TheRace to zhrnuli pekne a spomenuli dosť závažných faktov na ktoré množstvo ľudí zabúda.
Neweyho odchod z F1 (3x vravím, že sa viac a viac rozpráva o skôr jeho dôchodku ako smerovaniu niekam, dnes nám ostala reálna možnosť iba od Ferrari, ale však uvidíme) tu bol na stole už pred rokom, a Horner tomu dokázal zabrániť podpisom novej zmluvy.
Newey je nespokojný zo smerovaním F1 ako takej (direktívy, viac marketingu/show a menej technická sútaž). Spomínajú tam aj v minulosti rozhodnutie zotrvať v McLarene (miesto presunu do Jag), len kvôli tomu lebo videl potenciál pracovať na iných projektoch mimo F1. Proste Neweyho odchod paradoxne je niečo zvyčajné v momente, kedy ho to prestane baviť, cíti sa byť limitovaný atď. A ak mal tieto pocity ktoré boli umocnené nejakým naťahovaním medzi Thajcami, Rakúšanmi a Markom (+ Verstappenovci) tak spravil toto rozhodnutie.
Taktiež spomínali to (a čítal som tento odhad od viacerých už), že kredit ktorý priniesol Newey je naozaj nevyčíslitelný, ale nejaký zázračný prepad bude skôr prekvapením a paradoxne je viac očakávaný kvôli novým pravidlám v 26, nakoľko veľká časť developmentu na tento rok je naplánovaná a monopost budúci rok bude zase iba pokračovanie konceptu - navyše vela teamov sa proste už bude sústrediť na 26. Takže určitý druh “dominancie” od RB je očakávaný aj v 25 napriek Neweyho odchodu.
Zaznel aj dobrý bod, že ak Newey pracoval v štýle “on and off” tak sa proste ten team potreboval posunúť ďalej kedže sa “nemohli naňho spolahnúť” a teda logicky, dostane kredit aj niekto iný. Tu sa natíska aj otázka, ako moc vlastne dokázali ľudia v RB rásť a vyvíjať monopost bez Neweyho (ak teda pracoval v takomto špeciálnom režime)
Čo sa bude diať v RB je lotéria. Na druhú stranu, ten team je pokope takto hodne dlho a tak ako aj Helmutko písal v iných vláknach, raz to prísť muselo. Ja som s tým ok, že v RB bude nejakým spôsobom “dobrovolne - nedobrovolná reštrukturalizácia”
Čo bude s Maxom? Logicky má viacej info ale myslím si, že ešte budúci rok v RB potiahne a otázne je ako dopadne v 26. Ale bezohľadu na odchod kľučových hráčov z teamu, by som Maxov odchod očakával ak RBPT nezvládne postaviť poriadny motor. Zmluva nezmluva, dnes po tak silných rokoch proste Max (a asi aj jeho ego?) nebude sedieť v nekonkurencie-schopnom monoposte, to radšej s tým sekne.
Kam? V jeho pozicii si myslím, že skoro hocikam a myslím, že veľa teamov by bolo ochotné sa vzdať ich jazdcov na úkor Maxa.
Otázka za milión pre Maxa je, kto trafí pravidlá v 26…