Moje a Lewisovo auto sa líšia, tvrdí Bottas | Magazín F1 - F1online.sk

Piloti Formuly 1 obyčajne dokážu udržať zákulisné informácie či svoje vlastné dojmy v tajnosti, minimálne keď sa postavia pred britských novinárov. Keď sa však majú k niečomu vyjadriť vo svojom rodnom jazyku, ktorý nie je angličtina, zvyknú pridať aj pár “pikošiek”. Valtteri Bottas vypustil jednu takú do éteru počas víkendu v Katare.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/49599/moje-a-lewisovo-auto-sa-lisia-tvrdi-bottas

Bude nieco v oblasti motora, alebo sa jedna o vyuzitie sedych zon v pravidlach a nepotrebuju aby o tom Bottas taral finskym novinarom.
Napr. nieco v oblasti vyuzitia vykonu motora bez zmeny mapovania ci nejakych motorovych modov, ktore maju byt na cely vikend zmrazene. To by vysvetlovalo zazracny narast vykonu v kvalifikacii, alebo agresivne vyuzivanie noveho motora tak ako sme to videli v Brazilii.

Bottas to nema jednoduche.

Tento príspevok bol označený komunitou a je dočasne skrytý

ved to necitaj, alebo ho daj ignorovat :slight_smile:

2 Likes

Miesto ovsenej kase treba jest fazulu, Valteri, a urobit pod ritou dieru.

A mozno to bude len tym,ze Valterier nema rad specificke ovocie.

prerends to be overly suprised

Oni už v podstate 1.nepotrebujú aby VB mal technické info 2. Pk dajú ak to zasadne nedodrbe v nasledujúcich 2 GP lebo Perezovi neverím ze by tam bol pred Bottasom a LH asi bude pred MV.

1 Like

Mercedes začal zbierať energiu z preťažení v zákrutách či čo? :slightly_smiling_face: Mám obavu, či v nasledujúcom období s novými pravidlami nezačnú rovno aplikovať nejakú mimozemskú technológiu :alien:

Opat pohlad na moje parkovisko.
Moje a Lewisovo auto sa líšia.

Ako som už písal, je zaujimavé že v prípade Ferrari sa po zázračnom zrýchlení začali okamžite útoky a vyšetrovania na ich adresu, Mercedes si tu pri prakticky zmrazenom vývoji zrýchli s jedným monopostom pomaly o 30km/hod na rovinke čo sa niektorým týmom nedarí pomaly 8 rokov a všetci su s tým v pohode .

1 Like

Asi to nepochopis, ale Ferrari sa usvedcilo samo zvysenou spotrebou a zrychenim, ktore na GPSku videli vsetci. Maximalka je vec aerodinamiky, a to bolo celkom vysvetlene a stopnute novym meranim zadneho kridla.

Okrem toho v motore uz nemas kde byt nelegalny. Spotreba sa kontroluje od cias Ferrari a olej od cias Mercedes party modu. Z kadial inak by dostavali energiu… Z enegertaku co si beru do flasky?

1 Like

Zvysenou spotrebou by sa Ferrari usvedcilo vtedy, keby im nestacilo palivo na cele preteky,nakolko existuje limit na palivo.
Leclerc v Monze 2019 odolal tlaku Medvedov,lebo tlacil plny kotol. Ako to,ze neminul palivo, ked podla teba mal zvysenu spotrebu? Nedava to zmysel. Keby mal zvysenu spotrebu a musel by palivo setrit, aby mu vystacilo do konca pretekov,tak by ho Medved hravo predbehol. Nic take sa nestalo.

Myslis tuto monzu?

