Marko odmieta prestup Verstappena aj odchod Cunodu | Magazín F1 - F1online.sk

Red Bull sa po pretekoch v Rakúsku nemá čím pochváliť. Na internete sa dokonca objavila hrozivá štatistika, podľa ktorej od Veľkej ceny Španielska získal Sauber o jeden bod viac ako Red Bull. Do toho všetkého prišli špekulácie o prestupe Maxa Verstappena, ktoré Helmut Marko absolútne zmietol zo stola.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/205776/marko-odmieta-prestup-verstappena-aj-odchod-cunodu

Uz som sa zlakol, ze dnes tu k Verstappenovmu odchodu z RBR nic nebude :grin:

1 Like

Marko přestup odmítl, tím to asi končí :smile:

2 Likes

Je to zvlastna doba.
V minulosti bolo bezne, ze pilot bol kazdy druhy rok v inej stajni.
Lewis 11 rokov, Maxo 10 rokov, Schumi 10 rokov …

1 Like

Dříve F1 žila jinak. Mnohem rychleji.
Vývoj vozů nebyl nucený na mnoho roků dopředu jako dnes, ale týmy mohly přijít s převratnou novinkou každý rok a často se nejednalo pouze o jeden tým, ale zhruba 4x do roka se nějaký tým vytasil s velkou šlehou.
Každý tým tahal pilku pouze chvilku a musel být pořádně ve střehu s čím se vytasí konkurence.

Taky život jezdců běžel mnohem rychleji. Bohužel velice často až příliš rychle.
Taky práce jezdců byla mnohem náročnější. Šalt páka a nebyly žádné posilovače brzd a řízení.
Holt odjet závod byla pořádná lopota.

Dokonce i smlouvy probíhaly mnohem rychleji. Jezdec vyšel z garáže nasjaný, šel vedle, tam si s majitelem jiného týmu plácl rukou a nová smlouva byla spečetěná.

3 Likes

Od svojho príchodu vedel, že prvý rok stačí prežiť, a potom bude bojovať o tituly. Bol tam kým bojoval o tituly. Potom tam bol, lebo nemal kam inam, do RB by preskočil hneď v 2023 keby ho chceli.

Už v druhom roku bojoval o titul a odvtedy až do 2005 každý rok.

Prišiel ako tínedžer, prvé roky získaval skúsenosti a bola éra Mercedesu. Potom prišla jeho éra, odchod by bol nelogický. Až teraz je čas na prípadný odchod.


Ferda to celkom dobre vystihol. Kedysi boli pravidlá volnejšie a často mohol hociktorý tím prísť s vychytávkou, ktorá by úplne zmenila poradie. V súčasnosti sa pravidlá dlhé roky takmer nemenia, sú tam len kozmetické zmeny.

2014-2021 a 2022-2025 sú éry jedných pravidiel. Tie zmeny by mali byť častejšie a väčšie, potom by sa aj jazdecký trh viac hýbal. :slight_smile:

Dnes je praca jazdcov tiez narocna, len v inej podobe. Mnozstva PR povinnosti, kazdy musi dobre rozmyslat, co povie aby neurazil niekoho v teame, komisarov, sponzorov… Piloti maju podla mna ovela vacsie medialne povinnosti, musia zvladat ovela vacsi mentalny tlak, lebo media a verejnost prekrutia kazde slovo co povedia ked chcu.

Iste, doba sa zmenila, je to prirodzene, ale nemyslim si ze v celkovom pohlade to dnes maju piloti lahsie. Je to ako porovnavat stavebneho robotnika(dobre stara era zavodenia v F1), ktory sa narobi fyzicky a kancelkrysu(kvazi moderni piloti), ktory sice nepride domov az tak fyzicky unaveny, ale mentalne je z neho zelenina a nema chut dalej na nikoho rozpravat ked sa vrati domov. Staci jedna jazdecka chyba a rozobera sa to tyzdne

1 Like

V době šaltpák se o sebe piloti po fyzické stránce určitě tak nestarali jako teď. Byla to spíš individuální záležitost. Pamatuju si, že Lauda byl v tomhle výjimka, že měl osobního kouče. Jak to zvládali nevím, ale podle mě jsou současní piloti i po fyzické stránce připraveni líp.

2 Likes

Už jen poslouchat inženýry jak melou stále dokola “šetři gumy, šetři palivo, šetři motor, nejezdi přes obrubníky, …” musí být pro každého závodníka na mašli.

Jak v čem.
Dnešní jezdci kňučeli že je moc závodů. Jejích konkrétně Alonsová představa byla myslím 18 závodů do roka jako strop.
Dříve jezdci přeskakovali ze série do série a nebyla vyjímka, když odjeli 60 závodů v roce bez posilovačů a s fofr klackem.

Přitom jezdci vždycky byli sportovci a hráli tenis, třeba jako James Hunt. Vodní skutry, lyže, kola, sněžné skutry, motocross a jiné dnes zakázané aktivity byly na denním pořádku.

A sex? Ten byl tehdy nejbezpečnějí sportovní aktivitou i bez ochrany.

To nevím. U pilotů, které si já pamatuju, si nevybavuju, že by jezdili další soutěže. Každá doba má svoje, ale že by současní piloti byli hůř připravení po fyzické stránce se mi nechce věřit už kvůli tomu, že je příprava daleko propracovanější a komplexnější než dřív.

2 Likes

Tu dobu jsi zažila. Jen informace byly tehdy poněkud těžce dostupné i pro Luboše Pecháčka.
Bonton ale tvrdí, že je to celkem nedávno, jen jsi se tehdy zrovna jednou rukou malovala a druhou konejšila své spokojené dítka. :innocent:

Se speciálním tréninkovým programem prý přišel Senna a po něm Schumi.
když si ale vzpomenu třeba na Fanánka, tak ten sportoval celý život už od dětství a u jiných závodníků to určitě moc jiné nebylo.

Tak to je možné. Fakt je, že určitou dobu jsem F1 moc nesledovala :slight_smile: .

Se sportovním vytížením s kočárkem od řezníka, přes zeleninu, mléčné bary až po čaje o páté moc času na “internet” nezbylo. :grin:

Ferdo… zavolej doktora, píchá mi u srdce.
Asi mě klepne.

NEJNOVĚJŠÍ ZPRÁVY Z FORMULE 1

Mercedes, konkrétní jednání s Maxem Verstappenem
Nizozemec je připraven se v příští sezoně uvolnit.

1 Like

Kardiolog doporučuje: Betaloc Zok, Verospiron, Tritace, Furon, Orcal, Warfarin, Sortis, Kalium.

Dále se doporučuje pomalá chůze, dýchací cviky, žádné nervové vypětí a hlavně nesledovat politiku. :grin:

1 Like

… a F1 :smile:

1 Like

F1 může. Tam se člověk zasměje a kroutěním hlavy posílí krční svaly. :slightly_smiling_face:

Klid Puffe, z RB nikdo neodchází.

Max opakovaně slíbil že dodrží kontrakt s RedBullem do 2028 a pak se uvidí, na to bych nezapomínal.

2 Likes