Ano kapalinove chlazeni brzd je v F1 zakazano.
Jenze. Pomerne hodne materialu v pevnem skupenstvi muzes prevest do kapalneho stavu. To by asi jen tak neobstalo, predevsim pokud se to tavi treba pri 650 °C, nebo podobne vysoke teplote. Ten material je pevny, jen prochazi fazovou promenou.
A ty fakticky nechladis kapalinou, ale prave tim pevnym materialem ktery odebira teplo, respektive chladis vzduchem ten pevny material. Protoze fyzika funguje tak, ze pokud ty zahrejes nejaky material a ten zacne menit skupenstvi, tak do okamziku kompletni premeny skupenstvi, zustava teplota materialu v puvodnim skupenstvi stejna a pouze odebira teplo potrebne pro premenu.
Teprve po premene dochazi k navysovani teploty noveho skupenstvi a tedy k ochlazovani.
Takze argumentacne by bylo obtizne prokazat, ze dochazi k ochlazovani kapalinou, protoze ta by zacala odebirat teplo az po premene.
Nicmene ty mas zakazano i chladit jinak nez vzduchem. A do toho by vstupovali dalsi veci jako zakaz fazove premeny materialu v F1, jenze toto nezahrnuje geometricke zmeny vlivem tepla.
Nicmene je to jedna z teorii. Vyvinout takovy material by nebylo tak jednoduche. Oni ty materialy vetsinou nejak moc nechteji poslouchat a delat co clovek chce aby delali. A tohle uz je hodne vysoka dívčí.
Pokud to ale takhle maji, tak jsou fakt extra dobri. Tohle by byl neskutecny prulom. A mozna nejen v F1. Kam se hrabe DAS.