Logá Toyoty sa vrátia do F1. S Haasom sa dohodla na technickej spolupráci | Magazín F1 - F1online.sk

Silverstonská návšteva generálneho manažéra Toyoty Masaja Kadžiho v garáži Haasu napokon nebola len zdvorilostnou návštevou. Haas v piatok skoro ráno na okruhu Fudži oznámil svetu započatie novej technickej spolupráce s Toyotou Gazoo Racing, motoršportovou divíziou japonskej automobilky. Toyota sa má stať oficiálnym technickým partnerom stajne.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/174382/loga-toyoty-sa-vratia-do-f1-s-haasom-sa-dohodla-na-technickej-spolupraci

Mam pocit, ze odkedy bol Guenther vyhodeny tak im svita na lepsie casy, vyzera to byt sice v pohode chlapik ale nieco tam nebolo v poriadku.

nooo zeby si toyota postupne omakavala vytlak f1 aby to skusila zasa na 5 rokov :slight_smile:

Tak predsa mal pravdu maďarsky novinár keď túto správu ako prvý hodil do sveta pred pár mesiacmi. A ozaj to teraz trochu vyzerá že bez Steinera Haasu svitá na lepšie časy. Budúci rok sa stále javí lepšie a lepšie aj z pohľadu strednopolovích tímov

a nazov bude toyota haas ferrari f1 team :slight_smile:
a vobec nepride divne, ze v jednom time budu spolupracovat automobilky ktore su v inom prestiznom sampionate uhlavni nepriatelia :slight_smile:
no a ja som si myslel, ze hlavnym technickym partnerom haasu je ferrari, asi nieje taky kvalitny technicky partner ked potrebuju dalsieho
to zamestnanci toyoty budu chodit do maranella kde ma haas svoju hlavnu cast timu, alebo zamestnanci ferrari ktorych vyuziva haas budu chodit do tovarne toyoty? :slight_smile:

tak toto naozaj nemoze mat iny vyznam ako taka predzvest toho, ze toyota preberie haas
aky to ma zmysel aby jedna z najvacsich automobiliek na svete robila sponzora/tech.partnera timu ako haas ktory 60% auta prebera od inej automobilky, ktora je navyse priamym konkurentom v inom sampionate

Farby nemusia menit vôbec.
Uz dnes Haas vypada ako Toyota LMP.

od tohto roku je cierna, takze sa mozes tesit na cely cierny Haas s bielymi a cervenymi napismi

1 Like

Aspon usetria na vahe

a budu sa lepsie ochladzovat :smiley:

Pride mi dost mimo ako dnes automobilky pristupuju k F1.
Aston Martin mal logo na RedBulle s Hondou.
Toyota bude mat logo na aute s motorom Ferrari.
Alpine bude mat motor Mercedes …
Aston Martin 2026 nebude mat motor Aston Martin …
F1 je dnes dost divná …

Taketo partnerstva nevznikaju za tyzden a za cast zmien v time je urcite, aspon ciastocne, zodpovedny aj Guenther. Nesnazim sa ho obhajovat, ale aj pri zmene sefa timu Ferrari sa hovorilo, ze zmeny treba cakat v radoch rokov, nie v radoch mesiacov. V Haase to bude IMHO este zlozitejsie, pretoze okrem zmeny sefa pribudol aj dolezity partner a v buducnosti, v pripade zlepsenia, asi nebude jednoduche urcit do akej miery ma vplyv na vysledky Toyota a do akej Ayao Komatsu

Suhlasim, je to divne. Ale tak automobilky su v pozadi poprepajane ze az. Ano, Toyota s Ferrari nic nema, ale Mercedesy vyuzivaju motory Renault napriklad, tak v tom Alpine to nie je az taky konflikt. U Hondy s AM tiez nie je moc dovodov na konflikt zaujmov. V zavodnych seriach sa asi nestretavaju a cestne auta maju uplne ine cielove kategorie. Tento Haas/Toyota/Ferrari trojuholnik vyvolava asi najvacsie otazky. Nechce sa mi moc verit, ze by to Toyota robila s umyslom zacat stavat motory a postupne Ferrari z Haasu vysachovat, ale mozne je vsetko. Kazdopadne, dnes sa automobilky spolcuju kvoli setreniu nakladov na roznych projektoch, aj tam kde by to clovek necakal(BMW s Toyotou). Dnes mas uz malo nezavislych vyrobcov aut.

Z casti je zbytocne sa nad tym zamyslat, lebo to prepojenie F1 k automobilke je tiez take ake je. Staci si zobrat Mercedes team. Motoraren je povodne Ilmorova a team ako taky je vlastne Brawn/Honda/BAR/Tyrell, obe v GB. Cize s nemeckym Mercedesom ten team vonkoncom nic nema, v praxi len vlastnia zavodne aktivity co vybudovali ini.

1 Like

Čo vieš, možno čoskoro dostaneme nejakú SF90 s 1.5 Dynamic force alebo Vantage s i-MMD 1.5

2 Likes

ono k spolupraci s Ferrari. cim v minulych sezonach platilo cim lepsie ferrari tym lepsi haas

teda Steiner doplacal na straty sponzorov a vykon ferrari. ale o tom je ich biznis, neviem do akej miery riadil tim haas autonomne. vie sa koho bol napad privies rich energy alebo mazepina?

ked sa to ustalilo tak steiner odisiel. nepaci sa mi ako riadil. aktualne lepsie ked hovoria za tim vysledky na trati ako steiner na tlacovkach a p****ch

rola komentatora/bavica mu sedi a je v tom bozi :slight_smile:

2 Likes

Ja ho naozaj neobhajujem, mne tam tiez viac sedi Ayao Komatsu (nemozem pisat len priezvisko, pretoze by to mohlo vytvarat dojem, ze Haas bude ma 20t a pasy :smiley: :smiley: ). Len odisiel, resp. bol odideny v case ked objektivne maju dobeh este jeho rozhodnutia, len casto nevieme kontretne, ktore boli este jeho a ktore uz nie.
A urcite nebudem rozporovat nazor, ze mozno mal aj stastie, odisiel v case ked Haas stupa a z neho este stale hviezda, odisiel v podstate s cistym stitom a nie je vela veci, ktore by sa mu dali vycitat.

Zrovna u Astonu bude dost divná ta Honda a odloučení od Mercedesu, protože Mercedes je velký dodavatel motorů i do normalních Aston Martin aut.

A o par rokov sa dozvieme ze nakoniec Toyota zaplatila sudnu sekeru Uralkali

1 Like

Tak třeba nad vlastnictvím týmu přemýšlí,ale radši opatrně poflakováním se kolem už funkčního týmu.