Mal Leclerc využiť šmyk Verstappena a ujať sa vedenia? | Magazín F1 - F1online.sk

Pri reštarte pretekov sme boli svedkami zaujímavej situácie. Max Verstappen v závere zahrievacieho kola dostal šmyk a na malý moment sa dostal mimo trate. Mal druhý Charles Leclerc využiť túto príležitosť a dostať sa pred neho? Podľa Landa Norrisa, ktorý mal na situáciu dobrý výhľad, to mal skúsiť.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/27093/mal-leclerc-vyuzit-smyk-verstappena-a-ujat-sa-vedenia

Ako sam Leclerc povedal, Verstappen bol jednym kolesom na trati, takze keby ho predbehol, jednalo by sa o predbehnutie pocas SC, za ktore by prisiel trest.

No nemas pravdu… Pozri


Podla mna je vonku oboma kolesami. Bol to zlomok sekundy… Pretoze ako Max vyrovnava smyk, tak predne koleso uz ide naspat na trat… Takze velmi zapeklita situacia… Leclerc nemal sancu vyhodnotit to spravne… Myslim si ale ze to na vitazovi pretekov vobec nic nezmenilo… Ale ak by sa Leclerc rozhodol nebrzdit a pri tomto by predbehol Maxa, zrejme by ho trest minul… Predbehnutie Maxom o par kol by ho ale neminulo… Je fakt, ze by ho zrejme nepredbehol Norris a je otazne, ci by si vypracoval naskok, ktory by uz nestiahol Hamilton…

1 Like

Ono víťaza to práveže zmeniť mohlo - pretože ak by Charles predbehol Maxa a ten by si nestihol zobrať miesto späť, aplikovalo by sa tzv. Kimiho pravidlo - teda musel by ísť do pit lane a bol by posledný alebo by dostal Stop’n’go penalty.

Ale tu je asi naozaj zbytočné niečo riešiť, Charles spomalil kvôli bezpečnosti a ak je pravda, čo sa hovorí, že si myslel, že bude pevný štart, tak ani nemalo pre neho zmysel niečo také vymýšľať.

Nejednalo by sa o predbehnutie pod SC, jednalo by sa o predbehnutie pri reštarte z červenej vlajky (warm-up lap). Verstappen by sa teda mohol vrátiť, pred neho, na rozdiel od Pereza pri jeho výlete mimo trať.

1 Like

Mas pravdu, vzhladom na trest pre Kimiho tak to mohlo zmenit vela… Verstappen sa mohol este pred restartom vratit pred Leclerca, co si myslim, ze on by sa aj vratil, aj ked mozno aj nie… Ved Kimi sa tiez kvoli nevedomosti nevratil… Budme radi, ze to dopadlo takto, ak by mu trebars zobrali vitazstvo 6 hodin po pretekoch, tak ako udelili trest Kimimu, bola by to katastrofa… Stale tvrdim, ze rozhodovat sa ma na trati, a nie za zelenym stolom…

predbiehanie po takomto niecom nema uz nic spolocne so sportom. nehovoriac o tom, ze potom unika celkom podstata zahrievacieho kola, resp neutralizacie za SC. rozhodovat sa ma pri ostrych kolach a nie takto, alebo pod zltymi vlajkami. pokial jazdec co urobi chybu neostane stat na trati, tak by malo byt samozrejmost, ze ho ostatni gentlemani pustia na jeho povodne miesto.

Z hlediska pravidel Leclerc asi zaváhal, ale z hlediska sportu takhle bojovat o pozice je na palici. Nějaké boje o místo v zahřívacím kole by neměly být.

1 Like

to by tam leclerc musel cihat 3 metre za nim.

presne tak. v momente ked MV vysiel mimo trat tak preteky este restartovane neboli, cize svoju poziciu by si mohol (musel) zobrat naspat. Nakoniec to pravidlo aplikovali aj na Raikkonena nie? Len s tym rozdielom, ze ten si svoju poziciu nezval naspat a dostal zato penalizaciu.

Nemusel cihat… Toto nebola faza pretekania, mohol jednoducho pokracovat svojim tempom, a ak by Verstappena aj tak nepredbehol, nic by sa nestalo. On ale prudko brzdil a vyslovene Verstappenovi pomohol. Cize my vlastne nevieme, ci by ho naozaj predbehola lebo nie… Tiez si nemyslim, ze pretekar vzadu by mal na tieto momenty cihat a predbiehat, ale ak pretekar urobi chybu a strati rychlost, preco nie…

Ano presne ako pises. Mohol by si zobrat poziciu naspat. Mal by an to presne poslednu zakrutu a naslednu cast rovinky po vjazd do boxov. Alfa Romeo nevedela viac ako pol kola spravne rozhodnut, ci si Kimi ma vziat pozicia naspat alebo nie. Zachovali by sa v Red Bulle spravne v takom kratkom case? Nieco mi hovori, ze Max by mozno bez vahania isiel naspat, ale na druhej strane ked vediete preteky a ste si isti svojim balikom, a verite svojmu jazdcovi, ze Leclerca predbehne, a vas najvacsi konkurent na titul je na nejakom desiatom mieste, tak zrejme zvolite konzervativny pristup. Teda nepredbiehat a neriskovat penalizaciu, aku dostali za Pereza. Cize jedina otazka, na ktoru sa uz nikdy nedozvieme odpoved je, zachoval by sa Red Bull na rozdiel od Alfa Romea spravne, co znamena, ze by Maxovi okamzite povedali, ze si ma na najblizsich cca 200 metroch zobrat svoju poziciu spat, pretoze toto je zavadzacie kolo a nie kolo pod SC?

dalsi uhol pohladu je, ze aj leclerc chcel byt radsej konzervativny, neriskovat a mozno vedel pravidla, tak radsej maxovi nechal miesto.

ano, to je jedine vysvetlenie toho preco brzdil… mali sme uz tresty za predbiehanie pocas SC alebo zavadzacieho kola… sam Leclerc povedal, ze si mysli, ze Verstappen nebol mimo trate, takze z jeho pohladu by bolo predbiehanie riskantne… bolo to fakt tesne…