Mercedes začína odznova. Zmeníme každý jeden komponent, zastrája sa Wolff | Magazín F1 - F1online.sk

Síce sa o to v maximálnej možnej miere usiloval, no Red Bullu sa napokon nevyrovnal. Reč je pochopiteľne o Mercedese, ktorý napriek druhému miestu v Pohári konštruktérov zaostal v uplynulom ročníku ďaleko za očakávaniami. Nemecký celok preto hodlá pred nadchádzajúcou sezónou začať odznova, a to doslovne. Zmení totiž koncept, a v rámci neho vraj každý jeden z komponentov.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/136582/mercedes-zacina-odznova-zmenime-kazdy-jeden-komponent-zastraja-sa-wolff

RB F1 se nám začíná dokreslovat.
Na jaře uvidíme i kopírku Red Bullu i v červených barvách. Jediný tým který bude mít k RB nejdál asi bude pouze Sauber, kterého opustila Alfa Romeo a Audi je ještě hodně daleko.

Načež RB přiveze auto bez sidepodů a všem ujede o další vteřinu :slight_smile:

Ne, nemyslím si, že by tohle hrozilo, ale kdyby tohle Newey udělal a fungovalo mu to, tak by Tota a Lewise ranila mrtvice - tohle by fakt nerozdýchali :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Ze začátku roku tak tomu být skutečně může.
RB už pouze inovuje, ale všichni ostatní musí vymýšlet vše co ještě nedokázali okopírovat.
A jestli se rozhodne Mercedes o jiné rozložení váhy, tak bude hezkých pár závodů trvat, než s novým vozem zorientují.

Ferrari vie ako to robiť aj nerobiť, kdeže mali 2 odlišné prístupy 2 roky. Teraz by to mohli zúžitkovať zobrať trochu RB a pridať vlastné skúsenosti po 2 rokoch a dáta. MERC 2 roky stratil, keď do dnes nechápe správanie W13 a W14.

Ferrari s Merglem v současnosti patří na jeden krtinec.
Oba týmy se vydaly slepou uličkou a teprve po dvou létech uznali porážku.
Sladká to odměna pro Adriana s Red Bullem. A zcela zasloužená. :+1:

1 Like

Ferrari nebolo v slepej uličke ale Binottova neschopnosť bojovať proti TD39 a jeho vývoj boli legendárne

Sámotné jmenování Binotta šéfem týmu byla slepá ulička.

Asi tak… Ferrari udělalo v loňském roce vůbec nejlepší auto na původní znění pravidel - sice dost skákalo, ale při tom bylo výkonově prostě nejlepší, RB s nimi držel krok, ale lepší nebyl.
Jenže pak si Toto vyloboval TD, na což těžce doplatilo právě Ferrari a RB to naopak spíš zrychlilo a od té doby se už ve Ferrari nedokázali na úplný vrchol vrátit.
Upřímně by mne fakt zajímalo, jak by to v minulém roce (a možná i letos) dopadlo, kdyby nebylo té komedie Mercedesu a změny pravidel uprostřed sezóny. Klidně se vsadím, že i kdyby Max nakonec vyhrál, tak by bez té změny minimálně trval boj o titul daleko déle a mělo by to důsledky i do letošní sezóny.
V tomto kontextu mi fakt přijde supersměšné, když na “nudu a dominanci Maxe” nadávají právě fanoušci Mercedesu - vážení za tu dominanci může z nemalé míry především šéf vaší vlastní stáje, sorry :frowning:

2 Likes

Presne tak. Tem zoufalcum a frustratum je ale tezky to vysvetlovat.

Binotto bol menovaný lebo čerstvo nový šéf Elkann sa rozhliadal. Binotto využil príležitosti obrovskej straty Marchionneho a začal sa vyhrážať Elkannovi, že pokiaľ ho nemenuje šéfom tímu, tak odíde aj s veľkou časťou inžinerov do MERKU. A to si ako nováčik Elkann nemohol dovoliť, tak pristúpil na jeho hru. A keď je teraz politicky silnejší pri prvej možnej príležitosti ho vykopol a dosadil tam niekoho komu verí. Však od 2019 pod koniec 2022 sa Elkann v živote Binotta nezastal. A na trati sa ukazoval minimálne. Tento rok tam bol viackrát ako za celé obdobie Binotta.

1 Like

Som našiel screen, kde chcelo Ferrari poslať vettela do boxu kvôli undercutu a bol takýto GAP :rofl: :rofl: :rofl:

Že je Binotto škodná se dalo poznat okamžitě. Nedával jsem mu déle než půl roku. Ferrari se ale masochistické sklony zalíbily a Binotta si ponechali až do konce minulého roku.

Myslím si, že Binottovi moc nakládáš.
Pod Binottem bylo Ferrari silnější.

Asi máme každý jiné oči. Já viděl, že pod Binottem se Ferrari pouze propadalo.
A kdo ví jak by Ferrari dopadlo, kdyby FIA nepoužila kličku neveřejné dohody.
Letos pod vedením Vasseura se Ferrari konečně stabilizovalo a to se Fred teprve rozkoukává.

2019 divné motory
2020 vpiči
2021 vpiči lepšie
2022 super do TD39

Je to složitý. Je to nesmírně chytrej a schopnej chlapík. Možná jen nemá vůdcovskou auru a schopnosti. Třeba jako Vowles. Z něho jsem unešený. Taková božská aura.
Každopádně by jeho mozek v F1 neměl chybět.

Problém je v tom, že Binotto vytáhl Ferrari na čelo vždy na nějaké ilegalitě a potom to byly těžké sezóny.
Viz. 17,18 hebo 22.

No za měsíc, to bude pomalu rok, co zahradničí.
Tak kam zamíří? :slight_smile:

Binotto nejspíše bude skvělý technik i slušný organizátor, ale vést celý tým na něj bylo moc. Jako technik nejspíše strkal nos i do věcí kterým moc nerozuměl. Třeba aero.
Ale největší problém měl při práci s lidma. Takový chaos jaký jsme mohli vídat v boxech byl neuvěřitelný. Skoro by se dalo říci, že tam škodil jeden druhému. V tomhle směru bylo Ferrari nejslabším týmem v poli.
Však taky první věc na kterou se Vasseur zaměřil byla práce v boxech a hned tam přetáhl pár lidí ze Sauberu.

První rok ve Ferrari má Vasseur za sebou a je vidět jak Ferrari zabralo. Věřím, že se Ferrari bude dále zlepšovat.

toto je treba zdoraznit, pretoze Ferrari v boxoch boli casto naozaj na smiech a tento rok boli prakticky v jednej lige s takmer dokonalym RB a extremne zlepsenym McLarenom (pre ktorych toto bola achilova pata tiez doooost dlho)

Ferrari urobilo pod Vasseurom velky pokrok vo vela malych veciach, auto napokon nebolo az tak hrozne a dokonca v zavere boli silnejsi ako Mercedes, ktory mal az do teraz dlhodobo snad najlepsi sezonny vyvoj. Ano, RB bol pridaleko, ale Ferrari napokon hoc neziskalo to 2. miesto tak sa da povedat ze rozhodne neprepadlo (a ako jediny ziskali vitazstvo mimo RB).

Este “opravit” strategov, vysvetlit Charlesovi ze treba obcas pouzivat pri jazde hlavu, Carlosovi aby sa vyhybala smola a pokial Mercedes zazracne nepochopil tieto pravidla a nepride so superstrojom, tak myslim, ze buduci rok Ferrari bude jasne pred nimi. Otazne je, ako to bude v porovnani s RB a McLarenom…