Mercedes: Oba monoposty boli na štarte rovnako ťažké. Rozdiel nespôsobili len pneumatiky | Magazín F1 - F1online.sk

Mercedes mal už viac priestoru preskúmať, čo všetko prispelo k nedeľnej diskvalifikácii Georgea Russella. Dospel k tomu, že pneumatiky nie sú jediný faktor, ktorý znížil hmotnosť auta o 1,5 kilogramu a podpísal sa pod jeho vylúčenie z veľkej ceny.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/166610/mercedes-oba-monoposty-boli-na-starte-rovnako-tazke-rozdiel-nesposobili-len-pneumatiky

No tak jestli to bude ojetymi pneu a nedovazenim, tak to jooo…kdopak to tam asi zapomnel dat.

Jeste me napadlo, ze si dotycny spletl vuz a misto Russella dovazil Hamiltona :slight_smile:

Niekto tam niečo zle vypočítal. Alebo zabudli že pri jednej zastavke opotrebuju gumy ovela viac. No je to jedno. Stale si stojím za tym ze dovažovať hmotnosť pneumatík aby bola či pri jednom alebo 50kolach na konci rovnaka je totalna blbost. To uz rovno nech dovazuju aj palivo. Uplne ten isty pripad.

Ked kilo ci dve nepredstavuju v casoch rozdiel, mali to na to auto nalozit. Len mi je divne, ze teamy lakuju minimum auta, aby usetrili par stoviek gramov a Shovlin povie, ze dve kila nehraju rolu. Kazdopadne, diskvalifikacia je problem Mercedesu, nikoho ineho. Doska, olej, gumy, potenie jazdca, vsetko maju zakalkulovat. Len vo finalnom zuctovani za VC belgicka pri Russellovi svieti nula a pri Hamiltonovi 25 miesto 18.

8 Likes

Dovolim si tvrdit, kdyby byl Russell dovazeny, tak HAM by ho krasne dostal.

To je krásný příklad toho, když někdo znalý něco poví a předpokládá, že mluví k odborníkům, tak necítí potřebu to dovysvětlit…
Potom to samozřejmě neodbornou veřejnost totálně rozhodí, protože z toho má zmatek.

Na autě existuje odpružená hmota a neodpružená hmota.
Každá se chová ale úplně zásadně jinak a její snižování, nebo zvyšování má rozdílné následky.
Popisovat ty rozdíly určitě nechcete, takže jenom dodám, že lak na karoserii je hmota odpružená, kdežto guma na pneumatice je hmota neodpružená…

1 Like

Takto ma na to nenapadlo sa pozriet, ale nemyslim, ze narazal na tuto problematiku. Lebo to, co oni na auto nedali bola odpruzena hmota (zavazia). Takisto Russellov pot, spaleny olej ci podlahova doska. Jedina variabilna neodpruzena vaha su gumy a brzdy a to team v podstate nema ako ovplyvnit.

Poriadne tie vztahy nepoznam, viem, ze v podstate chces mat co najmenej neodpruzenej hmoty pre lepsi handling (napr. Chapmanove vnutorne brzdy), nic to nemeni na tom, ze ked chces splnit minimalnu vahu, musis to dovazit na odpruzenej strane…

1 Like

Když to úplně zjednoduším, tak u odpružené hmoty zpomaluje především gravitace, odstředivá a dostředivá síla a u neodpružené hmoty gyroskopický efekt, což je noční můra každého konstruktéra a motorkáře.

A ještě nejdůležitější post dneška…

Nezapomeňte, je to povinné

Pokud týmy musí počítat s olejem, brzdami atd., tak nevidím jediný důvod, proč by měla minimální hmotnost zůstávat 798kg, když to závisí na tom, kolik žmolků sesbíráš

A to bylo keců, že chtějí snižovat hmotnost…
Klidně to můžou dát na 793kg

Ano ale je to zas zavadzajuce, lebo to je uplne irelevantne kedze zavazie ktore potrebovali pridat by urcite nevesali na kolesa…
A to ze s Hamiltonom mal rovnako tazke auto svedci o tom ze isli riadne na hranu a jemu by sa stalo to iste keby chcel ist strategiu co Russel, je to praveze este vacsi problem a nie ospravedlnenie…

Jak proste…
Tie prepocty su na milimeter, gram ci mikrosekundu.
NIKTO vovec nepredpokladal, ze existuje verzia 1 pitstopu. Nikto s tym nepocital… ani Mercedes.
Zachmurene ksichty co uz vedia… vedeli a predpokladali. KONEC FILMA.

Russell i Mercedes dopredu vedel ze pojede jednu zastavku, Hamilton mozna taky, ale sli do toho jen s jednim autem, dost mozna cilene, to neni nikdy jasny jak to je.

chudak Kimi

Preco? :slight_smile: Akoze priskoro?

podla mna ano, Toto Wolff moze byt silny, ale niesom si isty, ci Antonelliho ochrani pred samotnym Antonellim, ak mi rozumies. Neverim tomu, ze Wolff mu naordinoval sa vyjadrovat do eteru, ze nevie sam ci ma na F1

avsak rad sa budem mylit, ak sa Kimi potvrdi, ak sa Doohan potvrdi, tak budeme mat aj s Bearmanom 3 novacikov na gride, co je za mna parada, bude show :smiley:

Jestli je pro něj místo teď, musí do toho jít. Za rok-dva taky místo být nemusí, družba s Williamsem zdá se už nefunguje. Lepší než po vítězství v F2 sedět na lavičce bez reálné šance na postup.

1 Like

Ano, sam som na to velmi zvedavy…
Bolo by fajn, keby Kimi mal prve poriadne skusenosti uz tuto sezonu vo Williamse, aby to v Mercedese nebolo o to tazsie a sokova terapia.
Ale zase chapem, ze nechce Toto o neho prist a mozno sa osvedci hned ako Lewis :smiley:
Aj ked bohate bude stacit, ak bude na Georga stracat menej nez pol sekundy a nebude moc burat :slight_smile:

ked mne toho Russella bude este aj luto coskoro :smiley: osvedcil sa pri Lewisovi, aby mu tam dali zase mladeho zboznovaneho superboha (aspon tak ho oznacuju fans)

Mne ani nie :smiley:
Moze byt rad, ze Lewis odchadza a bude urcite jednotka, tak sa musi ukazat.
Ak sa neukaze ako majstrovsky material, ale auto bude top, Max ho rad nahradi :smiley: