Mekies priznal, že Red Bull pokračuje vo vývoji, aj keď to ovplyvňuje budúcoročné auto | Magazín F1 - F1online.sk

Tímy hrajú v tejto sezóne hru na rozdelenie zdrojov. Podobne ako pri každej zmene pravidiel sa musia rozhodnúť, koľko zdrojov a úsilia venujú do odchádzajúcej generácie monopostov a ako veľmi skompromitujú vývoj na budúci rok. Väčšina si vyčlenila na túto sezónu len menšie zdroje, ak vôbec nejaké, ale jednou z výnimiek je Red Bull.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/215935/mekies-priznal-ze-red-bull-pokracuje-vo-vyvoji-aj-ked-to-ovplyvnuje-buducorocne-auto

Pokracujte co nejdele.

2 Likes

Už jsem to psal jinde a stojím si za tím - představa, že omezení vývoje 2025 je nějaký obrovský klad pro 2026 je až na hranici nesmyslu. Jednak stejně bude strašně záležet na motorech, což je jiná položka.
Hlavně ale spousta věcí reálně ověřených letos se bude hodit i za rok - zcela jistě je kladem to, co je i v článku, tedy lepší kalibrace CFD, tunelu a dalších procesů, ale některé věci se mohou použít i téměř přímo.
Ono to fakt nestojí tak, že každých 100k EUR vynaložených na vývoj letos je automaticky 100k mínus na 2026. Prakticky vždy to ve vývoji něco přinese, což část nákladů zdůvodní i pro další rok, ale výjimečně některé komponenty mohou být i jasným plusem, protože se něco otestuje reálně na trati, což je vždy lepší než simulace.

1 Like

Rozumím ti, ale, vývoj aera v nových pravidel teď představuje období obrovských zisků. Maj různé cesty a filosofie které je třeba prověřit, ověřit, to stojí čas a peníze, obojí jsou omezeny a musí se dělit s letošním rokem. Investovat do letoška neefektivní je, to je prostě realita. Ale, na druhou stranu to chápu, RedBull není mimo hru v PJ, a některé věci byly třeba dořešit protože očividně byl tam problém který je omezoval, a bylo prioritou tomu přijít na kloub. Něco tam v posledních upgradech udělali správně, o tom není pochyb. To pomůže v tom týmu spoustě věcí, včetně nálady a to nikdy není nicotná záležitost.

3 Likes

Z ich strany podla mna celkom zaujimava stavka “na remizu” s priemerne dobrym kurzom a nizkym vkladom. Ziskat vela nemozu, resp. tohtorocny titul by bol ako jackpot, ak by to vyslo, ale ak nie, nestratia vela, mozu len ziskat. Ak vedia, ze buduci rok na tom budu zle motorovo, mozno si povedali, ze im je jedno, ze budu na tom zle aj po stranke auta, ved to skryju za motor. Na druhu stranu, pockaju si na konkurenciu a jednoducho zanalyzuju najlepsi vyvojovy smer a tym sa vydaju. Aj McLaren teraz ukazal, ze zaciatok generacie pravidiel nemusi nic znamenat a ze sa to vsetko da rychlo dohnat a byt top. Suma sumarum, skusia stastie tento rok a obetuju jednu sezonu, v ktorej aj tak vedeli, ze zrejme by nedopadla dobre. Najvacsi risk vidim v tom, ze ak to nedopadne vobec dobre, riskuju uplnu stratu vitaznej mentality a pripadny rozvrat (ktory uz zacal aj kym sa darilo).

Ja si osobne myslim, ze u mclarenu je to tim, ze tam prislo dost top lidi z RB teda… :)) Celou dobu se v tom placali, nez tam presli a pracovali na tom. Za zminku stoji dva, co byli v top urovnich toho korporatu - Marshall a Courtenay.

3 Likes

Idú hop, alebo trop. Tento rok je to malá, ale posledná príležitosť získať titul. Potom na veľa rokov RB bude auto zo stredu poľa.

1 Like

Rovnaky pristup zvolili aj v 2021 a nakoniec sa to celkom oplatilo. :stuck_out_tongue:

No ale na to v podstatě nerážím - při pokračování vývoje 2025 sice možná nezvládnout nasimulovat tolik variant, ale zase je celkem reálné, že budou mít pro to, co rozjedou, lepší korelaci s realitou atd.

Ono je to reálné ježdění opravdu k nezaplacení a pokud třeba u nového křídla budou naživo vidět, jak sedí teorie s praxí, tak to pomůže strašně moc. Pokud je pravda, že letošní problémy RB byly dost i o blbé kalibraci CFD a tunelu, tak pak jim naopak další vývoj může pomoci úplně zásadně.

Jasně, ideální stav je, pokud jim 2025 sedělo vše od začátku a posléze mohli dost šetřit na 2026, tak to má možná McL. Ale na druhé straně pokud jim to nesedělo, tak mi přijde o dost lepší pokračovat jako RB než se na to vykašlat jako třeba Alpine a myslet si, že to za rok bude lepší. Je klidně možné, že jen stráví víc času produkováním chybných dat…

To auto pro příští rok má s letošním společného jen to, že tam jsou 4 kola. Je to největší změna pravidel v historii F1.

A máš snad pocit, že s tou změnou přestanou platit fyzikální zákony, aerodynamika, atd?