Marko je na svojich majstrov sveta pyšný, chcel však získať ešte dve veľké mená | Magazín F1 - F1online.sk

Helmut Marko ako otec jazdeckej akadémie Red Bullu sa zaslúžil o to, že sa vo Formule 1 stali z dvoch mladíkov viacnásobní majstri sveta. Okrem toho vychoval nespočetné množstvo iných talentov, ktoré ochotne prichádzali do najlepšej akadémie v efjednotke. Existujú však aj piloti, ktorých sa Red Bullu nepodarilo získať, hoci mal o nich veľký záujem.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/170668/marko-je-na-svojich-majstrov-sveta-pysny-chcel-vsak-ziskat-este-dve-velke-mena

Konečně někdo oficiálně řekl, že Alonso to nemá v hlavě v pořádku a je sám zodpovědný za svoje tristní výsledky a držení nepřekonatelného rekordu 11 let bez vítězství.

Alonso isiel po okamzitom uspechu a doplatil na to, ze nemal odvahu skusit nieco budovat. Norris urobil dobre, lebo vedla Maxa v RB by pravdepodobne dopadol ako Albon/Gasly.

aby tak este nedopadol vedla Piastriho.

Je to mozne a keby si mam buducu sezonu v McL stavit, tak to dam na Piastriho.

Ale zas nemyslim si, ze ten rozdiel bude taky velky ako v RB. Piastri mi nepride az tak “zazracny” (ovela dlhsie sa adaptuje) ako bol Max od svojho vstupu do F1 a zaroven McLaren asi nema tak extremne auto ako RB, ktore by dokazal zvladnut len niekto ako Max.

Ono to nebola az taka lahka volba. Na jednej strane malinovkari, sice s Neweym, ale bez akychkolvek predchadzajucich uspechov. Na druhej strane slavne Ferrari, v podstate na vrchole (2007 mastri, 2008 vicemajstri).
Aj ten Newey bol v 2008 niekde inde ako je teraz. Tou dobou posledny uspesny suboj o titul takmer dekadu stary s Hakkinenom 99. Newey mal vtedy skor povest konstrukerskej divy, ktoreho pokrokove napady sa nemusia stretnut s realitou.

4 Likes

Přesně tak. Ten problém ale nebyl ve výběru tymu, on kdyby totiž do toho Redbullu šel, tak Redbull postaví šrot, stejně jako pokaždé, když se do toho vloží Alonso.
Letošní Asston je toho dokonalým příkladem, čím déle tam Alonso je tím jsou zoufalejší.

si na neho prilis zly. Chapem, ze hodnotit Alonsa objektivne moze byt na tomto fore vyzva.

prve posobenie v Renaulte popiera to co si napisal.

prve posobenie v McLarene tiez. Za kopirovaciu kauzu FA nemohol. Ludsky si nesadol s Dennisom ani s Hamiltonom, ale auto bolo fajn aj 2007 aj 2008. Alonso na nom nic nepokazil.

druhe posobenie v Renaulte - prepad urcite nevyvolal Alonso. ten prisiel uz v 2007

vo Ferrari takisto - 2009-14 Ferrari jednoducho nebolo uplne top. Po nom prisiel Vettel, po Vettelovi Leclerc a Ferrari je stale jeden krok za konkurenciou s Alonsom ci bez neho

druhe posobenie McLarene - to je vyber z nudze. tim je v krize a v prestavbe. Takisto ako vo Ferrari Alonso, ma minimalny vplyv na celkovy manazment.

Alpine - poddimenzovane investicie a nekompetentny manazment urcite nie je Alonsova chyba

Aston Martin - po relativne slubnom zaciatku prisla kriza. Toto je prva stajna, ktora sa pocas alonsovho posobenia vyrazne prepadla. Ja by som ale na zaklade tohto jedneho ukazu take zavery nerobil. Dalo by sa dokonca s nadsazkou tvrdit, ze toto je prva stajna kde je hierarchicky Alonso v pozicii dvojky.

5 Likes

Pekne zhrnute. Zaujimalo by ma, ktory iny top jazdec by sa v roku 2008-2009 rozhodol pre RB a nie pre Ferrari keby mal z oboch stran ponuky.

Zajímalo by mě, který top jezdec by si v roce 2012 vybral Mercedes.

Mohl to být skoro stejný příběh. :grimacing::grin:

Lauda povedal Hamiltonovi par veci pre ktore sa rozhodol. Este s motormi V8 vydrzi sezonu 2013 a potom dostane tak dominantny motor, ze konkurencia bude niekolko rokov iba do poctu. Hamilton tam isiel na vacsiu istotu ako by siel Alonso do RB. Ako uz bolo spomenute vyssie, Neweyho posledne uspechy boli este v predchadzajucom mileniu s McL resp Williamsom.

2 Likes

A jakou jistotu tam šel? Že to Lauda řekl?

Jak mohl Lauda vědět čísla motorů ostatních výrobců? Jak mohl vědět, že jsou lepší než třeba Ferrari? Nebo Renault?

Však Ferrari s Renaultem si na posledních chvíli posadili v6.

Štěstí přeje odvážným.

To je skoro jak kdyby teď přišel Binotto za Leclercem, a řekl, že mají skvělý motor, a od 2026 všechny rozdrtí.

Což může být klidnd pravda. Audi má statut nováčka, takže mají nejvíce času a nejvíce peněz na výrobu a testování motorů.

Lauda sice mohol vediet, ze vyvoj motoru Mercedes ide dobre. Co ale vediet nemohol, ze zvysku sveta to pojde az tak zle.
Ja myslim, ze skor mu predostrel realitu, ze kde je Mercedes, ake tam prudia investicie, ake maju plany do buducna. Lauda priamo nemusel vediet ziadne detaily ohladom vyvoja u konkurencie. Tie mohol vediet priamo Hamilton. Tak ako jednal s Mercedesom kludne mohol jednat aj dalsimi v padoku. Uz vtedy bol povazovany za jedneho z najlpsich pilotov na roste, takze nedivil by som sa keby jednal aj s Ferrari a RB a pytal sa ich ako na tom su ohladom turboery.
V kazdom pripade to bol krok do neznama, ktory si vyzadoval urcitu guraz. Mozno nie ako RBR v 2008, ale kredit by som mu za to dal.

Investice hodně zvedl Toto Wolff.
Který nutil Mercedes investovat X krát větší prachy než investovali. Zvedl úroveň týmu na brutální až robotickou úroveň.
A ještě mu k tomu “dali” 30% týmu. :grin:
To byl taky majstrštyk. :grin::+1:

kamoško, ty máš také komplexy a mindráky z Alonsa, že si môžeš dať na stenu plagát “N.1 hater” :laughing: :laughing: :laughing: apoň v niečom si v živote výnimočný :wink:

1 Like

Vettel v pohode, Verstappen a spol jedna velka kontroverze ktera nebere konce 🫣