlačiť na Adamiho výmenu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/203475/montoya-radi-hamiltonovi-aby-si-vypytal-noveho-pretekoveho-inziniera

Ja nie som sklamany s Hamiltona ,ale s Ferrari.Lewis ide dobre v Mercedese by na tom nebol lepsie.ale sklamalo ma opat Ferrari.

Zaujímavý názor teda hlavne povšimnutie od Montoyu. Zdá sa mi to ale veľmi správne a pre Hamáča dosť silné všimnutie na zamyslením sa odkazu od Montoyu. Ostatné je na Hamáčovi , on asi vie čo by potreboval najviac.

…Vet,Alo,Ham,ak nemajú víťazné auto ,tak nevedia sa vrátiť na vrchol, tuším že k nim priradime aj Maxa po tejto sezóne,:racing_car:

Lewis jezdí dobře? Aha. Ferrari není žádný zázrak letos, nicméně když se podíváš na Leclerca tak ten jezdí o třídu lépe než Sir, nelze všechno svádět na auto

4 Likes

Ferrari letos fuj, Lewis ma holt smulu.

Medvidek z Bogoty je bud strasne naivny alebo magor. Este stastie,ze tento magor nikdy neposobil vo Ferrku,lebo by ho Luca a Jean nakopali do r…i, keby chcel inziniera vytahat za usi.
Ak si mysli,ze kvalitni inzinieri len tak rastu na stromoch,tak sirovi mal poradit,aby si ich natrhal v Medvedej zahrade a doniesol so sebou.
Ked sa Sirovi nepacia sucasni inzinieri a nedokaze si s nimi vytvorit vztahy a komunikaciu,tak by sa mal zamysliet, ci problem nebude v nom. Zatial bol okolo neho len velky humbuk,ale jeho vysledky a progres ma klesajuci trend.
Ferrko spravilo chybu a vyhodilo miliony do luftu za tohto pilota.

no tak toto malo riesit Ferrari uz davno, toto neni o tom ze by HAM alebo LEC mali zly vztah so svojim inizinierom. Toto je o tom ze niesu moc schopni a komunikacia je len jeden z mnoha problemov, ved oni nevedia dat jasnu a 100% informaciu a ani nevedia vcasne reagovat ale to je problem dalej nie len inzinier. By to chcelo pozriet na celkomvu komunikaciu v time nie len medzi jazdcom a inzinierom.

Sa cudujem ze Fred to este neriesi hm…

1 Like

Ferrari především není leta schopné dát pilotům opravdu dobré auto na celou sezónu, doufám, že by se jim mohlo zadařit s novými pravidly. Zbytek je jenom omáčka okolo.

Ja si myslím,že bol by na tom lepšie. Poznal to auto. Ak by sa mu núkal McLaren pochopila by som. Ale odísť do ešte horšieho, do prostredia v ktorom nikdy nerobil. Pre mňa úplne toto bolo bludne rozhodnutie.

Ja si ale myslím,že by na tom nebol lepšie Mercedes.

Pre mňa je už v kategórii Alonso= ťahal to zbytočne pridlho, ničí si povesť.

Za mňa už žiadnu pridanú hodnotu pre tím nemal. Naopak bol negatívny, toxický, verejne ich zhadzoval. Atmosféra v tíme z môjho pohľadu omnoho lepšia, auto je lepšie ako bolo a výsledky paradoxne aj s novácikom čo už dokonca 2x technicky DNFol sú oveľa lepšie. Tím sa pohol do budúcnosti, všetci majú novú motiváciu, energiu.

Nepresvedčil,že je to autom 2x v dvoch rôznych tímoch. Naložili ho o generáciu mladší kolegovia veľmi nepekne.

Má jedinú šancu, presvedčiť o tom budúci rok, ak to nedokáže mal by pre vlastné dobro po tichu odísť

@Evap ale jazdiť len s najlepším autom dokáže kade kto. Ja by som čakala,že 7xMS tomu autu dá viac. A auto majú rovnaké, ale Charles ho dupe viac ako Russell nováčika. Výkon v F1 predsa nie je len vec absolútneho výsledku, ale aj porovnania s kolegom ktorý má tú istú techniku. A tam to bolo zle 2 roky predtym, a teraz horí ako fakľa už 2 sezónu.

Úprimne. Ja počúvam Kimiho vysielačky počas VC, a keď do toho v prenose pustia Lewisa tak mi ho je až ľúto lebo prejsť od Bona k tomuto je kultúrny šok.

