F1 je v prvom rade biznis. A je v záujme každého jedného tímu, každého jedného jazdca, aby biznis rástol. Ako to dosiahnuť? Pozriem sa okolo seba. Ja som veľký športový fanúšik, a v minulosti som často chodil na futbal alebo na hokej. Dnes mám deti, a do hľadiska s nimi nechodím. Nie je to vhodné. F1 je produkt, ktorý sa dá predávať aj deťom. Ja ako rodič nemám záujem vysvetľovať svojmu synovi, prečo je tam pípanie, keď rozpráva do vysielačky pretekár. Radšej si pozriem formulu sám, a jeho k telke neťahám.
Neexistuje jediný rozumný dôvod, prečo obhajovať vulgarizmy z úst pretekárov. To nie je tak, že bez vulgarizmov to už nebude F1. Diváci od televízorov neodídu preto, lebo pretekári nenadávajú. Ľudia sú ale dnes zvedaví na to, čo pretekári v kokpite rozprávajú. Aj si pozrú popretekové rozhovory, a zaujímajú sa aj o to, čo kto povedal vo štvrtok na tlačovke. Preto treba zabezpečiť, aby tieto výstupy boli prijateľné pre čo najširšie spektrum fanúšikov, a teda aj deti.
Toto vôbec nie je o tom, aký je dnes svet. Toto je o predaji produktu. Čo sa týka tých filmov, tam je obrovská konkurencia. Filmy, na rozdiel od F1, nemajú ambíciu osloviť široké spektrum publika. Je tma obrovská konkurencia, a každý sa preto zameriava na určitú cieľovú skupinu. Je preto potom logické, že v niektorých sú vulgarizmy celkom žiaduce a nikoho netrápi, že na taký film deti nechodia.
Motivovať pretekárov, aby nadávali, čo najmenej vo vysielačke, a nenadávali vôbec pri verejných vystúpeniach mimo pretekov (vrátane sociálnych sietí), je úplné minimu. Vôbec nerozumiem, prečo je k tomu potrebná akákoľvek debata.
Inak mám 5 a 8 ročné deti, a máme nakukané azda všetky detské filmy, čo vyšli v poslednom období, ale fakt si teraz neviem spomenúť na gejov a lesby v týchto filmoch…