Jos Verstappen opäť prehovoril a opäť varuje pred rozpadom Red Bullu | Magazín F1 - F1online.sk

Kontroverzia okolo Christiana Hornera sa najprv zdala ako veľká vec, ktorú šéf Red Bullu nemal šancu ustáť. Komunikácia v tomto období dosť pokrivkávala a zdalo sa, že tím sa rozpadáva zvnútra. Po štarte sezóny sa to otočilo a Christian Horner vyzeral ako víťaz, ktorý prežil klinickú smrť. Začiatkom mája sa však opäť zdá, že šéf Red Bullu čelí ešte väčším problémom.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/152171/jos-verstappen-opat-prehovoril-a-opat-varuje-pred-rozpadom-red-bullu

Co na to mám napsat :grin: Ach ta média :stuck_out_tongue_closed_eyes:

„Podľa konkurenčných tímov zaznamenali v posledných mesiacoch nárast záujmu o prácu zo strany zamestnancov Red Bullu, zatiaľ čo budúcnosť hviezdneho jazdca Maxa Verstappena zostáva neistá,“ uviedol magazín Autosport.

Hm, tady uz je zrejme vymalovane.

Jeste si pockam na info jak je to s tim jednim tajemnym autem, pocitam ze se to jeste letos dozvim.

Tak pokud RBR opravdu celi takto vazne krizi, coz nemusi byt pravda, ale zatim to tak vypada, tak mel Jos pravdu. Kam ale pujde Max? A ustoji tohle vubec RBR? Zvladne aspon tuto sezonu? Charles, Carlos, Lando, by se meli nyni extra snazit. Nikde neni psano, ze tuto sezonu RBR zvladne. A pokud ano, co pristi? A pujde vubec nekam Max? Ma vubec kam? Ferrari je obsazene, McLaren take. Realne zbyva Mercedes, Wolfovi jeho naznaky o tom ze chce Maxe neverim, a AM. Stroll by urcite klidne vyhodil Alonsa a vzal Maxe, ale bral by to vubec Max? Mozna Max skonci uz po teto sezone.

TheRace to zhrnuli pekne a spomenuli dosť závažných faktov na ktoré množstvo ľudí zabúda.

Neweyho odchod z F1 (3x vravím, že sa viac a viac rozpráva o skôr jeho dôchodku ako smerovaniu niekam, dnes nám ostala reálna možnosť iba od Ferrari, ale však uvidíme) tu bol na stole už pred rokom, a Horner tomu dokázal zabrániť podpisom novej zmluvy.

Newey je nespokojný zo smerovaním F1 ako takej (direktívy, viac marketingu/show a menej technická sútaž). Spomínajú tam aj v minulosti rozhodnutie zotrvať v McLarene (miesto presunu do Jag), len kvôli tomu lebo videl potenciál pracovať na iných projektoch mimo F1. Proste Neweyho odchod paradoxne je niečo zvyčajné v momente, kedy ho to prestane baviť, cíti sa byť limitovaný atď. A ak mal tieto pocity ktoré boli umocnené nejakým naťahovaním medzi Thajcami, Rakúšanmi a Markom (+ Verstappenovci) tak spravil toto rozhodnutie.

Taktiež spomínali to (a čítal som tento odhad od viacerých už), že kredit ktorý priniesol Newey je naozaj nevyčíslitelný, ale nejaký zázračný prepad bude skôr prekvapením a paradoxne je viac očakávaný kvôli novým pravidlám v 26, nakoľko veľká časť developmentu na tento rok je naplánovaná a monopost budúci rok bude zase iba pokračovanie konceptu - navyše vela teamov sa proste už bude sústrediť na 26. Takže určitý druh “dominancie” od RB je očakávaný aj v 25 napriek Neweyho odchodu.

Zaznel aj dobrý bod, že ak Newey pracoval v štýle “on and off” tak sa proste ten team potreboval posunúť ďalej kedže sa “nemohli naňho spolahnúť” a teda logicky, dostane kredit aj niekto iný. Tu sa natíska aj otázka, ako moc vlastne dokázali ľudia v RB rásť a vyvíjať monopost bez Neweyho (ak teda pracoval v takomto špeciálnom režime)

Čo sa bude diať v RB je lotéria. Na druhú stranu, ten team je pokope takto hodne dlho a tak ako aj Helmutko písal v iných vláknach, raz to prísť muselo. Ja som s tým ok, že v RB bude nejakým spôsobom “dobrovolne - nedobrovolná reštrukturalizácia”

Čo bude s Maxom? Logicky má viacej info ale myslím si, že ešte budúci rok v RB potiahne a otázne je ako dopadne v 26. Ale bezohľadu na odchod kľučových hráčov z teamu, by som Maxov odchod očakával ak RBPT nezvládne postaviť poriadny motor. Zmluva nezmluva, dnes po tak silných rokoch proste Max (a asi aj jeho ego?) nebude sedieť v nekonkurencie-schopnom monoposte, to radšej s tým sekne.

Kam? V jeho pozicii si myslím, že skoro hocikam a myslím, že veľa teamov by bolo ochotné sa vzdať ich jazdcov na úkor Maxa.