V príspevku mám napisanu inu Monzu??? Citat snad vies.
Co ten clanok dokazuje? Nic,iba teoretizovanie, mudrovanie, predpokladalo sa nieco, uvazovalo sa nad jednym z moznych sposobov a nakoniec Fia nemohla najst dokaz pri vysetrovani.
Dalsi clanok britskeho pisalka, o ktorom maju nebriti svoju mienku.
Skor ma zaujala max rychlost Ferrari o 11km/h vyssia ako Medveda. Ak podvadzali, tak to je nic oproti Medvedovi z Brazilie, kde bol rozdiel 30km/h. Medved aj podvadzanie posunul na vyssi level.

ako s tebou diskuisa za nula. nevadi. tak napisiem aspon ine. ak by sme pripustili, ze mercedes podvadza, tak aj podvadzat treba vediet. Ferrari podvadzalo okato a prisla direktiva na zaklade info od mercedsu a ostatnych timov a zastavili to. teraz sa len vsetci obezraju zprava dolava, hore dole a nikto nic netusi. ani len nevedia povedat FIA, ktory direktivu treba zmenit aby ich zastavili… je to na smiech… a konkurencia spi… alebo mozno je vsetko legalne :slight_smile: ale to nemozeme pripustit lebo to vsetkych antifans mercedesu roztrhne od zlosti :slight_smile:

PS: ten clanok popisuje nepriame dokazy a indicie, ktore smeruju k jednemu zaveru. k zaveru, ktory vyriesila direktiva. to ze to zasiahlo a spomalilo jeden tim je prinajmensom zaujimave… tak isto je zaujimave, ze ta ista direktiva plati stale aj dneska

Jedine na co sa rozp strop nevztahuje je vyvoj motora. A to nielen hardver ale aj softver. A to je to kde ma Hamilton momentalne vyhodu. Mercedes zuzenou podlahou stratil pritlak na zadku a ked nasadili vacsie kridlo tak mali nizsiu maximalku. Kde sa im ale oplati natlacit prostiedky je motor. Jednak tam nie je strop a jednak to mozu pouzit v novom aute.
Zakaznici uz tiete vychytavky nemaju naproti tomu napr. Ferrari si este moze dovolit do tohto investovat a suboj o tretie miesto aj podla toho vyzera.
Bohuzial pre Verstappena ani Honda uz do vyvoja sucasnej PU vela usilia uz nevklada. Teda v porovnani s Mercedesom.
Ja si myslim, ze Mercedesu nejaky cas trvalo nez si nasli cesty ako obist zakaz vyvoja PU. Nemyslim tym, ze podvadzaju, ale povedzme, ze nasli sposoby ako “zlepsit spolahlivost” pri adekvatnom vyuziti vykonu navyse.
Verstappen a Redbull su v suboji o titul odkazani na nejake nepredvidatelne okolnosti. Porucha, jazdecka chyba, vyvoj na trati, ktory by zahral extremne proti Lewisovi a pod. Bohuzial vsetko z toho skor postretne Redbull ako Mercedes.

1 Like

Ja ti nekazem diskutovat so mnou,robis to dobrovolne.
Kde je dokaz,ze Ferrari podvadzalo? Fia nic take nenasla. Clanok len pojednava o jednom moznom sposobe vyuzivania sedej zony Ferrarim,priamy dokaz tam nie je. Direktiva zatrhla tento sposob vyuzivania sedej zony, na co doplatilo Ferrari. Keby na tu sedu zonu dosiel Medved, tak by to on vyuzival a direktiva by zasiahla jeho. Na tom nie je nic zaujimave ani prinajmensom. Smutne je len to,ze Fia na to potrebuje pomoc Medveda,pricom takto promptne nereagovala pri vyuzivani sedych zon Medvedom, napr.partymod. Dvojaky meter a politicky vplyv Vlka je stale pritomny. V sucasnosti to Vlk dotiahol do dokonalosti a dosiahol moralne dno.
Mna ale zarazila ina vec. Ty si schopny sympatizovat s podvadzanim Medveda, lebo to vedia robit lepsie ako ostatni. To fakt? U ostatnych ti vadi, ze podvadzaju, lebo to vraj robia okato, pricom Fia nato neprisla,ale u Medveda nevadi? Chapem, ze oblubencovi sa male hriechy odpustaju, ale ze takto okato zahodis svoje moralne zasady, to je prinajmensom prekvapive.
Este k tomu,ze preco vsetci az na jedneho seru na sucasne Medvedove praktiky. 3 otroci Medveda si nebudu kadit do vlastnej tlamy,lebo z motorovej vyhody budu neskor tazit aj oni a zvysku nejde o titul a nemaju politicku silu na boj s Vlkom. Jedine Malinovke nejde len o fazulky,preto hlasno vrieska, ako ked Vlk zavyjal v 2019 proti Ferrari.

