Marko o Pérezovi: Veľký úspech je už len to, že ho Max nezničil | Magazín F1 - F1online.sk

Red Bull opúšťal Bahrajn s plným bodovým ziskom. Na trati teda nemohol urobiť nič lepšie a nemohol dosiahnuť viac. Tlaku odolal aj Sergio Pérez, ktorý v kvalifikácii trochu zakopol, ale v sobotných pretekoch naplno využil pretekové tempo monopostu RB20 a prepracoval sa na druhé miesto. Mexičan tak po prvom súťažnom víkende dostával pochvaly.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/145369/marko-o-perezovi-velky-uspech-je-uz-len-to-ze-ho-max-neznicil

Ale Max ho predsa znicil.

Checo neměl ideální kvalifikaci, ale závod upřímně řečeno zajel téměř dokonale. Na Maxe ztratil už tím, že se nejprve musel probít zezadu a pak už to evidentně hodně manažovali, prostě si držel mírný náskok na Sainze a jinak se spíš šetřilo.
Kdyby podobně jezdil i nadále, tak si upřímně dost možná pozici v RBR udrží (nechme stranou jakékoli spekulace o rozpadu kolem Hornera), takhle nějak by měla dvojka fungovat.

Na okraj, tady jsem naprosto nepobral hodnocení od Krále v Eisking debriefingu, při vší úctě jeho čtyřka byla až vyložená hovadina, to prostě nemělo hlavu ani patu. Števo byl v tomto případě realitě daleko blíže…

Tie ich hodnotenia by som bral s úplnou rezervou. Jeden čumí celý čas na X/Twitter a nesleduje dianie na trati a druhý chce byť najmúdrejší za každú cenu. A potom idú hodnotiť… :smiley:

2 Likes

Já bych v tom posledním dílu u bodování vcelku nic moc nerozporoval (že bych někomu dal o jeden bod více nebo méně není spor, to je normální) - právě ale jediný Peréz byl ze strany Krále naprosto ustřelený a to mne překvapilo.
On na Pepu koukal i Števo docela s otevřenou pusou, to evidentně nechápal ani on…

Na druhou stranu…Dostal od stejného auta nálož v kvaldě i v závodě na stejný strategii. 22s nebo kolik není žádný úspěch, jak prezentuje Marko.

4 možná přísný, ale 8 Perezovi nebo kolik to Eisele dával, tak to je možná ještě víc mimo.

No dát dvě dvojky jezdcům Alpine, to je spíše o autu a to by nemělo být :man_shrugging:

U toho Alpine to ale sami říkali, že jsou si vědomi toho, že tam není co hodnotit a vlastně body nemají smysl - to lze brát za korektní.

Ad Perez - lze ho kritizovat za kvalifikaci, to jistě, ale za závod moc ne. V závodě sice ztratil 22s, ale minimálně 10s, spíš malinko více najel Max ještě předtím, než se Checo dostal na druhé místo.
Počítat, že ztratil přes 20s je proto docela demagogie, reálně z hledisko skutečného tempa je to tak polovina, což mi na týmovou dvojku nepřijde nijak extrémní.

Jo…
Měl bys hodnotit spíš jezdce k autu a ne auto k jezdci. Dvojky asi ne, ale vždyť to je jedno. Ani jsem nevěděl, že jezdí. :grin:

No, Max to měl na pohodu a kdo ví kolik by mu dal kdyby na to jel full. Ale jako určitě, dát mu 4 je mimo. Kolik by mu dali kdyby se Max třeba vysekal v prvním kole?

No nebudu kecat, o jejich závodě nevím prakticky nic :face_with_hand_over_mouth:

Já sám za sebe bych dal Checovi 7 - za závod 8, to by nadsazené nebylo (z pohledu pohody a nervů vedení RBR to bylo spíš 9), ale za kvalifikaci tak maximálně 6, souhrn obojího je pak zhruba ta sedmička…
Žádná senzace, ale ani náhodou ne propadák. Podle mne pokud by takto jezdil i nadále, tak si dost možná udrží pozici vedle Maxe i na další rok, RBR od něj totiž chce přesně tohle… Nějaká jízda na hraně s rizikem chyby je u Pereze z hlediska týmu spíš nežádoucí, daleko raději uvidí klidný výkon v dobrém standardu.
Tedy přirozeně nyní je otázka, zda nebude nakonec ještě příští rok jednička po odchodu Maxe, že :slight_smile: Ale když vynecháme podobné divoké spekulace a Max by zůstal i minimálně 2025 a řešíme jen dvojku , tak pak Sergio nezačal vůbec zle…

Král už je mimo hodně dlouhou dobu, ty jeho řeči se nedají poslouchat, v jednom kole říká že to co udělali je nesmysl a v dalším hned že by to měli udělat všichni :laughing: :laughing:, než ho poslouchat tak se radši dívám na němce ikdyž jim nerozumím :rofl: :rofl: (nemluvě o tom že tam teď mají i Fabriho to je další tragédie)