Mal Leclerc využiť šmyk Verstappena a ujať sa vedenia? | Magazín F1 - F1online.sk

Pri reštarte pretekov sme boli svedkami zaujímavej situácie. Max Verstappen v závere zahrievacieho kola dostal šmyk a na malý moment sa dostal mimo trate. Mal druhý Charles Leclerc využiť túto príležitosť a dostať sa pred neho? Podľa Landa Norrisa, ktorý mal na situáciu dobrý výhľad, to mal skúsiť.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/27093/mal-leclerc-vyuzit-smyk-verstappena-a-ujat-sa-vedenia

Ako sam Leclerc povedal, Verstappen bol jednym kolesom na trati, takze keby ho predbehol, jednalo by sa o predbehnutie pocas SC, za ktore by prisiel trest.

Ono víťaza to práveže zmeniť mohlo - pretože ak by Charles predbehol Maxa a ten by si nestihol zobrať miesto späť, aplikovalo by sa tzv. Kimiho pravidlo - teda musel by ísť do pit lane a bol by posledný alebo by dostal Stop’n’go penalty.

Ale tu je asi naozaj zbytočné niečo riešiť, Charles spomalil kvôli bezpečnosti a ak je pravda, čo sa hovorí, že si myslel, že bude pevný štart, tak ani nemalo pre neho zmysel niečo také vymýšľať.

Nejednalo by sa o predbehnutie pod SC, jednalo by sa o predbehnutie pri reštarte z červenej vlajky (warm-up lap). Verstappen by sa teda mohol vrátiť, pred neho, na rozdiel od Pereza pri jeho výlete mimo trať.

1 Like

predbiehanie po takomto niecom nema uz nic spolocne so sportom. nehovoriac o tom, ze potom unika celkom podstata zahrievacieho kola, resp neutralizacie za SC. rozhodovat sa ma pri ostrych kolach a nie takto, alebo pod zltymi vlajkami. pokial jazdec co urobi chybu neostane stat na trati, tak by malo byt samozrejmost, ze ho ostatni gentlemani pustia na jeho povodne miesto.

Z hlediska pravidel Leclerc asi zaváhal, ale z hlediska sportu takhle bojovat o pozice je na palici. Nějaké boje o místo v zahřívacím kole by neměly být.

1 Like

to by tam leclerc musel cihat 3 metre za nim.

presne tak. v momente ked MV vysiel mimo trat tak preteky este restartovane neboli, cize svoju poziciu by si mohol (musel) zobrat naspat. Nakoniec to pravidlo aplikovali aj na Raikkonena nie? Len s tym rozdielom, ze ten si svoju poziciu nezval naspat a dostal zato penalizaciu.

dalsi uhol pohladu je, ze aj leclerc chcel byt radsej konzervativny, neriskovat a mozno vedel pravidla, tak radsej maxovi nechal miesto.