Kam kráčaš, Aston Martin? Britský tím chce pokračovať s podlahou zo Suzuky | Magazín F1 - F1online.sk

Šéf Aston Martinu Mike Krack takto pred týždňom vyčítal expertom a verejnosti, že v súvislosti s vylepšeniami stajne robia unáhlené závery a žiadal o viac času. Pred pretekmi v Brazílii však všetko nasvedčuje tomu, že unáhlené závery neboli až také unáhlené. Poukazuje na to fakt, že Fernando Alonso s Lancom Strollom majú tento víkend odjazdiť so staručkou podlahou zo Suzuky.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/177560/kam-kracas-aston-martin-britsky-tim-chce-pokracovat-s-podlahou-zo-suzuky

Už by mě skoro zajímalo, kde je chyba. Celý proces budování nějakou chvíli trvá, ale po třech letech, když počítám sezóny 2022-2024, by snad neměla být vidět taková bezradnost. Nabízí se odpověď, že se pořád celý tým nenaučil pracovat opravdu zdola bez “pomoci zvenčí”, takže moc nemají na čem stavět. Srovnání s McLarenem bije do očí - oba týmy udělaly vloni najednou velký, skoro nevysvětlitelný skok dopředu, ale zatímco McLaren pokračuje a průběžně vylepšuje, Aston je zpátky tam, kde byl na začátku r. 2022 a znova tápe.

1 Like

Žel realita, návrat k 18 závodům staré podlaze :man_facepalming: Ground efekt jim láme opakovaně vaz a nejsou schopni v tom pokročit. Je to skličující.

1 Like

Už, aby vyměnili technický tým, nedá se na to dívat

1 Like

Psal jsem to tu zase nedávno. Mercedes přivezl od letní pauzy několik novinek, včetně podlahy, kterou i upravoval. A najednou se Mercedes vrátil tam, kde byl před Kanadou. Je prostě zvláštní, že Mercedes i AM využívají stejné vývojové nástroje a trpí úplně na to stejné

1 Like

Kvantita :ok_hand: Kvalita :-1:

1 Like

Tak to Haasu docela křivdíš. :stuck_out_tongue:

Mercedes je schopný vývoje, byť má hodně nevyrovnané výkony. AM má výkony řekněme stabilně klesající. Za dvě sezóny snad nepřinesl fungující vylepšení. Není možné, aby tam pracovali samí špatní lidé, takže chyba musí být někde jinde. Nebo je opravdu ještě krátká doba na začlenění všech pracovníků, které nabírali, aby jim ta továrna už efektivně pracovala.

1 Like

Zdá se, že technici Astonu už raději do ničeho nevrtají a čekají na Adriana jako na spasení.

No my taky :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

Ze začátku sezóny byli na 4-5 místě.
Pak to šlo hodně dolů. Některé víkendy byli skoro nejhorší.

S RedBullem zcela jasně nejhorší sezónní vývoj.

Jenže ten vyvoj Mercedesu od 2022 vedl vlastně k čemu? Já mám za to, že se Mercedes za tři roky nikam neposunul, v top 4 byl celou dobu.
Samozřejmě faktorů tam bude vícero, ale myslím si, že ten tunel Mercedesu opravdu dělá problémy, jak potvrdil i letos Toto, když přiznal, že to podcenili s jeho vylepšením.

V Astonu mají sjezd jak se sluší a patří na dokončenou pětiletku. :grin:

Jakýkoli Adrian musí mít k dispozici funkční tým. Dan Fallows je tam třetí rok a měl by být dostatečně zkušený. Tohle vypadá na chybné vyhodnocování výsledků nebo zásadní nedostatky v řízení ve smyslu “levá neví, co dělá pravá”. Nebo obojí.

Já si myslím, že Aston těžil především okopírováním Red Bullu. Od té doby už Aston žádnou kvalitní úpravu nedodal a pouze se propadá na původní úroveň.
Myslím, že Aston dost drtí stropy, když vkládá velké množství peněz do zvelebení továrny s novým aerotunelem.

Je to ale těžký. Je blbá éra.
Dřív jsi vzala upgrade a na 99% to byl vždycky upgrade. Nebyla otázka jestli to bude fungovat, ale spíš kolik času to udělá.

Dnes se bojíš dát na auto cokoliv. Je velká šance, že to fungovat nebude.

McLaren měl upgrade a radši 3 měsíce jezdili se starším autem. Báli se toho jak čert kříže. A McLaren můžeme považovat za tým, který víceméně ví, co dělá.

Dominantní RedBull, který si dělal srandu z konkurence, tak ztratí 1,5s race pace bez změny pravidel.

Mercedes byl ve středu sezóny taky velmi dobrý, pak vzali nové díly a zase někde mimo na 4 místě.

Je to divný. Už se těším na 2026.
Snad to bude lepší.

1 Like

@Ferda @HellHogr To je těžké, kus pravdy může mít každý. Pravděpodobně taky ten propad bude kombinace víc faktorů. Nezbývá než počkat :woman_shrugging:.

S Adrianem Astonu už žádné výmluvy nepomůžou. A tím že Adrian se s Hondou zná velice důvěrně bude nezaplatitelný bonus.

Nemůže to být tím že tam mají jezdce který nerozezná nedotáčivé auto od přetáčivého, celou svoji kariéru si to plete a v rozhovorech pokaždé říká že preferuje něco jiného :thinking:
Jeho fanoušci tady z toho potom mají zamotanou hlavu a co potom inženýři?

2 Likes

Chces snad povedat,ze 2x majster sveta, 2x sampion LM, je jednoducho amater,co nevie nasmerovat tim plny konstrukterov, odbornikov, inzinierov a upratovaciek tak, aby sa neustale neprepadali poradim? Neviem tym ludim vysvetlit, preco je auto na figu, alebo preco je vyborne? Nevie vysvetlit svoje priority jazdneho stylu, aby mu navrhli auto na mieru, ako to tu v minulosti prezentovali alzaci v pripade Maxa?
Nevie dostat tim zo zacarovaneho kruhu a jeho spatna vazba stoji za ho.no?
Ak ano, tak s tebou plne suhlasim! :slightly_smiling_face:

3 Likes