S poslednym odstavcom suhlasim a o titule uz je rozhodnute.
Co sa vyvoja motorov tyka,tak zase je to o politickom vplyve Medveda. Renault a Honda su slabi, aby vzdorovali navrhom a napadom Medveda ohladom motorovych predpisov. Nikdy sa im nepodarilo presadit nieco vo svoj prospech. Ferrari zase dostalo po prstoch v roku 2019, lebo sa snazilo kopirovat praktiky Medveda a sucasne vedenie nema politicku silu presadit cokolvek, co by narusilo Medvedovu dlhorocnu dominanciu.
Tato formula je nahony vzdialena od pestrosti a zaujimavosti 70,80 a 90 rokov. Totalita ako vystrihnuta z ucebnice.

ja som fanusik technologie a vykonu a budem fandit timom, ktore dokazu prinasat kvalitne a revolucne novinky a spravia najviac preto aby vyhrali, vratane politiky v tom zahrnutej. ocakavam, ze titul vyhra tim, ktory bude najblizsie k hrane pravidlam a je prirodzene a ocakavam, ze obcas niekory tim prepiskne pravidla a ocitne sa na tej druhej strane. potom logicky pride protes/direktiva a problem sa vyriesi. nechcem ziadne likvidacne tresty pre ziaden tim.

a teraz par komentov k tomu co si napisal:

1.) Diskutovat sa s tebou neda lebo nepocuvas argumenty a melies si svoje. popieras priame a neprame dokazy a fakty. npr Ferrari nepodvadzalo len ho ziasiahla direktiva… ja sa pytam preco ho zasiahla direktiva ked nepodvadzalo?

2.) FIA vzdy bude potrebovat pomoc timov. VZDY. preco? matematika + peniaze. FIA zamestnava kolko technickych delegatov? 10? a kolko inzinierov zamestnava tim? myslim ze ked spriemerujeme tak kazfy tim ma 500-1000 inzinierov - spolu je to 5000 mozgov v roznych timoch a kazdy z nich moze prist s revlolucnou myslienkou v sedej zone. no kto bude lepsi v technickej stranke 5000 ludi vs 10 FIA? nehovoriac o technike v garazi a simulatoroch.

cize FIA nikdy, NIDKY, nebude schopna odhalit podvadzanie bez spoluprace konkurencnych timov. bude schopna odhlait len tie, kde to timy vystrcia rovno do telky, ako flexi kridla

3.) party mod nebol nelegalny ani seda zona pravidiel. rozne motorove mapy sa pouzivali 10tky rokov predtym ako nejake Wolf prisiel do F1.

4.) U ostatnych timov mi vadi, ze ked chcu prelizt na druhu stranu pravidiel, tak sa pri tom nechaju prichytit. ( priklad Ferrari z clanku kde deklarovalo ine mnozstvo paliva, ked tyzdne predtym sa uz hovorilo o spotrebe)

5.) to, ze vsetci su spokojni tam kde su nie je problem Wolfa a Wolf urcite nie je stelesnenie vsetkeho zla v F1. ved sa len pozri aka slaba je konkurencia a vyskrtni body Mercedesu zo sezony. titul by mal Redbull s brutlanym naskokom… kde je Ferrari a spol? a to ze dostavaju na prdel od Redbullu je tiez chyba Wolfa a mercedesu?