On sa pýta na radu, they are checking alebo aj len neodpovedajú. To ako vtedy keď sa pýtal či pijú čaj. Tak chudák Bono stihol Antonellim, ktorý mal ten istý problém dať 3 rady, aj ich otestovať či fungujú a podľa mňa aj ten čaj vypiť, kým Ferrari aspoň niečo odpovedalo.

Ono problém je to,že to budú zase taliani. Ferrari moc iných inžinierov nemá a inžiniera na aute musí/ mal by robiť človek z vnútra. Ťažko ho tam priviesť odniekiaľ. Otázka teda je,či tých 2 nešťastníkov majú za koho vymeniť, keďže za posledné roky uz porobili zmeny. Vychovať dobrého pretekového inžiniera nie je len tak a chce to čas. Väčšinou sa roky učia v menších rolách následne idú na performance engineer kde pracujú a autom, ale nie s pilotom …kde ich teda vezmeš 2 len tak ? Hlavne ak u Charlesa si už zmenu urobil.

Pamätám si,že keď odchádzal VB z Mercedesu, tak sa chystal aj Riki Musconi späť do Brackley kôli rodine a cestovaniu. V tíme ho presvedčili, aby ešte rok ostal. Nechceli náhlu zmenu na tomto poste, ale jeho postupný odchod hoci vedeli,že v zálohe je Marcus, ktorého na tú rolu dlhodobo pripravovali a dokknca to už aj pár krat robil namiesto Bona( okrem toho že nový pilot + nový inžinier na rovnakej strane garáže by nebol ideálny). Poprosili ho, aby zostal rok pocas ktorého už nebol na všetkých VC a George začínal pracovať a Marcusom. Chceli, aby Marcus mal ešte taký flexibilný rok aj vedľa Bona, ktorý ho ďalej “učil” a piplal, plus občas vedľa Rikiho, aby si s GR na seba zvykli, s tým,že vedel o svojom povýšení.

Marcus uz nerobil Performance Lewisovi, ten dostal nového inžiniera, ale vedľa Bona strávil ešte rok, aby sa do toho plne dostal. A je z toho jeden fantastický, presný, pohotový pretekový inžinier na štýl Bona, len mladší. Ale aj napriek tejto príprave na začiatku trpel chýbami, občas bol dezorientovaný preteku z pohľadu iných áut a vynikal nie ideálnou komunikáciou v kríze. Napriek toľkej príprave mu to trvalo skoro sezónu, kým sa stal takým ako je teraz a kým si zvykol na GR.

Pozri sa teraz na Kimiho auto. Riadi to Bono, ale vymenil sa Performance engineer ( odišiel z F1). Tiež to neurobili nárazovo, ale ešte 6 VC potiahol a postupne tam dali aj 2 človeka, ktorý ho nahradil. A aj tak mám pocit,že presne v tom bode začal Kimi trošku trpieť. V Imole, v Barcelone, nie len technicky, ale mala som pocit,že aj set upovo. ( Môže to byť aj tým updatom).

Každopádne znova si musí niekto na tú rolu zvykať, hoci je to nepochybne extrémne talentovaný inžinier,ktorý na tej strane garáže odrobil pod Bonom roky. Bono si musí zvyknúť počas preteku na komunikáciu s iným človekom atď atď.

Takéto zmeny nie sú jednoduché a nie sú možné vykonať rýchlo. Ak ich robíš rýchlo, tak sa za mňa len viac a viac zamotávaš do problému.

A neviem ani, ktorému by som dala vo Ferrari tie nádejne náhrady “školiť”. To je samo o sebe problém.
Okrem toho,že by potrebovali podľa mňa inžinierov čo nie sú taliani. Ja už niekedy mám dojem,že oni majú jazykovú bariéru, nie sú tak blbí. Tam by sa ten tím ak chce byť úspešný, mal otvoriť multikulti nie viazať sa na talianov.

Lebo reálne Talian a Francúz ( Monačan) snažiaci sa dohovoriť v kríze Anglicky, bez použitia rúk, je ako začiatok zlého vtipu …hoci ešte tento Charlesov mi nepríde úplne márny len rýchlo kvasený.

A chudák Lewis, ktorý bol zvyknutý na celkom iný štýl nevraviac o tom,že Adami je stratený už roky a jediný kto s ním ako tak dokázal výjsť a donútiť ho k akému takému rozumu bol Carlos. Ako vidíme Talian v aute, Angličan za počítačom, môže fungovať nadpriemerne dobre ako dvojica. Naopak je to ale zjavne úplná kravina. Ta ich komunikácia je utrpenie. To je chaos, bordel, keď nevie tak radšej neodpovie…celé bizar.

