Kauza pneumatík McLarenu: FIA neodhalila žiadne porušenie pravidiel | Magazín F1 - F1online.sk

Insideri z padoku nás po pretekoch v Miami informovali o tom, že technici Medzinárodnej automobilovej federácie podrobne skúmali monopost McLarenu. Previerky mali súvisieť s podozreniami konkurencie z toho, že papájový tím robí pri chladení pneumatík niečo nekalé. Záver skúmania je o poznanie menej dramatický ako celá kauza. FIA neodhalila žiadne porušenie pravidiel.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/198631/kauza-pneumatik-mclarenu-fia-neodhalila-ziadne-porusenie-pravidiel

Chytrost nejsou žádné čáry.

1 Like

Náhodne Oscar a zhodou okolností kolesá a brzdy :smiley:

Otazne je, ci sa tam ta kvapalina na chladenie netvori z nejakeho pevneho materialu. Toto sa skontrolovat statickym testom FIA bez zmeny teploty v brzdach neda.

Ci uz je to legalne alebo nie (len na to FIA neprisla),v kazdom pripade je to genialne a palec hore pre inzinierov.

Len dufam, ze to FIA nebude chciet zakazat ak sa to ostatnym podari skopirovat.

z pevného materiálu určite nie,to by tam niečo cudzie muselo byť,navyše by tam bol potrebný nejaký chemický proces,ktorý by ľahko odhalili…to riešenie je geniálne a kľudne môže byť úplne jednoduché…

Já bych zakázal chlastat Redbull… :wink:

1 Like

Je to jedna z teorii. Ale takove reseni by udajne bylo legalni. Kazdopadne by melo byt tak drahe, ze by nebylo tak snadne ho okopirovat pro nektere teamy. Takze by pravdepodobne nastal efekt DAS.

Pozri si to video. :slight_smile:

Ten pevný materiál môže byť niekde medzi karbónovými vrstvami, takže ho vôbec nemusí byť vidieť.

A môže sa meniť na kvapalné skupenstvo len pri určitej vysokej teplote, takže pri FIA kontrole tam kvapalina nie je.

To si nemyslím, že je legálne, lebo chladenie kvapalinou je zakázané, nie? :slight_smile:

A keď meníš pevné skupenstvo na kvapalinu, tak v podstate chladíš kvapalinou.

Odcituješ mi pravidla FIA, kde je to zakázané? Díky

Olíž mi r!ť Honzi. :poop:

Ano kapalinove chlazeni brzd je v F1 zakazano.

Jenze. Pomerne hodne materialu v pevnem skupenstvi muzes prevest do kapalneho stavu. To by asi jen tak neobstalo, predevsim pokud se to tavi treba pri 650 °C, nebo podobne vysoke teplote. Ten material je pevny, jen prochazi fazovou promenou.

A ty fakticky nechladis kapalinou, ale prave tim pevnym materialem ktery odebira teplo, respektive chladis vzduchem ten pevny material. Protoze fyzika funguje tak, ze pokud ty zahrejes nejaky material a ten zacne menit skupenstvi, tak do okamziku kompletni premeny skupenstvi, zustava teplota materialu v puvodnim skupenstvi stejna a pouze odebira teplo potrebne pro premenu.

Teprve po premene dochazi k navysovani teploty noveho skupenstvi a tedy k ochlazovani.

Takze argumentacne by bylo obtizne prokazat, ze dochazi k ochlazovani kapalinou, protoze ta by zacala odebirat teplo az po premene.

Nicmene ty mas zakazano i chladit jinak nez vzduchem. A do toho by vstupovali dalsi veci jako zakaz fazove premeny materialu v F1, jenze toto nezahrnuje geometricke zmeny vlivem tepla.

Nicmene je to jedna z teorii. Vyvinout takovy material by nebylo tak jednoduche. Oni ty materialy vetsinou nejak moc nechteji poslouchat a delat co clovek chce aby delali. A tohle uz je hodne vysoka dívčí.

Pokud to ale takhle maji, tak jsou fakt extra dobri. Tohle by byl neskutecny prulom. A mozna nejen v F1. Kam se hrabe DAS.