Otázka za milión pre Maxa je, kto trafí pravidlá v 26…

6 Likes

Ešte si tu zakonšpirujem na tému “možnosti pre Maxa”

  • 25 RB, 26 RB, 27 RB - ak bude RB konkurencie schopné
  • 25 RB, 26 RB, 27 Ferrari - ak bude RB na tom zle a Ferrari konkurencie schopné
  • 25 RB, 26 Mercedes, 27 Mercedes - ak bude Mercedes konkurencie schopný
  • 25 RB, 26 Mercedes, 27 Ferrari - ak bude Mercedes na tom zle a Ferrari konkurencie schopné

Neverím, že pôjde do AM/McLaren/Alpine atď. Myslím si, že veeeľmi malá šanca je ešte na Audi, ak by trafilo ale inak si myslím, že Maxové možnosti sú v trojuholníku RB - Mercedes - Ferrari. Nevidím zvyšok stajní v nejakej reálnejšie šanci o titul

AM by som uplne neodpisoval, uvidime ako vyjde Honde motor, ale Ferrari-Mercedes je najpravdepodobnejsie aj podla mna. :slight_smile:

z velkej trojky sa stane velka stvorka, resp velka 5ka, Aston bude velke zeliezko v ohni od 2026, mark my words.

inak @rHapo toto asi nevyjde

1 Like

Velky zaujem o zamestnancov Red Bullu? To nie je ziadna novinka. Akonahle dosiahne ktorykolvek team nejaky uspech tak ho chcu konkurenti roztrhat na kusy a kupit si nejake to susto do vlastneho teamu. Je to tak uz od nepamati.
RBR sa pomalicky rozpadaval od smrti Mateschitza. Ked je v teame viac skupin zaujmov a nie je sustredeny na spolocny ciel tak to tak vzdy dopadne. Staci sa pozret aky bordel narobili vo Ferrari. Trvalo im 10+ rokov kym sa to ako tak unormalnilo. Mercedes po smrti Nikiho Laudu tiez uz nebol to prave. O Williamse nechcem ani len hovorit. Ten sa odchodom Franka uplne rozsypal. Horner je v RBR od zaciatku, bez neho sa to cele rozpadne a bude dlho trvat kym ho niekto nahradi, ak vobec.

Veď práve tie médiá… :rage: A aký slovný termín voči Red Bullu používajú. Že rozpad! Tak toto “najlepší” šéf tímu v padoku nezvládol. Dá sa očakávať, že RB bude ostatnýmí tímami od schopných ľudí vykostený. Podobne ako to urobil kedysi RB voči Mercedesu. A. Neweyho mnohí tipujem že fans RB posielajú do dôchodku. Tu mi to pripadá, že želanie sa stalo otcom myšlienky, dokonca som zachvtil aj názor, že už tu medzi nami dlho nebude. Šialené.

1 Like

Taky to vidím spíše jako přání otcem myšlenky, RedBull ztratí tím že ho ztratí a ztratí ještě jednou když posílí nějakou konkurenci, tak ho prostě raději posílaj do důchodu. Myslím že kdyby mělo jít o důchod jeho odchod by z RedBullu vypadal uplně jinak. Nějaký spěch na to aby byl volným hráčem na trhu by pro něj bylo k čemu? Tady bych řekl že prostě ta souvislost být zapojen do nových pravidel 2026 co nejdřív není jen náhodná. Ten názor někoho že ti mezi námi dlouho nebude, raději bez komentáře.

Tys vycítil, no tvl :joy: ano určitě, fanoušci RBR, určitě uvažují o tom jak Newey zemře, jelikož už nebude dělat pro RBR, ty si taky dobře vykostěný

3 Likes

Som si isty, ze ma kam. Ak by zavolal Fredovi, ze chce ist v 2026 jazdit v Newey-ho Ferrari, tak Fred vyrazi Leclerca aj Hamiltona naraz, aby si Max mohol vybrat v ktorom aute chce sediet :slight_smile:

2 Likes

Jenomže Helmut Marko je v RB nějakým ne úplně jasným způsobem taky prakticky od začátku. Pokud mezi nimi držel příměří Mateschitz a teď to přestalo fungovat, tak je to velký problém. O panu doktorovi si můžeme myslet cokoli, ale je to byznysmen typu Ecclestona, Strolla a podobných. Ten se nedá jen tak odstrčit.

5 Likes

Thajci to po$r4li. Tu sa hrá podľa iných pravidiel a ak Jos nekecá a leaks sú pravdivé, zobrali si väčšie sústo, ako dokážu v našej časti planéty zhltnúť.

1 Like

To by isto neurobil lol cosi :joy:

1 Like

Je to hrdina, třikrát sláva záchranci

Helmut byl s Mateschitsem velký kamarád. Pro tým ale není nikterak důležitý a jeho práci by zvládl téměř kdokoliv.
Jenže kdokoliv by se nemusel tak prát za Emila a jestli teď bude chtít opustit RB i Emil, tak nejspíše skončí i Helmut.
Hodně teď bude záležet na Mercedesu jestli se s Emilem nějak dohodnou.

Jn, kdo by tohle udělal pro Maxe kromě RBR?

:partying_face:

1 Like