Lebo podľa mňa aj porekadlo: “Taký si ako Talian”, pre zmätok vymyslel niekto po Tom,čo videl Ferrari a jeho inžinierov.

To bude tym, ze Leclerc je majstrovsky material a Russell je len druhorady jazdec, ktoreho zachvilu Antoneli preskoci a vymenia ho za Verstapena.

Těžko říct, co Ferrari od Lewise čekalo, kromě marketingového zisku. Je sedminásobný šampión a pravděpodobně pořád hodně rychlý jezdec, ale taky je mu 40 a v F1 kroutí 19. sezónu, to je prostě hodně. Že je na auto citlivý a je typ “běžím nebo ležím” je známá věc. Charles je jeden z nejlepších jezdců a je o 13 let mladší, i když pořád není vyloučeno, že z dobrého auta by Lewis mohl dostat víc.
Ale to jsou pořád druhotné důvody včetně toho inženýra. Ten tým včetně auta zatím nefunguje tak, jak by měl, to žádný jezdec nezachrání.

1 Like

To bude tým,že Lewis dostal ešte aj od Georga úplne rovnako tak o čom trepeš
?

Skôr to bude tým,že Antonelli je Mercedesu aj prínosný. Lewis Ferrari o nič viac čo je smutné

Ako dostal rovnako ?
2022 Hamilton 240bodov Russell 275 ------ 35bodov
2023 Hamilton 234bodov Russell 175 ------ 59bodov
2024 Hamilton 223bodov Russell 245 ------ 22bodov
2025 Hamilton 71bodov Russell 111 -------- 40bodov
Teraz je medzi Leclercom a Hamiltonom 23bodov rozdiel, medzi Russellom a Antonelim 63bodov. Antoneli 4x nebodoval a Russell jeden krat.
Vieme, ze vsetko smerom k Russellovi mierene ta boli, ale skus byt trosku objektivna. Uz od roku 2022 bolo vidno podla reakcii Wollfa, ako velmi je Russell v (ne)oblube. Je len otazkou casu, kedy sa na neho Antoneli dotiahne a kedze je to talian, ponechaju si ho a kolegu vymenia.
Verstapen uz naplno rokuje s McL ci Mercedesom… otazka casu, na to pamataj.

Urcite tam jazykova bariera je na to clovek nemusim byt vedec a proste to pocuje ze Adami chce mozno povedat aj viac ale nevie ako celkom by ma zaujmalo keby tam bol Kimi ci by tento problem pretrvaval ak ano problejem je potom jasny.

Lewis uz ma svoj vek ale ta Cina mi neprisla ako nahoda prote mal rychle auto ktoremu veril a hop zadarilo sa. Charles neni ziadne Bcko chalan je podla mna rychlejsi ako Max aj Vettel povedal ze je podla neho najtalentovanejsi a najrychlejsi.

Uz na zaciatku bolo jasne ze pokial Bono nepojde do ferrari s Lewisom tak to bude mat tazke, ja len dufam ze sa z Ferrari nestane takzvany zabijak sampionov lebo takto uz ostava len Max ak by aj ten siel k cervenym a pohorel tak z Ferrari sa stane nechceny tim.

Na zaver si myslim ze problem niesu len inzinieri ale aj ten zvysok strategovia datavi inzinieri a podobne. Ak malo ferrari problem s ludmi a ich neschopnostou mali to riesit davno ako pises najst a zaucit rok dva noveho len to by Adami robil asi bordel cize Bono bola cesta no mozno aj toho by porazilo keby mal lustit co mu to ti taliani hovoria do vysielacky. Cize ak nemaju top 1 mozno top 2 auto budu to mat jazdci vzdy tazke a len obcas sa postasti podium. Ak 2026 nebude ono tak Lewis podjde prec a Charles asi tiez ak chce este titul.

Rok 2025 by som ešte nebral ako ukončený.

To som len dolozil aktualne bodove rozostupy, lebo Kiks tu nieco naznacuje :slight_smile:

1 Like

Lenže koľko DNF mal Antonelli a koľko Hamilton ?

A nejde len o body ide aj o celkový dojem ! A tam Lewis neukázal nič viac ako Antonelli tento rok nič !

Dať jednu pole v šprinte dokázali obaja a v Číne Hamilton vyhral najmä preto,že sa tam nedá predbiehať inak by ho McLaren zjedol za živa

Inak trpí ešte viac ako nováčik.

A k tomu jednému roku kde teda Lewis porazil Russella daj prosím aj číslo TECHNICKÝCH DNF a potom prid debatovať keď sa tak hráš na dáta a objektivitu