Lawrence Stroll bude chcieť, aby som pracoval aj na aute pre rok 2025, hovorí Newey | Magazín F1 - F1online.sk

Adrian Newey si užíva posledné týždne nútenej dovolenky. Prvý príchod do továrne Aston Martinu ho čaká už o mesiac a sme zvedaví, akí bude mať vplyv na svoj nový tím, príp. kedy začne byť hmatateľný. Newey hovorí, že jeho pracovnú náplň budú tvoriť nové technické predpisy pre rok 2026, ale môže sa stať, že sa dotkne aj riešenia problémov Aston Martinu v posledných dvoch rokoch.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/185923/lawrence-stroll-bude-chciet-aby-som-pracoval-aj-na-aute-pre-rok-2025-hovori-newey

Už dávno pracuješ na obojím :smile:

No vsak aby nechcel ked od neho dostal 30 rocne, podiel a riaditelsku stolicku. Stroll ho este dobre pozmyka :slight_smile: . Aby este neprisiel naspat za Hornym. Ten mu da jachticku, supercar a robotu na pol uvazku ako si maestro zelal.

2 Likes

Nejspíše proto tak výrazné poklesy týmu, když do Astonu přišly dobré výsledky.

Nepsal si vesle, že full monopost od Adriana v AM bude až 27? Tohle vyjádření to moc nepodporuje, jestli se Adrian bude podílet na 25, tak logicky 26 bude od něho.

Vsak tu bol clanok, kde to Newey jasne povedal, ze zacina az v marci a prace na novom aute pre 2026 su uz v plnom prude. Vychadzam len z toho co sa povie.

Adrian se určitě bude během závodu pohybovat po paddocku, takže bude Astonu velice nápomocen už letos.

1 Like

Nejvice zapojeny majitel. :slightly_smiling_face: no pravda to neni zejo. Stroll vlastni cca 17% a dela jen mikromanazera. Wolff vlastni tretinu a jeste dela sefa tymu.

Rozdíl je v tom, že Stroll drží většinový podíl i se 17%, Wolff nemá většinový podíl. A co si budeme povídat, Stroll je na tom vlastnicky líp.

1 Like

To platí pro Strolla co se týče automobilky, tým samotný má v režii celý, respektive loni se psalo že zvažuje prodej 25 procent, tak nevím jestli se to uplně dokonalo ale když jo, stejně má 75 procent. Teď teda dal 2 procenta Adrianovi nebo jak to je.

Stroll nedrží vetsinovy podil ale nejvetsi. V tom je rozdil. No ano Stroll je na tom vlastnicky lip jen proto, protoze k tomu vlastni i zbytek automobilky, Wolff ma tu tretinu jen v F1 tymu. Jinak je vic zapojeny majitel wolff, takze muj puvodni komentar plati.

Ne, Stroll stále drží většinový podíl a řídí AM F1. No řekl bych, že Stroll je daleko více zapojený, než Wolff v Mercedesu, vziz příchod Neweyho a dalších.


Adrian bude mít 5%

a realne za “okruhlym stolom” to pri hlasovani strategickych rozhodnuti AMF1 vyzera ako?

To nevím, neúčastním se toho. Ale pokud se podíváš na nagažovanost Stroll a toho co chce, tak to většinou taky dostane. Takže bych si tipl, že to jede podle většinového vlastníka Strolla

1 Like

Mercedes 9,2 aj tak prešli na motory Honda :face_with_hand_over_mouth:

ty si postol podiely AM Lagonda. Situs ma pravdu, AMR GP je nie je public company a asi ju uplne kontroluje Strol

3 Likes

Je to tak, jenom se vloni psalo, že menší část prodal investorovi Arctos Partners (https://www.planetf1.com/news/aston-martin-f1-investment-arctos)

2 Likes

Ano, protože AM Lagonda je oficiálně většinový vlastník AM F1 a rozhoduje o fungování týmu. Podle složení a podílů v AM Lagonda si můžeš odvodit, jak to je v F1 týmu

nie, nie je. Ltd vlastni Stroll a nazov AMR GP je len zmeneny z Racing Point. Ltd je ta ista s rovnakymi vlastnikmi. To je asi ta entita kde Newey dostal nejaky podiel. Pochybujem, zeby dostal 5% z AM Lagonda. To by dostal akcie v trhovej hodnote cca 50 milionov a bol by snad aj spomenuty medzi vyznamnymi akcianarmi.