Mal byť novým Neweym. Fallowsa vyhodili pre neuspokojivé výsledky | Magazín F1 - F1online.sk

Aston Martin patrí k najväčším sklamaniam uplynulej sezóny. Tento tím sa začiatkom ročníka 2023 zaradil k najväčším prekvapeniam, keď aj vďaka majstrovstvu Fernanda Alonsa atakoval dominujúci Red Bull. Stačilo jedno zaváhanie či porucha šampiónov a Fernando by ukončil svoje desaťročné čakanie na víťazstvo. V tejto sezóne však prišiel prudký prepad, ktorý si napokon odniesol dnes už bývalý technický riaditeľ tímu Dan Fallows.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/184485/mal-byt-novym-neweym-fallowsa-vyhodili-pre-neuspokojive-vysledky

Zase bych na něj nebyl tak hnusnej. Díky té ukradené flashce si užili výkonnost, kterou by nikdy neměli.
Za ten půl rok téměř na špici to podle mě stálo :grin:

1 Like

Takže si myslíš, že Fallows se nepodílel na předchozích úspěších u RBR, kde byl třeba i na pódium převzít trofeje?🫣

Pokud se budeme bavit opravdu seriozně, tak ano, Fallows není neumětel a podílel se jako část skládačky na úspěchu RB.
Tady bylo krásně vidět, že když vytrhneš a přemístíš jen jednu část skládačky, tak to neznamená úspěch. Proto bych být váma krotil nadšení z Adriana, tam to bude trvat než z toho bordelu udělá Adrian tu správnou skládačku. :slightly_smiling_face:

4 Likes

Ja sa obavam, ze v Astone moze pohoriet aj Newey. Mozno je Fallows menej schopny ako sa zdal, ale stale to bolo technicky riaditel v Redbulle.
Nebol to Szafnaeur kto kritizoval stajnu za copycat pristup? Ze ich to sice kratkodobo moze poslat nahor, ale je to extremne demotivujuce voci vsetkym, ktori tvrdo pracovali na vlastnych rieseniach a boli aj uspesni. Vsak Force India aj s mensim rozpoctom vedela prinasat vlastne veci a vedeli aj spravit vysledky.

3 Likes

Aled od toho tam Adrian jde, aby ten tým fungoval za sebe a nekopároval celý monopost

Jsem na Neweyho zvědav v jeho nové roli.

Jak jsem již psal, čekám, že si pokazí auru kouzelníka ze stejného důvodu, z jakého se to v minulosti stalo naprosté většině elitních odborníků, kteří vystoupili do role manažera.

Ja si myslím, že problém Dana bol úplne niekde inde ako v ňom a prípadne nejakej jeho neschopnosti.
Cez 15 rokov v RB, majoritu toho popri Adrianovi by musel byť mentálne poslabší aby totálne vyhorel pri vývoji.
Áno, aj iné veľké mená sa popálili už v minulosti ale nemyslím si, že toto je ten prípad.

Môj odhad ale je, aj vzhľadom ku komentáru od Neweyho z roku 2023 (ku roku 2022 ) že veci ktoré navrhol Dan, jednoducho neboli podporené zvyškom na monoposte. Samotný Newey vtedy povedal, že už pre monopost 2022 sa až tak vo veľkej miere nevyjadroval ku Aero časti RB ale práve sa sústredil na zavesenie resp podvozkové časti. A tu podľa mňa tkvie jadro problému.

Kým Newey dokázal v RB (asi aj vzhľadom ku svojej pozicii/dôvere od teamu atď) ovplyvňovať celkový vývoj a smerovanie monopostu, a teda pri tom aplikoval svoje minulé skúsenosti s ground effectom tak podľa mňa toto Dan nedokázal resp.nemal také možnosti. Potom kľudne mohol navrhnúť sebeviac lepší aerodynamický balík, ak zvyšok monopostu nedokázal tak super spolupracovať. V omnoho väčšej/ľahšej miere sa to dalo pozorovať už za čias Adriana v RB, kedy Aero balík mohol byť dokonalý ale keď raz motor nebol dostatočne výkonný, mohol si prd. Dnes majú možno super motor a fajn aero, čo s tým ak to Aero reálne nespolupracuje dokonale s podvozkom.

To je podľa mňa aj prípad jeho príchodu. AM bol podľa mňa kardikálne zlý a zmeny ktoré nastali boli proste absolútne “no-brain” a preto aj nastal taký rýchly skok. Bohužiaľ ďalej nedokázali pokračovať vo vývoji aj z vyššie uvedených dôvodov.

V budúcnosti pri Neweym je presne otázne či bude (vysoko pravdepodobne áno) poskytnutá rovnaká autonómia aj do “iných processov” Neweymu od AM alebo sa mu budú “hádzať” polená pod nohy.

Navyše, ako vyššie Triper spomína, stále existuje možnosť toho, že sa to pokazí. Koniec koncov aj Binotto je geniálny motorový inžinier ale asi nie príliš schopný manažér (?). Čas ukáže.

to ako s tym co mali doteraz nemali naviac len okopirovat konkurenciu? Zaujimave, ze to kedysi vedeli aj bez Strolla a jeho penazi.

Zajímavé to bylo, jenže i FI silně kopirovala, dokonce víc, než Williams

kopiruju vsetci, ale racing point to priviedol na uplne inu uroven. Muselo to byt pre vsetkych inzinierov s vlastnymi napadmi demotivujuce.

Aston bude priemerný tím aj Neweym

Newey vytahl fleshku z Red Bullu a zasunul ji do Astonu, uvidime.